EJT skrev 2024-08-08 21:16:56 följande:
Vad kul att testen äntligen är lite starkare!
Jag tror inte exakt tidpunkt är det avgörande för hur nivåerna varierar, kanske mer hur långt det gått mellan kisserie osv? Dvs hur koncentrerat ämnet också är i urinen. Sen är det säkert lättare att fånga upp vissa tidpunkter. Det brukar stå på instruktionerna när man ska mäta men jag har fått till mig att LH har sin topp under dagen mellan typ 10-16 eller nåt. Jag kan dock få positivt även på kvällarna, och ibland med morgonurin.
Jag tror skillnaden mellan 0.44 och 0.52 är svår att tolka just nu, men fortsätt testa bara! Så märker du åt vilket håll det går.
Jag tror absolut att testet kan visa sådär starkt och att ÄL ändå är en vecka bort. Jag tycker som sagt iaf mina nivåer av LH kan flukturera hela vägen fram till ÄL, ibland får jag starkare streck och jag tror det är på gång men så går det ner igen osv. Hoppas dock att dina test fortsätter öka i styrka! Heja heja. Vet hur kämpigt det är att jaga ägglossning...
Såhär ser det ut nu så enligt appen ser det inte ut som någon stegring är påväg! Kan ju testa en gång mitt på dagen också för lh-ökningens skull men känns som om den är påväg ner.
Ja, egentligen handlar det endast om att inte vilja hoppas att mensen inte kommer om man inte ens haft ägglossning... det är det enda. Då är ju väntan helt i onödan. Jag kommer typ fira rejält när jag får ett positivt ältes
t för första gången.