Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

    Well-fair call

    Alltså om man inte får tag på någon och är rädd för att något allvarligt har hänt kan man ju ringa polisen. Om ingen annan har nyckel till lägenheten t.ex så måste ju polisen bryta sig in och kolla. 


    Men om man får tag på nån och bara är orolig för att personen kanske inte mår så bra är det väl socialen eller kanske sjukvården. 

  • Anonym (Jag)
    Anonym (J) skrev 2024-07-24 20:19:00 följande:
    Men det finns inget sätt att be någon kolla hur en person mår? Typ om man inte hört från en vän på länge och den ej svarar, eller om en kollega inte dyker upp till jobbet utan att höra av sig. Ofta kan man väl höra av sig till dess anhöriga men ibland är personen helt ensam utan anhöriga.
    Jo om man är orolig att personen skulle ha kunnat gå bort så måste man ju ringa polisen om det inte finns nån anhörig som kan kolla. Då får polisen åka dit och kolla. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Is) skrev 2024-07-24 21:04:52 följande:

    Polisen åker givetvis och kollar om någon ringer dem och uttrycker oro för någon. 

    Ta tex det fallet i Bjästa eller vad det heter, pappan kom inte till jobbet, chefen ringde in oro och polisen åkte dit.

    Skulle du ringa tex och säga att du känner oro för någon så måste de åka dit, det kan ju ha hänt en olycka eller ett brott eller självmord.


    Ja precis så är det. Jag har ringt en gång om en person som iförsej hade pratat om /hotat med självmord och som jag inte fick tag på senare den kvällen. H*n blev inte så glad på mig men hellre det än att det faktiskt skulle ha hänt nått och jag inte hade ringt. 
Svar på tråden Well-fair call