Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM Augusti 2024

EJT skrev 2024-08-08 13:21:22 följande:
    Nej, vad träligt! Var det högre idag? Håller tummarna 👍
    Ska ta ett nytt samma tidpunkt idag, tog ett förut men vet inte om det är att räkna med om det togs ett annat klockslag? Vet du det? ???? det jag tog förut var typ marginellt starkare. Appen sa från 0.44 till 0.52. Kan vara en pyttestegring eller bara en slump typ bättre ljus?

Har dock aldrig fått så tydliga utslag på ältest, även om det inte är pos känner jag typ ÄNTLIGEN. De visar ju åtminstone något liksom.

Kan det visa såhär starkt om äl är nästa vecka? 

Kommer fortsätta testa. Litar inte på kroppen. Tack för stöd.❤️
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-08-08 18:01:53 följande:
    Ägglossningstest. Tolkar man detta som negativt?
    Enligt tillverkarna så ja. Men det kan vara en stegring! Beroende på vad de visat innan och visar efter 😀
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-08 21:16:56 följande:
    Vad kul att testen äntligen är lite starkare! 

Jag tror inte exakt tidpunkt är det avgörande för hur nivåerna varierar, kanske mer hur långt det gått mellan kisserie osv? Dvs hur koncentrerat ämnet också är i urinen. Sen är det säkert lättare att fånga upp vissa tidpunkter. Det brukar stå på instruktionerna när man ska mäta men jag har fått till mig att LH har sin topp under dagen mellan typ 10-16 eller nåt. Jag kan dock få positivt även på kvällarna, och ibland med morgonurin. 

Jag tror skillnaden mellan 0.44 och 0.52 är svår att tolka just nu, men fortsätt testa bara! Så märker du åt vilket håll det går. 

Jag tror absolut att testet kan visa sådär starkt och att ÄL ändå är en vecka bort. Jag tycker som sagt iaf mina nivåer av LH kan flukturera hela vägen fram till ÄL, ibland får jag starkare streck och jag tror det är på gång men så går det ner igen osv. Hoppas dock att dina test fortsätter öka i styrka! Heja heja. Vet hur kämpigt det är att jaga ägglossning... 
    Såhär ser det ut nu så enligt appen ser det inte ut som någon stegring är påväg! Kan ju testa en gång mitt på dagen också för lh-ökningens skull men känns som om den är påväg ner.

Ja, egentligen handlar det endast om att inte vilja hoppas att mensen inte kommer om man inte ens haft ägglossning... det är det enda. Då är ju väntan helt i onödan. Jag kommer typ fira rejält när jag får ett positivt ältes

t för första gången.
  • Nanathalie

EJT

Yes, har definitivt sekret just nu men den mjölkiga sorten inte stretching äggvita. Det var flera dagar sedan jag hade sådant sekret.

• Nanathalie
    Anonym01082121 skrev 2024-08-09 11:05:20 följande:

Hej hoppar in här. Har försökt i ca 2 år men barn nr 2. Men med ett avbrott mellan januari-maj iår pga. Avrådan från läkare. 

Någon som fått ett tydligare ägglossningstest nära mensens slut?
    Men ändå inte positivt.

Jag är kluven för jag tog ett ägglossningstest 2 dagar efter avslutad mens. Det var då två streck, men inte tillräckligt för att vara positivt. Har testat i varje dag i 5 dagar och de blir lite svagare för varje dag. Jag bör ha ägglossning enligt flo appen imorgon( det har nästan alltid stämt +/- 1 dag) . Dock fick jag min senaste mens 4 dagar tidigare. Men jag kan ju inte haft ägglossning när jag hade mens, inte heller dagen efter?  Eller?
    Kanske det blir utan ägglossning denna månad eller komma senare tro ?!🤔. 

Någon som varit med om liknande :(?
    Kan ägglossningstest ge utslag för att man precis haft mens?

Ägglossningstest kan visa svagt positivt även under/innan/efter mens så testet inte kan urskilja rätt hormon. Det är troligen därför du har fått utslag på testet som sedan blir svagare och svagare, för att sedan få starkare igen när du närmar dig äl. Misstänker också att din äl kan vara lite senare än du tror om testet blir svagare och svagare även kommande dagar.

Mitt ältest såg ut såhär första dagen efter avslutad mens i juli:

• Nanathalie
    Anonym01082121 skrev 2024-08-09 11:05:20 följande:

Hej hoppar in här. Har försökt i ca 2 år men barn nr 2. Men med ett avbrott mellan januari-maj iår pga. Avrådan från läkare. 

Någon som fått ett tydligare ägglossningstest nära mensens slut?
    Men ändå inte positivt.

Jag är kluven för jag tog ett ägglossningstest 2 dagar efter avslutad mens. Det var då två streck, men inte tillräckligt för att vara positivt. Har testat i varje dag i 5 dagar och de blir lite svagare för varje dag. Jag bör ha ägglossning enligt flo appen imorgon( det har nästan alltid stämt +/- 1 dag) . Dock fick jag min senaste mens 4 dagar tidigare. Men jag kan ju inte haft ägglossning när jag hade mens, inte heller dagen efter?  Eller?
    Kanske det blir utan ägglossning denna månad eller komma senare tro ?!🤔. 

Någon som varit med om liknande :(?
    Kan ägglossningstest ge utslag för att man precis haft mens?

Ägglossningstest kan visa svagt positivt även under/innan/efter mens så testet inte kan urskilja rätt hormon. Det är troligen därför du har fått utslag på testet som sedan blir svagare och svagare, för att sedan få starkare igen när du närmar dig äl. Misstänker också att din äl kan vara lite senare än du tror om testet blir svagare och svagare även kommande dagar.

Mitt ältest såg ut såhär första dagen efter avslutad mens i juli:

Glömde säga att man också kan få utslag på ältest som gravid, men då ska de vara starka och öka i styrka, inte svaga! Äl KAN komma precis efter mens men det tillhör inte vanligheterna.
  • Nanathalie
    211010 skrev 2024-08-09 15:52:17 följande:

Hej! Hoppar också in här. Jag och min sambo har äntligen kommit fram till att vi är redo för barn och gjorde vårt första försök i onsdags 7/8. Slutade med ppiller för 2 månader sen och har valt att inte ta några ägglossningstest till en början. Enligt min app så har jag ägglossning söndag 11/8, känns pirrigt! Stor chansning såklart då jag inte är säker på att min ägglossning kommit igång än som den ska.. Vi har dock kommit överens om att första försöken ska kännas roliga och kravlösa. Men hoppas såklart på bra med tur och att vi kan få ett plus på stickan. Har BIM 26/8. 

Välkommen till gruppen! Är det första barnet?
  • Nanathalie
    Heybae skrev 2024-08-09 22:00:20 följande:
    Blev fel ordning. September 2023 och februari 2024 menar jag 
    Förstod nästan det! 😂 välkommen!.

Min minsta är också 7. 2017? Så mysigt med en sladdis. Men man har typ glömt av hur det är att vara gravid.. 😸
  • Nanathalie

Premom-tjejer, hjälp
    Jag tänkte att eftersom lh sjönk igår så är nog ägglossningen över för denna månaden. Men varför går den upp idag? 

Vill kunna börja räkna ner till bim, trodde äl var 6 juli och bim 18:e. Kan den vara förbi och ändå gå upp och ner såhär?

• Nanathalie
    Nanathalie skrev 2024-08-10 15:50:30 följande:

Premom-tjejer, hjälp
    Jag tänkte att eftersom lh sjönk igår så är nog ägglossningen över för denna månaden. Men varför går den upp idag? 

Vill kunna börja räkna ner till bim, trodde äl var 6 juli och bim 18:e. Kan den vara förbi och ändå gå upp och ner såhär?

Svar på tråden BIM Augusti 2024