• Anonym (Oligo)

    Connectar inte med jämnåriga, ok att dejta yngre?

    Som en 45-årig nybliven singel måste jag ställa denna fråga eftersom jag alltid har känt att jag inte har så mycket gemensamt med andra i min egen ålder (finns absolut alltid undantag, men som regel nu). Mina barn är fortfarande ganska små, alltså i förskoleålder resp första klass och om jag jämför med de män som finns i min ålder har många av dem barn som i princip är vuxna nu, eller åtminstone tonåringar. 


    Själv har jag aldrig legat i fas, har alltid varit senare med allt i mitt liv och när jag träffar folk i min egen ålder känner jag mig rätt bortkommen. Har som sagt alltid umgåtts med yngre. Så nu undrar jag om det faktiskt är okej att även dejta yngre, låt säga runt 35? Eller är dessa män endast ute efter sexuella relationer med en kvinna i min ålder? 

  • Svar på tråden Connectar inte med jämnåriga, ok att dejta yngre?
  • Anonym (Jag)

    Är 35 yngre...? Kör på :) Jag är 45 och dejtar mellan 30-65, kan tänka mig något yngre också men då ska det vara någon riktigt mogen person.

    /Kvinna i sina bästa år

  • Anonym (Mia)

    Vi bor i Sverige, du får dejta vem du vill. Du behöver inte fråga om liv. Med tanke på din fråga känns det som att du är närmre 15 än 45. 

  • Anonym (Oligo)
    Anonym (Mia) skrev 2024-07-25 21:41:24 följande:

    Vi bor i Sverige, du får dejta vem du vill. Du behöver inte fråga om liv. Med tanke på din fråga känns det som att du är närmre 15 än 45. 


    Jag kom på när jag hade postat den att frågan var lite felställd. Menar väl mer om det skulle finnas män i den åldern som kan vilja ha en seriös relation med en äldre kvinna eller om man skjuter sig själv i foten om man söker i det åldersspannet. 
  • Anonym (Jag)

    Klart de kan tänka sig seriöst även om de är mycket yngre. Den jag träffar sedan länge tillbaka nu är 13 år yngre än mig och det kan definitivt bli en relation där.

  • Anonym (Oligo)
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-25 22:00:08 följande:

    Klart de kan tänka sig seriöst även om de är mycket yngre. Den jag träffar sedan länge tillbaka nu är 13 år yngre än mig och det kan definitivt bli en relation där.


    Är du också i min ålder? 
  • Anonym (Kria)

    Jag aktar mig gärna från män som beskriver sig själva som "milf-älskare" och liknande. När de pratas om milfs så är det ofta den sexuella aspekten som åsyftas och inte något djupare, mer seriöst, från männens håll. 

    Rätt logiskt också när man tänker efter, att det mestadels handlar om sex. 
    Milf är ju en förkortning av orden mother i'd like to f*ck. 

  • Reclaimyourself

    Kul att för ovanlighetens skull läsa om någon mer än jag som alltid känt sig yngre än sin ålder och "legat efter" med allt i livet! Man läser ofta om såna som känner sig äldre än de är och inte har något gemensamt med jämnåriga, och känner sig mer hemma med äldre. Det är inte så ovanligt, att det ofta är mycket yngre personer än oss (jag är jämnårig med dig, ett år yngre) är dock något jag tycker är konstigt. Att så många unga känner att de har mycket mer gemensamt med äldre..!!  Så den här tråden var kul att hitta! 

    Är tyvärr ingen ung snygg karl, men jag är en kvinna som alltid känt samma sak som du. Jag har alltid legat efter, och jag får känslan av att folk i min/vår ålder är gamla. Själv varken känner jag mig eller uppfattas av andra som gammal såsom jag tycker att jämnåriga är och beter sig. Jag känner mig mer hemma med yngre och klickar bättre ihop med deras mognad, tankesätt och snack. 

    Undrar om du har lust att skriva lite på PM? Jag är bara ett år yngre än du men jag är så mycket mer som en yngre tjej på många sätt. Du skulle nog känna dig ganska hemma med mig även om jag inte är så mycket yngre än du, jag har inte gått och blivit "med karl och ungar" än ens, än mindre blivit "en medelålders kvinna" (omg vad det låter långt ifrån mig att säga!:) Om du vill skicka PM så står mitt riktiga nick i ämnesraden! :) 

    Så, till din fråga: jag har erfarenhet av att dejta mycket yngre män, som jag matchade med på Tinder. Detta var ungefär 5-6 år sedan och männen ifråga var mellan 24 och 33, ungefär. Självklart ska du prova om du vill, tänk på att man inte direkt blir yngre utan tvärtom. Om du vill och kan så tycker jag: kör på! Jag använde som sagt Tinder där jag ställde in att jag ville se män i åldersgruppen 23 och 35, och jag blev förvånad över hur många unga snygga killar som är intresserade av äldre tjejer som oss. :) Tyvärr måste jag säga att min personliga erfarenhet av att dejta mycket yngre män är att det är mest sex de är intresserade av, men det är självklart möjligt att hitta någon som vill ha mer. Jag kanske hade otur med dem jag träffade, en ville bara vara KK, tog dock ett tag för mig att förstå, och var alldeles för omogen för mig på det stora hela. Två av de hade jag bara en dejt med, jag var nog lite för öppen med mitt liv och de hittade på genomskinliga bortförklaringar och ghostade mig. En av dem som bjöd hem mig på fika var snäll och fin, men fikat bestod av en svart kopp kaffe, något annat hade han nog inte råd med. Alldeles för ung! kände jag bara efteråt. Jag har provat väldigt unga och kan konstatera att de är helt enkelt- för unga! Nu var ju du inne på lite äldre, runt 35, och jag är säker på att du hittar fler där som är intresserade av mer än sex. 

    Lycka till! 

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Oligo) skrev 2024-07-25 22:03:07 följande:
    Är du också i min ålder? 
    Japp, du och jag är väldigt jämnåriga.
  • Anonym (Oligo)
    Anonym (Kria) skrev 2024-07-25 22:05:24 följande:

    Jag aktar mig gärna från män som beskriver sig själva som "milf-älskare" och liknande. När de pratas om milfs så är det ofta den sexuella aspekten som åsyftas och inte något djupare, mer seriöst, från männens håll. 

    Rätt logiskt också när man tänker efter, att det mestadels handlar om sex. 
    Milf är ju en förkortning av orden mother i'd like to f*ck. 


    Ja men det förstår jag, det är inget jag gillar heller. Jag är nog mer ute efter nån som är rätt obrydd om åldern på den han dejtar. Alltså inte nån som specifikt är ute efter äldre kvinnor då jag inbillar mig att de bara vill ha sex då. 
  • Anonym (Jag)

    Kan också tillägga att de killar som står och hoppas på att få bli min kk är i liknande ålder som den här, dvs runt 30-strecket. Bara ett par av dem är närmare 40-strecket.

Svar på tråden Connectar inte med jämnåriga, ok att dejta yngre?