• Anonym (Kille 29)

Fråga till er kvinnor: kan man träna sig snygg?

Jag är en snart 29 årig kille som alltid varit ganska medel i mitt utseende om ens det enligt mig själv.
    har aldrig varit den som var ihop med nån i mellan eller högstadiet eller liknande.
    först i gymnasiet började jag träffa tjejer och sen har det varit sporadiskt sen dess. Har egentligen alltid mest fått kommentarer om min personlighet att jag e charmig o rolig osv.
    för ett år sen berömde jag mig att ta tag i det. Började träna ordentligt kalaskulan skulle bort jag ville bli mer vältränad och mer muskulös.n  den här våren och sommaren har jag verkligen märkt effekten, jag får ofta kommentarer om att jag ser bra ut och är sexig av tjejer som jag träffat både i dejt sammanhang och annat.
    träningen har också stärkt mitt självförtroende enormt.
    är det verkligen så att man kan gå från ett lite mer medelmåttigt yttre till bättre genom att träna och sköta sin kropp och kost? eller vad är det som gör att jag helt plötsligt får mer kommentarer än jag nånsin fått om just mitt utseende?
    har min personlighet försvunnit?

• Svar på tråden Fråga till er kvinnor: kan man träna sig snygg?
  • Anonym (nn)

I stort sett alla människor skulle se bättre ut om de tränade och höll sig i form. Det är då våra naturliga former och anletsdrag träder fram. 

• 711freddan

Träning ökar din blodcirkulation och sköter du dessutom kosten gör det sitt. Ett halvår till ett år av träning kan göra en enorm Effekt! Har du dessutom som du beskrev en kalaskula så kommer dessa 6 mån till ett år att få dig se ut som en ny människa Minskade påsar under ögonen mer ton i huden mm.

sen Är inte utseende allt såklart. Men många tycker en man som är aktiv är attraktivt.

jag har en kompis som inte alls var populär hos tjejer och mådde piss för sitt yttre. Han gjorde liknande som dig. 6 månader hård träning på gymmet och vips han va som en ny person och raggen lät inte vänta på sig direkt. Så ja det kan ha en oerhörd effekt!

• Anonym (Kille 29)
    molly50 skrev 2024-07-25 23:01:09 följande:

Det kanske är så att ditt självförtroende märks?

Förmodligen! Men har inte tvivlat så mycket på de innan tack vare att jag fått komplimanger för min personlighet 
  • Anonym (Hedda)

Nej det är nog snarare så att din personlighet syns bättre nu!
    Det har nog delvis att göra med att du fått en snyggare kropp med mer muskler, osv, men framförallt tror jag att det beror på andra saker varför tjejer märker dig mer nu.

Som att du nu efter du tränat ett tag har mycket bättre självförtroende och mår bättre i dig själv och med din kropp och det SYNS verkligen när man mår bra och har självförtroende.
    Din hållning är antagligen rakare/stoltare.
    Du har säkert en annan utstrålning jämfört med förut.
    Du ser antagligen gladare och mer självsäker ut och bara det är attraktivt..

• molly50
    Anonym (Kille 29) skrev 2024-07-25 23:07:29 följande:
    Förmodligen! Men har inte tvivlat så mycket på de innan tack vare att jag fått komplimanger för min personlighet 
    Du har kanske inte tänkt så mycket på det själv.

Men ett bra självförtroende är också attraktivt.
  • Anonym (Japp)

Ja det kan man ts! Det är inte din personlighet som försvunnit, det är bara det att nu har du större chanser på marknaden då du har både personlighet och kropp.

• Anonym (nn)
    Anonym (Japp) skrev 2024-07-25 23:54:09 följande:

Ja det kan man ts! Det är inte din personlighet som försvunnit, det är bara det att nu har du större chanser på marknaden då du har både personlighet och kropp.

Äntligen en till som vågar säga hela sanningen.

Varför är det så svårt för kvinnor att erkänna att även de påverkas av männens utseende? Det är inget att skämmas för utan snarare nåt helt naturligt.

En man med ett hälsosamt yttre är vi biologiskt tingade att attraheras av. En sådan man blir sannolikt en bättre förebild för sina barn, lever längre, är sexigare, orkar mer, bättre hy, friskare,  ja, allt är mer positivt med någon som tränar och är i god form. 

Personlighet är också viktigt såklart men det räcker inte med personlighet. Man har sex med en kropp och den kroppen blir betydligt sexigare om den är frisk och i trim. 
  • Anonym (Japp)
    Anonym (nn) skrev 2024-07-26 00:05:01 följande:
    Äntligen en till som vågar säga hela sanningen.

Varför är det så svårt för kvinnor att erkänna att även de påverkas av männens utseende? Det är inget att skämmas för utan snarare nåt helt naturligt.

En man med ett hälsosamt yttre är vi biologiskt tingade att attraheras av. En sådan man blir sannolikt en bättre förebild för sina barn, lever längre, är sexigare, orkar mer, bättre hy, friskare,  ja, allt är mer positivt med någon som tränar och är i god form. 

Personlighet är också viktigt såklart men det räcker inte med personlighet. Man har sex med en kropp och den kroppen blir betydligt sexigare om den är frisk och i trim. 
    Håller helt med. En kille kan vara fantastisk men om han ser ut som en blob i kroppen så kommer han nästan aldrig få napp ändå. En välbehållen kropp (obs, måste inte vara tränad, bara i ok form) kommer att ha hur mycket större chanser som helst. Det är mer attraktivt med en person som tar hand om sig, och inte bara pga det fysiska utan också pga vilken personlighetstyp man är då.
  • XDX

Kvinnor gillar breda axlar, bröstmuskler, starka underarmar och händer med ådror, vader, väldefinierad gump, hyfsat platt mage, haka som inte flyter ihop med adamsäpplet. Men många kvinnor gillar inte en överdriven "try hard" som ser ut at bo i gymmet och framför spegeln. 

Allt detta kan man få/förbättra genom bra kost, livsstil och fysisk aktivitet. Fysisk aktivitet kommer ofta av sig själv med kost och livsstil. Livsstilsförbättringar kommer ofta av sig själv om man får ordning på kosten (se Paul Saladino, Hans Amato, o likn). 

• Anonym (Ylva)

Du är förmodligen snyggare. En sak som ofta händer när någon börjar träna är att de får bättre hållning. Det gör jättemycket för utseendet, tycker jag iaf. 

Svar på tråden Fråga till er kvinnor: kan man träna sig snygg?