Nanathalie skrev 2024-08-02 14:49:27 följande:
Jag hade ppiller i typ 6 år men av någon anledning fick jag mellanblödningar i flera månader helt plötsligt så jag slutade med dem och satte in hormonspiral istället. Men tog ut den efter 3v för vi bestämde oss för att försöka med bebis istället. Tror nog det är mina ppiller som är boven i dramat snarare än spiralen (mirena) då barnmorskan sa att äl ska komma igång direkt efter uttag av just den spiralen (det var därför jag ändå valde den från början).
Jag tänker att kroppen kanske försöker ägglossa men inte lyckas. Att det är därför jag har alla kroppsliga symtom och svaga streck på ältesten. Men vem vet. Ångrar nu att vi inte slutade tidigare med hormoner eftersom vi ändå ville ha en bebis någon gång.
Aha okej! Det var ju inte länge spiralen var inne, men som du säger är nog med p-pillerna mer boven i dramat.
Ja kanske de.. Förstår de, att man ska sluta tidigare är tyvärr inget dem rekommenderar inom vanliga vården, utan dem är mer sådär bara sluta och börja försöka. Själv slutade jag för tre år sedan pga typ alla p-medel gav mig diverse biverkningar. Vi skulle börjat försöka förra sommaren, men så fick jag tid för kolposkopi som tur visade att det inte var några farliga förändringar🙌🏼 men tror ändå att det stört när det kommer till produktion av fertilt sekret.
Såhär står det på Jennys hemsida:
Så tre cyklar med bra kost, tillskott, sömn osv är bra att ha innan man försöker. Så gör kanske inget om du och din kille väntar till nästa månad 💕