• JLFRFRE

BIM Augusti 2024

Hoppar in här också! ☺️
    Vårt första försök med första barnet, jag är 33 och han 34. Hade lovat mig själv att gå in med inställningen ?händer det så händer det? för att inte stressa, och här är jag tre dagar in, medlem på familjeliv 😂 Kan inte låta bli att tänka på det! Och skönt att kunna följas åt tillsammans! ☺️ 

ÄL+2 idag, BIM 27/8

Vi har velat ha barn länge men omständigheterna har inte varit dom bästa för oss (bott utomlands, pluggat osv) och vi sa att vi skulle vänta tills efter vi gift oss, vilket vi gjorde i helgen så nu ska vi äntligen börja försöka! 🥰

• JLFRFRE
    Lior33 skrev 2024-08-18 18:01:42 följande:

Hoppas på nästa månad för er som inte plussat denna 🤞🏼❤️

Hur många är vi som fortfarande inväntar BIM? 

Min är 25/8 (kommer inte testa förrän BIM +1)

Jag inväntar BIM fortfarande! Har BIM 27/8! Tänkte nog testa tidigt i veckan 🙈 Men vi får se hur jag gör! 

• JLFRFRE
    211010 skrev 2024-08-18 20:42:27 följande:
    Jag väntar också, har bim 26/8! Har ni känt av något än? Jag har inte ens en magkänsla som säger att det ska ha gått vägen 🙁

Inte känt av något ännu, och har samma som du med magkänslan. Brukar ha stark magkänsla som alltid stämmer, men i den här situationen är det helt tyst i magen 🙃 Känner varken eller. Tänker att jag ska testa tidigt och få det ur världen typ, blir nog till helgen.. 

håller tummarna för dig ????🏼

• JLFRFRE

Okej så det var precis rosa på pappret efter att jag kissat + en pyttepyyytteliten mensvärk. Känns för tidigt för både nidblödning och mens (min mens kommer dessutom alltid som röd direkt och inte rosa). 

ÄL+6 borde det vara idag, vilket känns alldeles för tidigt för en nidblödning eller hur? Och för mensen också som är ?planerad? om exakt en vecka. Någon som vet vad det kan vara annars? Har tester från CB för att testa tidigt hemma, men vet inte om jag vågar testa riktigt än? Aldrig varit med om detta tidigare, eller försökt skaffa barn heller så känner mig som en vilsen nybörjare 🙃

• JLFRFRE
    TrueResolution skrev 2024-08-19 21:38:43 följande:
    Nu kanske jag är helt ute oxh cyklar men tycker inte alls tiden låter orimlig för en nidblödning, snarare en vecka efter ÄL & en rimlig tid för en nidis? 😅
    Hade tagit ett testa tidigt test om ca 4-5 dagar 🙈
    Det är nog absolut jag som är ute och cyklar om någon är det 😅 Har så dålig koll.. försökt läsa mig till det nu och det verkar precis som du säger vara rätt i tiden. Blev så nervös nu 🥲 Vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att testa 🙈 Bara att försöka stålsätta sig! 
  • JLFRFRE
    Fundersammen skrev 2024-08-20 08:46:02 följande:
    Jag hade vad som verkar vara en nidblödning på 6 dagar efter äl med - inte testat mig sen i torsdags (negativt) då jag var iväg på resande fot men min mens är 8 dagar sen nu och jag har haft molvärk till och från sen äl och vissa dagar mer än andra samt lite andra symptom som ömma bröst och illamående - ska köpa fler tester idag, om jag inte är gravid så spelar verkligen min kropp mig ett spratt för den är alltid så jäkla konsekvent både i symptom och antalet dagar

Håller tummarna för ett positivt test! Ja, 8 dagar är ju ändå ganska mycket också. Så du testade senast på BIM+2? 

Samma här, alltid konsekvent i symptom och dagar. Det var därför jag reagerade igår pga så sjukt avvikande. Ingen mer rosa flytning för mig, det var endast det där lilla igår. Men fortsatt liiite lite molvärk, också avvikande. Ska försöka hålla mig från att testa men kommer troligtvis inte kunna låta bli, har en tendens att bli helt uppslukad när jag ger mig in i något 🙈

• JLFRFRE
    Fundersammen skrev 2024-08-20 13:51:22 följande:
    Ja exakt, jag försöker inte stressa mig för hårt på negativa test då min väninna fick gå till BM för att få positivt test över 2 veckor efter bim

fick precis ljusljusrosa blod i flytningarna jag haft i en vecka men inget mer sen dess :/ så ännu mer osäker på vad som händer i livmodern XD tog negativt test på lunchen men mest för jag var otålig, borde varit plus men som sagt, känner en som plussade extremt sent och såg en tråd här på familjeliv där en kvinna fick plus vecka 12 hos BM och en annan som testade positivt i vecka 8

så håller tummarna hårt, min magkänsla säger att jag är gravid men man har ju lurat sig själv förr :/

Ja det kan ju vara så att du är en ?låghormonare? och att det inte visar. Hoppas din magkänsla stämmer! tänkte du fortsätta testa hemma eller boka in en tid för att testa hos BM? 

Har känt mig svullen idag, stämmer väl in med hur jag brukar känna mig lite mindre än en vecka innan mens. Svullen/låg självkänsla. Känns som inga kläder passar. känner så väl igen det, om än några dagar tidigt denna gång, så får nog bara ställa in mig på att mensen kommer om några dagar 😔

• JLFRFRE
    211010 skrev 2024-08-21 07:33:57 följande:

Jag kunde såklart inte hålla mig.. Tog första gravtestet i måndags som givetvis var negativt (bim-7). Andra gravtestet gjordes idag (bim-5) vilket också var negativt. Någon mer som tagit test? Eller har ni mer disciplin och kan hålla er till efter bim? 🤭

Jag har också testat, negativt såklart och mensen ska komma på mån-tis. Kunde inte hålla mig 🙈 Det är ju första gången och första försöket så jag vill typ testa varje dag tills mensen eventuellt kommer! Är så otålig och vill bara få svart på vitt 🥹
    Huuur klarar man ens av att vänta med att testa 😅

• JLFRFRE
    211010 skrev 2024-08-21 14:17:56 följande:

Skönt att höra att jag inte är ensam om att börja testa tidigt! 😅

Har ett problem som jag skulle behöva bolla med er.. Det är planerat en stor fest i helgen (planerats i flera månader) och jag är en av de drivande i det. Hur gör jag med alkohol?? Vanligtvis är jag en partyprisse så alla kommer reagera direkt om jag är nykter (funkar inte att skylla på att jag är chaufför då min sambo är nykterist). Är ju inte säkert att jag är gravid och framförallt inte säkert att jag plussar innan helgen. Ska jag försöka smyga med alkoholfritt för säkerhetsskull? Hur hade ni gjort?

Har ett liknande problem! Vi ska fira min syster som fyller år i helgen och jag är också en partyprisse, så folk kommer reagera direkt om jag dricker alkoholfritt. Bara idag ska jag träffa en kompis för en AW och att inte ens ta ett glas bubbel kommer göra att hon reagerar. 
    Som tur är har jag gjort något med ryggen och har haft så orimligt ont flera veckor så jag nu fått smärtstillande utskrivet. Äter inte det för vågar inte i och med försöker bli gravid, så lider av smärta i tysthet haha. Men kommer använda det som ursäkt! Tunga smärtstillande är inte bra med alkohol! Så det kan du skylla på! Typ antibiotika eller smärtstillande, någon kur. Och börja plantera lögnen redan nu! 😂

Min man tycker att jag ska dricka alkohol om jag inte plussar innan helgen, men om jag plussar innan helgen Tycker han såklart att jag inte ska dricka. Rimligheten ändå??? Ingen skillnad på det där inne om jag skulle plussa före eller efter helgen. Eftersom att jag inte vet så kommer jag inte dricka, vågar inte riskera att sitta med ett plus nästa vecka och ba aha va bra att man söp under helgen 🥹 Samvetet kommer nog äta upp mig då. 

• JLFRFRE

Kunde inte låta bli och tog ett testa tidigt med svagt positivt så testade ett digitalt 🥹
    Så mycket blandade känslor just nu 😭❤️ Känns mäktigt och läskigt på samma gång. Hoppas så att den lille vill stanna kvar 🥹❤️

• JLFRFRE
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-22 09:10:38 följande:
    GRATTIS!! Hur tidigt testade du?
    Tack! 🥹❤️ BIM-5 (säger man så?), så väldigt tidigt ändå! Det är ÄL+9. 
  • JLFRFRE
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-22 10:59:55 följande:
    Åhhh vad kul! Är ett första barnet? Hur länge har ni försökt?

Är bara på ÄL+6 så typ BIM-6 och kan absolut inte testa men väntan är ju olidlig 😅

Det är första barnet! Det här var första försöket 🥹 Trodde verkligen inte att det skulle bli något, har varit väldigt ödmjuka inför det pga många vänner som inte kunnat eller som försökt länge. Så det känns helt surrealistiskt och nästan som om det inte är möjligt och har blivit fel 🙈 

Jag har testat varje dag i typ tre dagar, inte kunnat låta bli 🙄 Negativt hittills men fick ett jäääättesvagt på CB ultratidigt imorse och tog ett digitalt då. När tänkte du testa? 

• JLFRFRE
    211010 skrev 2024-08-22 14:07:20 följande:
    Nämen!!! Stort grattis 😍😍😍 

Hade du några tecken på att du skulle vara gravid? 

tack 😍❤️

Dom enda tecknen jag egentligen reagerade på var nidblödning och lite mensvärk på ÄL+6 och mer vita flytningar än vanligt efter det, har generellt väldigt lite flytningar ☺️

Sen har jag varit täppt i näsan senaste dagarna och börjat blöda lätt i tandköttet när jag borstar tänderna, men dom två grejerna kan ju bero på lite vad som helst 🙈

• JLFRFRE

Åh håller så tummarna för er som hänger kvar här! ❤️ Går in varje dag och hoppas på att ni ska ha plussat, vore så kul att få följas åt! 🥰❤️

• JLFRFRE
    Nanathalie skrev 2024-08-30 17:52:14 följande:

Jag har lagt ner att känna efter. Har haft tampong 2 dagar i rad som vart helt tomma efter mina bruna flytningar. Går helt på yolo. Finns inte i min värld att den dyker upp. Modig eller dumdristig, tiden får utvisa.

När var det du hade dina bruna flytningar? 

jag hade ju nidis och testade suuuupersvagt positivt tre dagar efteråt på ultratidigt test från CB, men jag tror att jag kan vara en sådan höghormonare kanske. Testade negativt på andra tester. så bara CB som gav positivt resultat. 

Håller tummarna! Tycker ändå det låter hoppfullt?? 

• JLFRFRE
    Nanathalie skrev 2024-08-30 18:29:14 följande:
    Söndag, måndag, tisdag. Inget ons eller tors. Neg cb digitalt torsdag morgon men det är då inte ett testa tidigt så kan ju varit för tidigt. Känner lite som du ändå. Känner mig bannemig hoppfull!
    Ja! Jag testade som sagt negativt på alla förutom ultratidigt från CB! Har du tänkt testa med det eller ska du vänta? 
Svar på tråden BIM Augusti 2024