Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM Augusti 2024

knyttets skrev 2024-07-31 17:18:38 följande:

Positivt äl-test här idag och lite öm i magen så nu är det på gång. BIM blir alltså tidigare än räknat men ändå lite osäker när då lutelafasen slängt lite efter p-pillerstopp. Den eviga väntan på testandet börjar nu 😅

Älskar när man blir överraskad av äl och får tidigare bim. Drömmen ju!
  • Nanathalie

Nu har jag vart och köpt de rosa ältesterna från clearblue! Mitt från testlagret visar stegring (ej jättestarkt) och clearblue visar ingen glad gubbe så stegring pågår men inte äl riktigt än. Jag fortsätter testa varje dag och jag och maken kör på varannan dag (ibland varje om lusten faller sig på) så hoppas vi på att snart få en glad gubbe!

• Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-08-01 23:28:27 följande:
    Jag är likadan 😅😂 Ens kompisar är sådär ba ? ha kul ?. Men dem har inte ADD och kontrollbehov. Kan jag försöka kontrollera något som kommer jag försöker göra de. Själv fick man ägglossningsont en dag senare i helgen än trott, så chansen att få en pojke sjönk kanske lite (om det nu ens går att styra, men värt ett försök). Kände lite konstiga stickningar i livmodern igår som jag tror att jag inte brukar ha under lutealfasen men man blir så himla mycket uppmärksam nu när man vill ha ett plus. Minsta lilla ? symptom ? får en att reagera 🙃 
    Känner igen mig så mycket i det du skriver!! 

Jag har haft den typiska äl-smärtan igår och idag men negativt ältest igår (ska ta nytt snart så hoppas på utslag då).

Men till något deppigt. Igår uttryckte min man att han bara tänker på att det kanske kan bli bebis om han kommer så han har börjat känna press. Just idag känner jag att jag vill lägga ner hela bebisverkstaden efter denna månad om han känner så. Han blir pressad och kan inte ens bli hård. Blir negativt laddat. Får hoppas på ett mirakel denna månad känns det som. Vi hade sex för 3 dagar sedan senast. 
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-08-02 12:54:28 följande:

Va konstigt att du inte fått utslag på äl-stickan 🤔 

Men va jobbigt 😒 vissa men kanske faktiskt mår bättre av inte veta så mycket som vi gör.. alltså ha den kollen som vi har på vår cykel å så. 

Jag tror att min man är sådan, tyvärr. Antingen krigar vi på i hopp om plus eller så får vi helt enkelt pausa. Hoppas på plus såklart men hans hälsa går före..

Jag vet ju inte om jag ens haft äl efter uttag av hormonspiral. Jag har haft 2 riktiga menstruationer men aldrig lyckats pricka solklart positivt ältest än. Jag har fått älsmärta och flytningar men inget positivt test hittills. Jag hoppas verkligen jag ska det de kommande dagarna då det nu är första gången jag testar varje dag efter mensen slutat.
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-08-02 13:10:18 följande:
    Jag kan ändå förstå han, har själv svårt att komma ibland pga för mycket tankar i skallen.. det är ju typ samma sak! 

Det finns ju olika styrka på ägglossningen, man kan ha en stark eller svag eller något däremellan. Kan ju vara så att just för att du haft hormonspiralen och produktionen av ditt egna östrogen och progesteron har vart nedtryckt, så kan det ju ta ett tag för kroppen att börja fungera som den ska hormonellt. Jenny Koos/Vulverine rekommenderade i en av sina föreläsningar att man ska bara utan p-medel ett år innan man börjar försöka. Just för att kroppen verkligen ska få komma igång ☺️ sen beror det väl på hur många år man gått på p-medel. Hur länge hade du spiralen/annat innan du slutade?  
    Jag hade ppiller i typ 6 år men av någon anledning fick jag mellanblödningar i flera månader helt plötsligt så jag slutade med dem och satte in hormonspiral istället. Men tog ut den efter 3v för vi bestämde oss för att försöka med bebis istället. Tror nog det är mina ppiller som är boven i dramat snarare än spiralen (mirena) då barnmorskan sa att äl ska komma igång direkt efter uttag av just den spiralen (det var därför jag ändå valde den från början).

Jag tänker att kroppen kanske försöker ägglossa men inte lyckas. Att det är därför jag har alla kroppsliga symtom och svaga streck på ältesten. Men vem vet. Ångrar nu att vi inte slutade tidigare med hormoner eftersom vi ändå ville ha en bebis någon gång.
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-08-02 15:26:56 följande:
    Tack! Får väl ha is i magen och lämna detta till ödet!
  • Nanathalie

Jag har som sagt aldrig testat positivt med ältest och såhär ser det ut i augusti, det var blankt från början. Ser ni någon stegring? Mitt digitala visar bara rund ring hittills.

• Nanathalie
    knyttets skrev 2024-08-03 19:47:45 följande:
    Svårt att säga 🤔 Du kunde kanske prova testa två gånger om dagen då du märker på flytningarna att det verkar vara på gång. Jag missar min stegring om jag inte gör det. Testar oftast positivt (lika starkt streck eller starkare) sent på kvällen en dag för att ha ett mycket ljusare igen nästa.
    Jag har fått felmeddelande de senaste 2 digitala ältesterna från cb rosa så börjar bli lite less. Börjar på riktigt tro att det är slös att testa efter äl för jag har nog ingen. Usch vilken Depp.😭
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-04 09:08:54 följande:
    Lättare att se om du lägger dem i rad så man kan följa strecken direkt bredvid varandra tycker jag. Jag tar ofta på fm-kiss och em-kiss, så två gånger per dag när det närmar sig ägglossning. Viktigt att det är minst 3 timmars-kiss för min del. 

Jag har tagit ägglossningstest i en evighet (eftersom vi försökt så länge, och tog även när vi blev gravida led vårt förra barn) och det intressanta är att jag inte alltid får en stegring. Ungefär varannan cykel kan ägglossningstesten se ut precis som dina, lika svaga varje dag, tills det plötsligt från ingenstans dyker upp ett superpositivt test. Andra cykler är det mer tydlig stegring. 

Jag har lärt mig att jag med stickor också brukar få så gott som positiva test, men de är inte helt positiva (när jag dubbelkollat med digitala tester) utan jag behöver vänta en dag till så blir det ännu mer lite positiva. Som nedan

Hur är det du håller koll på ägglossningen? Sekret, temp, ÄL-tester? Jag har ganska mycket senare ägglossning än standard så mina Äl-tester ger ju inte utslag förrän sent i cykeln...
    Tack för alla bra tips!

Jag går på sekret och ägglossningstest (1 test om dagen) men har märkt att det inte ens ger utslag på förmiddagen, eller kvällen. Jag får i regel utslag från 12-16 bara annars knappt någonting.

Funderar på att börja tempa men jobbar skift så är orolig att det kommer förstöra tempningen för visst ska man tempa samma tid varje dag utan att stiga upp ur sängen innan? Jag är också uppe och kissar, släpper ut hunden och servar kids nattetid ibland så känns hopplöst i sådana fall.

Jag tycker det är jättesvårt att se på testerna när de torkat men kan försöka. Funderar på att byta märke, har testlagrets nu för de är billiga men undrar om jag inte ska ta ett annat märke. Cb har ju som sagt visat felmeddelande de 2 senaste gångerna dessutom så det suger ju eftersom man bara får med 10 tester per paket och det är svindyrt i jämförelse med testlagrets.

Ursäkta långt svar men tack snälla för att du tog dig tid att förklara för mig.
  • Nanathalie
    Anonym (Ilia) skrev 2024-08-04 12:02:54 följande:
    Fick inte heller utslag förrän jag började använda easy at home test, de går att lägga in i en app som heter premom som avläser och sparar bilden på testet medan det är vått så man kan kasta det direkt sen. Får också bara ordentligt utslag mitt på dagen.
    Beställde hem easy@home nu. Har läst på flera ställen att de jag använder kan ge svagt eller inget resultat när easy@home ger solklart positivt! Skall få leveransen på onsdag så blir nog för sent för denna cykel, men för nästa, och använda appen. Känns smidigt. Tack!
Svar på tråden BIM Augusti 2024