Arbete och rast
Att vara social på rasten är inte samma sak som att vara extrovert.
Hur hade du tänkt göra på rasterna? Vilket slags yrke är det tänkt du ska arbeta inom?
Att vara social på rasten är inte samma sak som att vara extrovert.
Hur hade du tänkt göra på rasterna? Vilket slags yrke är det tänkt du ska arbeta inom?
Är man introvert så laddar man ofta batterierna genom att vara själv. Så jo att vara social på raster är att behöva vara extrovert.
Jag skulle kunna sitta med på raster men för mig är det väldigt ansträngande att delta i konversationer.
Nu är det väl Samhall det handlar om, så där är du ju i sällskap med andra som också har svårigheter, så det underlättar.
Varför kallar de det för rast då och ej tex mötestid? Uppenbarligen betyder rast just rast och finns till för att man ska orka hela dagen. Försök ej med mig.
Att fungera i arbetsgruppen är en helt annan sak. Jag söker ej jobb där man arbetar i grupp heller då jag ej skulle klara av det. Söker jobb där man arbetar så självständigt som möjligt. Men såklart kan jag samarbeta vid behov. Är ej vad det handlar om.
Fast jag är lite av en expert på att sköta mitt på egen hand och ta eget ansvar. Det lär man sig om man förlitat sig mkt på sig själv. Och kommunikation via Mail är möjligt 2024.
Däremot tycker jag att många därute förlitar sig för mkt på teamet och inte kan ta egna beslut. Har märkt det hos af tex där de bollat runt mig och behöver rådfråga halva kontoret. Så det kan bli problematiskt det med.