• Anonym (Nervös)

    Vågar jag hälsa på i Järfälla?!

    Har bokat att åka till min sons släktingar måndag till torsdag.  Vi bor i trygga norrland där aldrig något händer?..är så sjukt nervös att åka nu till Järfälla?skulle ni ha åkt eller förlorat pengarna ni lagt på biljetten? 


    ?Sjukt nervös mamma?

  • Svar på tråden Vågar jag hälsa på i Järfälla?!
  • Studentpappa
    Anonym (K) skrev 2024-07-27 07:04:50 följande:

    Din sons släktingar? Har din son släktingar som inte är dina?


    Sho bree i Järfälla är alla brushor! Cool
    Ride it like you stole it
  • AndreaBD

    Det är ingen fara där! Visst, det händer brott, det händer att någon blir skjuten. Men risken är ju ungefär lika stor som att du blir träffat av en blixt i Norrland. Jag är i Järfälla ungefär två till tre gånger i veckan, eftersom jag har min klubb där och jag storhandlar ofta där. Min son jobbar där. Jag är inte orolig när han går och jobbar där. 

    Det är förstås tragiskt och hemskt när någon helt utomstående blir skjuten - och det har hänt ett antal gånger.  Men det är en risk av 1 till en miljon. Antagligen ännu mycket mindre, det var bara en grov uppskattning. 

  • Anonym (BBS)

    Herregud... Kändes spontant som en korkad trolltråd men det vete tusan alltså... Drömmer

  • Anonym (zxcv)

    Järfälla är ingen fara alls!

    Viksjö/Skälby är däremot ett av Storstockholms största och tristaste villa/radhusområde som även går in i Hässelby. Likriktat till tusen. Barnvänligt däremot.

    Sen har vi Barkarbystaden, en del av 00talets miljonprogramsgetton. Samma, samma, samma.

    Har jobbat natt i Jakobsbergs Centrum. Inte stökigare än andra centrum.
    Gallerian gapar med tomma affärslokaler. De har blivit utkonkurrerade av Barkarby Handelplats och den allmänna galleriainflationen i Norrort.

    Kallhäll och Stäket är fint!

    Vågar du åka bil hit så vågar du uppleva JärfällaFlört inte farligare än en biltur.

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (zxcv)

    Knark och död bland civila finns överallt.

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (K)
    Anonym (jag) skrev 2024-07-27 23:35:51 följande:
    Ja och nu så har det ökat. Speciellt i Järva!
    Järva är inte Järfälla. Inte ens samma kommun. Det är 100000 gånger farligare att åka bil än att åka till Järfälla. 
    Varför tror du att du är en måltavla? Tänker du börja beckna?
  • Anonym (Sara)

    Jag vet inte hur det är för din del men jag har släktingar från både min mors och min fars sida. Min mor är inte släkt med dem från min fars sida. Möjligtvis ingift släkt men vi vet ju inte om ts föräldrar är gifta. 


    Anonym (K) skrev 2024-07-27 07:04:50 följande:

    Din sons släktingar? Har din son släktingar som inte är dina?


  • Anonym (Bosse)

    Var i Järfälla senast igår och jävlar vilket liv det var. Människor överallt. Nästan upploppsstämning. Håll er borta från IKEA Barkarby på lönehelgerna. Gäller även under industrisemestern.

  • Corrie

    Inte våga åka till Järfälla? Haha, skojar du? Du hade kunnat hälsa på folk i Rinkeby, Alby och Tensta med relativt tryggt. Du vet, massor med folk bor i dessa områden dygnet runt utan att något händer med dem och just Järfälla är det väl inget större fel på.

  • Anonym (E)

    TS, jag förstår att man kan bli orolig när man läser om hur det är i Stockholm men som många har påpekat så är risken att det skulle hända något väldigt liten. 


    Järfälla räknas inte som ett särskilt utsatt område av polisen som till exempel Rinkeby/Tensta och den typen av områden. 


    Det finns tydligen en plats i Järfälla som räknas som utsatt - Sångvägen men som jag förstår det är Järfälla stort. Polisens lista: https://polisen.se/aktuellt/nyheter/stockholm/2023/december/farre-utsatta-omraden-i-region-stockholm/

    Till er som tramsar i tråden - att skriva ?folk blir skjuten? är antagligen dialektalt. Jag har släkt i Norrbotten (älskar Norrland ) och man böjer inte på samma sätt efter plural där. Det kan man ju sitta och irritera sig på eller så svarar man på TS fråga.

  • Anonym (BBS)
    Anonym (Bosse) skrev 2024-07-28 09:49:02 följande:

    Var i Järfälla senast igår och jävlar vilket liv det var. Människor överallt. Nästan upploppsstämning. Håll er borta från IKEA Barkarby på lönehelgerna. Gäller även under industrisemestern.


    Ja, Barkarbystaden är busy på helgerna, men så är det ju en handelsplats också. 
  • Anonym (BBS)

    Det verkar som att tr*llet har lämnat sin grotta, men om hen fortfarande är kvar:
    TS, vart i Järfälla ska du?

  • Anonym (Nervös)

    Hej! 


    jag är som sagt från Norrland och en plats där inget händer,så ja,jag blev nervig av att åka till Järfälla. Pinsamt nog. Var där en vecka. Inte ett skit hände haha. Såg inte en enda läskig typ. Jag är oerhört pinsam. 


    och ja. Det är min sons släktingar,alltså hans pappas släktingar som vi åkte till :)

  • Anonym (K)
    Anonym (Nervös) skrev 2024-08-06 22:33:07 följande:

    Hej! 


    jag är som sagt från Norrland och en plats där inget händer,så ja,jag blev nervig av att åka till Järfälla. Pinsamt nog. Var där en vecka. Inte ett skit hände haha. Såg inte en enda läskig typ. Jag är oerhört pinsam. 


    och ja. Det är min sons släktingar,alltså hans pappas släktingar som vi åkte till :)


    Du ser vad bra :)
  • Core
    Anonym (K) skrev 2024-07-27 07:04:50 följande:

    Din sons släktingar? Har din son släktingar som inte är dina?


    Man får verkligen hoppas att hon inte delar släktingar med pappan, det skulle vara.. eh ett problem 
Svar på tråden Vågar jag hälsa på i Järfälla?!