Lurad att swisha
Hej,
Jag tror att jag precis blev utsatt för ett bedrägeri.
En trevlig man plingade på dörren, berättade om sin ideella verksamhet där han hjälper barn/ungdomar som har det svårt hemma. Missbrukande föräldrar etc. Han sålde bla ljus för att samla ihop till en resa till en djurpark med några av dessa ungdomar.
Jag ställde lite frågor om verksamheten också eftersom detta är något jag själv brinner för.
Reagerade dock på papprena han hade med sig med produkterna han sålde, de var smutsiga, skrynkliga och trasiga. Men men, jag swishade 120 kr för ett ljus. Pengarna gick till honom själv.
insåg för sent att så brukar det oftast inte vara. Blev iaf fundersam så när han hade gått så googlade jag på det han sa att verksamheten hette men hittade ingenting. Han hade ett företagsnamn (med sitt efternamn i) på jackan som jag också googlade på men hittade typ inget på det heller.
Tillslut fick jag iaf fram att han har några domar på sig, ett par mindre och en större som handlade om pengar/bedrägeri.
Är rätt säker på att jag inte kommer få nåt ljus för mina 120kr och det kan jag ju leva med, däremot så blev jag orolig eftersom jag swishade men det kan väl inte hända något mer pga det?