BIM Augusti 2024
Ska vi inte göra en NY Bim-lista? 😊 Så vi får följas åt?
14/9 här! Kan ju dock ändrats när NC satt ut rätt datum :)
Ska vi inte göra en NY Bim-lista? 😊 Så vi får följas åt?
14/9 här! Kan ju dock ändrats när NC satt ut rätt datum :)
Jag hakar på här och hoppas att någon kan hjälpa mig reda ut det här mysteriet med ägglosningstest. :)
Hade hoppats på BIM i slutet av augusti, men det blir kanske snarare i september nu för de ägglossningstest jag tar är helt koko, fattar ingenting! Tar Clearblues lila, tidiga test.
- För typ 2,5 vecka sedan fick jag blinkande smiley, dagen efter fast gubbe.
- Eftersom jag vet att jag fått mens långt senare efter att jag testat positivt på dem så testade jag några dagar senare igen. Det visade först blinkande och dagen efter fast smiley.
- Ytterligare några dagar senare (igår kväll) får jag mycket flytningar och jag tror att det är då jag faktiskt har ÄL, så jag testade och fast smiley igen...
Jag har PCOS så jag vet att det inte stämmer överens alltid men hur pålitliga är de där testen egentligen? Någon mer som varit med om det här?
hm! Om du hade positivt på äl-test för ca 2-2,5 v sedan, borde du ju ha mens nu? Rimligen. Men Äl-test kan ju reagera både mens och graviditet. Har du testat något gravtest?
blir nyfiken på detta, håll mig uppdaterad hahha.
Men de lila testet skall ju bara användas en gång per cykel och när du får fast gubbe så ska du inte testa mer
tempar du? Tänker hur grafen ser ut.
Då är jag med! Ta grav-test iallafall :)
Jag har tidigare kört med bara ägglossningstester & fått positiva tester, men! Man vet ju inte om ägget verkligen släpper förrän man faktiskt tempar. har sett måååånga grafer och många tjejer som har positiva äl-tester samt ja äl-sekret men ingen tempohöjning = inget ägglossning.
jag köpte NC och man fick med 6 mån prenumeration, funkar hur bra som helst.
började tempa mitt i en cykel. så bara börja så fort du kan, ju mer data du har desto snabbare kommer NC hitta din ägglossning. Plus att du själv lägger in positiva/negativa äl-tester i appen, typ börja just efter mens med Äl-tester & lägg in i appen för att snabbare NC ska lära känna din cykel.
När har alla Bim? :) Måste ju få upp lite pepp i tråden!
Är så nervös - ägglossning konstaterad 15/8.
Bim bör vara 28/8 och hade en liten liten blödning samt stickningar nyss, 23/8. Tog ett grav-test efter nidisen nu på kvällen som såklart var negativt.
När bör jag ta nästa test?
Är så otroligt hetsig! Har försökt i 16 månader nu.
Hahhaha! Inte min heller 😂 Tålamod alltså!
nej borde ju inte vara så att ni kan ha missat den om ni legat i så att säga 😁 men kan ju vara så att ägg inte släppt ändå , därav säkrast med temp 😅
vaknar också olika tider men tycker det funkar ändå, försöker ställa klockan och tempa typ samma tid, är ju Ok med diff på 2 h också.
kändes så bra att börja tempa så man faktiskt vet om ägg släppt eller ej.
Hej!
i maj i år plussade jag för första gången efter att ha försökt i ca ett halvvår. Graviditeten slutade i ett fördröjt missfall som upptäcktes genom tidigt vul i v10+4. Hjärtat hade slutat slå v.9+1. Gjorde en skrapning, blödde en vecka och sedan fick jag en mens efter det.
Idag äl+ 9 (bim 27/8) fick jag ett svagt plus. I förra graviditeten fick jag också svagt plus äl+9 med cb testa tidigt. Har endast haft lätt illamående och lite molvärk, ingen nidis men fick inte det sist heller. Har verkligen känt att jag måste vara gravid men vågade inte tro.
Är i chock, så glad men också så rädd för väntan nu och hoppet om att denna lilla ska stanna ❤️