-
-
Svar på tråden Heminsemination
-
Jag och min man har gjort heminsemination med gott resultat, två graviditeter på fyra försök - första slutade dock i missfall. Vi är födda 90 och 92.
Vi höll på att förstöra vårt (fantastiska) sexliv med all stress som blev kring ägglossning, så vi valde att sära på sexet och barnmakeriet helt enkelt.
Vi köpte vanliga engångs-sprutor från apoteket och körde på. Tänkte helt ärligt inte så mycket på hygien, sex är väl sällan särskilt hygieniskt ändå. Mannen runkade och kom i lämplig ren behållare, jag sög upp det i sprutan och körde in den i fiffi så långt det gick och tryckte ut. Tror jag varierade trycket lite, ibland långsamt och ibland ett snabbt tryck. Sen försökte jag ligga kvar med kudde under rumpan åtminstone en kvart, men är så otålig så det var sällan jag låg ner mer än några minuter.
Vi körde på varje dag när ägglossningstestet var positivt (clearblues) plus en dag efter. Blev oftast runt tre försök per månad. -
Varför inte bara ligga?
IVF och insemination är ju inte samma sak.
En insemination görs ju om man behöver spermier och det har ni ju redan.
Kontakta vården istället. Eller privat klinik.
Hälsar en som genomgått IVF.
-
Tack för konkret svar.Anonym (A) skrev 2024-07-26 13:19:47 följande:
Jag och min man har gjort heminsemination med gott resultat, två graviditeter på fyra försök - första slutade dock i missfall. Vi är födda 90 och 92.
Vi höll på att förstöra vårt (fantastiska) sexliv med all stress som blev kring ägglossning, så vi valde att sära på sexet och barnmakeriet helt enkelt.
Vi köpte vanliga engångs-sprutor från apoteket och körde på. Tänkte helt ärligt inte så mycket på hygien, sex är väl sällan särskilt hygieniskt ändå. Mannen runkade och kom i lämplig ren behållare, jag sög upp det i sprutan och körde in den i fiffi så långt det gick och tryckte ut. Tror jag varierade trycket lite, ibland långsamt och ibland ett snabbt tryck. Sen försökte jag ligga kvar med kudde under rumpan åtminstone en kvart, men är så otålig så det var sällan jag låg ner mer än några minuter.
Vi körde på varje dag när ägglossningstestet var positivt (clearblues) plus en dag efter. Blev oftast runt tre försök per månad.
Blev du gravid direkt efter första försöket med sprutan?
Ska ta o prova nu denna månad i augusti när jag har ägglossning.
Har köpt spruta o någon slang man kunde sätta dit oxå... -
Tyvärr så tror jag inte att det kommer att spela någon roll.