• EJT

BIM Augusti 2024

knyttets skrev 2024-08-11 18:25:08 följande:

Tydligare plus idag på RFSU testa tidigt som dock blev  tydligare först efter avläsningstiden. Så är ännu otroligt fundersam och vågar inte tro på ett plus ännu ???? Hade inga fler tester men kollade ännu med äl-test som också var starkt vilket väl kan vara ett tecken på graviditet? Ska köpa ett digitalt test imorgon för ett säkrare svar. Är då äl+11. Har jättemycket känningar i livmodern och nedre rygg som kommer och går. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, men inget! Brösten gör ont och är SÅ trött. Håller på att bli galen 😅

Men, var testet positivt inom avläsningstiden? (Om än jättesvagt?). Isf är det solklart plus 👍 Du skrev bara att testet blev tydligARE efter avläsningstiden.  Håller tummarna! 
  • EJT
    MalinBud skrev 2024-08-12 00:33:28 följande:

åhhh..  jag blir så less på att vänta 😅 

har BIM på onsdag 14/8, och gjorde inget ?riktigt? försökt under äl-tiden, men ändå finns hoppet där 🙈 

har tagit (utgångna 😂) gravtester i tre dagar som visar på negativt. Tänker att jag använder upp de utgångna och kommer inte mensen senast torsdag-fredag så köper jag nya tester. Vill inte få upp hoppet för mycket då vi egentligen inte försökt.. det skulle vara fint att plussa nu i augusti, men om det inte tar sig nu kommer jag börja köra äl-tester för att bekräfta kommande cykel.. med första barnet gick allt så smidigt så är väl lite naiv och hoppas på samma tur och ära även denna gång.. 

molvärk sedan dagarna innan äl som inte ger med sig. Ömma bröst som började dagarna efter äl (även minakad sexlus) men smärtan i ömma brösten har minskat senaste dagarna? Det brukar inte vara så utan det brukar göra mindre ont när mensen kommer.. sen även lite oren hy och allmän trötthet.. vi får se.. 🤔🙃

Haha, jag vet hur det är! Vi kunde inte heller få till något riktigt försök kring ÄL denna gång, ändå hoppas jag också och går runt och inbillar mig olika symtom. Går tydligen inte att komma ifrån 😅
  • EJT
    MalinBud skrev 2024-08-12 21:53:10 följande:
    Nej?det är väl en del av den här processen 🥲😅 

när har du bim?
    På söndag ☺️
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-13 16:33:10 följande:

Mina ägglossningstester fortsätter på samma vis. När i h-vete ska jag få äl? Eller mens? Ska börja tempa imorgon, köpte hem en temp med 2 decimaler.

Någon som tempar och har en idé på vad jag ska tänka på när jag börjar tempa på cd 24? 

Så frustrerande! Men håll i testandet eftersom du inte fått positivt ännu... Kanske är det så tätt inpå avslut av preventivmedel att ÄL inte kommit igång? Eller så är den sen som sagt. 

När du tempar så börjar du vid mensen första dag (du kan såklart börja redan nu, men för att få förståelse över hela cykeln behöver du ju tempa genom hela den). Tempa t.ex.i munnen varje morgon direkt när du vaknar, helst samma tid om möjligt. Ladda ner appen Fertility Friend eller Flo och registrera tempen varje dag där. Efter ägglossning (1-2 dagar efter) höjs tempen med minst ca 0.3-0.5 grader och bibehålls tills dess att mensen kommer (eller fortsätter vara förhöjd om du är gravid). Tempen är det säkraste sättet att veta om ÄL skett, men du måste alltså ha temp-datan över hela cykeln.
  • EJT

Känns lite segt här. Är på ÄL+10 idag och brukar vanligtvis ha symtom som ömma bröst, mensvärk mm om jag är gravid - denna gång känner jag väl helt normal men bara lite pms:ig i humöret. Trist! Känns inte ens värt att tesa. Avvaktar BIM på söndag. 

• EJT
    Lior33 skrev 2024-08-14 13:45:52 följande:
    Jag tror det är jättevanligt att symptom varierar från graviditet till graviditet. Jag känner flera som inte kände någonting förrän flera veckor efter de plussat. Att du inte känner något behöver inte betyda att du inte är gravid. Men det är nog bäst att vänta till BIM att testa för att slippa besvikelse  Lycka till!
    Ja, såklart, det har jag också hört. Är nog bara jag som tänker såhär om mig själv då alla tre ggr jag varit gravid haft exakt samma symtom. Men jag inväntar BIM så får vi se. Jag tempar också så om inte annat brukar jag också se en tempdipp innan mens. 
  • EJT
    Lior33 skrev 2024-08-14 20:18:36 följande:
    Jag tempar för första gången denna månad. Ser du tempdippen dagen innan eller två dagar innan mens? Hur mycket skiljer det sig?
    Det varierar för olika personer när tempen dippar, så du behöver nog följa din egen cykel några gånger för att veta vad som gäller för dig. 

Min börjar ofta vända lite neråt 1-2 dagar innan mens och sen dippa mer rejält ett par dagar in på mensen.
  • EJT
    Maggan777 skrev 2024-08-14 19:43:56 följande:

Hej! Ville bara kika in här igen och hoppas att jag kan sprida lite hopp till någon som tycker att det känns hopplöst. Jag har varit utan p-piller sedan sommaren 2022 och vi har försökt få barn aktivt under mer än ett år. Jag har aldrig sett ett plus på stickan och började tappa hoppet.

Men, idag fick vi vårt efterlängtade plus. Jag kan säga att det gråtits lyckotårar många gånger under dagen. Jag hoppas jag får behålla denna graviditet. Och stort lycka till alla ni som kämpar! 

Vad fantastiskt! Jättestort grattis till er! 
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-15 20:54:40 följande:
    Och med rejäl jäkla mensvärk kan jag nog bara förlika mig med att den är mens på G.
    Har du fortsatt ta Äl-test iaf? Jag får jättemycket mensvärk dagen/dagarna kring äl. 
  • EJT

ÄL+11 idag. Har exakt samma symtom som vid denna tidpunkten förra månaden. Rapig, uppblåst, lätt illamående, lite lätt ömmande bröst osv (allt av progresteronet). Väldigt säker på att jag inte är gravid. Förra månaden trodde jag nog det men nu när jag har precis samma symtom känns det ju givet att det inte är så. Tempen har dessutom börjat vända neråt tyvärr :( 

Nya tag nästa månad då...

• EJT

Negativt gravtest för mig igen tyvärr. 
    Nya tag nästa månad... Slutar med progresteronet idag. 

• EJT
    Lior33 skrev 2024-08-17 17:07:30 följande:
    Ledsen att höra det, håller tumma för dig nästa månad! 🤞🏼

Får jag lov att fråga hur det kommer sig att du tar progesteron? Jag har trott att jag har legat lågt på det men tester denna månad har konstigt nog visat bra värden, men jag är nyfiken. Får du det utskrivet av gyn? Tog du själv reda på att du behövde tillskott eller kom det fram i samband med ivf utredning?
    Jadå, såklart du får fråga. 

Jag märkte att jag nu sedan mitt första barn haft lutelfas på mellan 8-10 dagar, till skillnad från tidigare 13-14 dagar. Jag testade därför i samråd med gynekolog mitt progresteronvärde, 7 dagar efter ÄL. Det var så pass lågt (19), att det indikerade att ägglossning inte ens skett. Men det hade den (bekräftat). Gyn resonerade så att vi provar progresterontillskott för att understödja lutealfasen. Det har hittills gått bra och jag har blivit gravid två ggr (första och andra cykeln - tyvärr missfall) med progresteron, efter att vi innan dess provat i ett år utan framgång. 

Jag sökte gyn privat, inte i samband med IVF.
Svar på tråden BIM Augusti 2024