• Maddisen707

Kan det va en implantationsdipp?

Hej! Är väldigt ny med att tempa, och förra månaden hade jag ingen äl. Denna månad har jag iallafall haft ÄL enligt tempen🙏 vet dock inte riktigt hur jag ska räkna, vilken dag har jag haft äl tror ni? Och gårdagens dykning i tempen, kan det vara en implantationsdipp? Tar tempen varje morgon klockan 8 (har larm varje dag nu under semestern) 😅 snälla hjälp en vilsen själ🥰

• Svar på tråden Kan det va en implantationsdipp?
  • Maddisen707
    Anonym (Temp) skrev 2024-07-24 11:38:01 följande:

Jag kan absolut ha fel, men jag tycker inte att det ser ut att du har haft din ägglossning den 16:e utan snarare innan stegringen innan den 19:e (3 dagar temp ökning). om du hade ägglossningen cykeldag 16 så såg den inte särskilt stark ut med hänsyn till stegringen Över få dagar. Den bör vara minst 3 dagar för stark ägglossning. 

Jaa, tror jag hade äl den 17e (enligt sekret och äl tester) hade inget fertilt sekret efter det, och har alltid bara positivt äl test i max ett dygn varje gång (fick positivt äl test den 15e) påpekade för vården att jag tycker jag har svag ägglossning, men dom ville inte hjälpa mig förrän efter sommaren, trots att det gått över ett år nu med försök till syskon☹️ så typiskt, men dottern blev jag gravid 1 månad efter jag slöt med p-piller, denna gång vill det sig inte alls😪
  • Maddisen707
    Anonym (Temp) skrev 2024-07-24 12:47:34 följande:

Hur lång är din cykel? Vänta i alla fall minst tre cyklar med att mäta din temperatur innan du bestämmer att du inte har ägglossning och tycker dig se något mönster. Det fertila sekretet kan ju finnas där även om det kanske inte är så mycket :) Har du sett över dina hormoner och hur du själv kan stötta en ägglossning genom t ex kost? 

Månaderna jag själv vet med mig att jag haft ägglossning så får jag en väldigt riklig mens efter. Jag själv gick in väldigt hårt på rätt kost, vitamintillskott (D-vitamin) och tänkte inte så mycket på ÄL-testen.. vad jag förstod av min gynekolog har man redan haft sin ÄL när man får två streck.. så förvirrande. Han sa att tre-fyra samlag i veckan när man aktivt försöker kan räcka? :) 

Detta är andra månaden jag tempar, eller egentligen första. För förra månaden körde jag med en "vanlig" termometer och tempa så fort jag vaknade, vilket kunde va allt mellan 5-9🙈 denna månad har jag iaf kört stenhårt och tempat mig mellan 07.30-08.00🙏 jag har ändrat min kost totalt, äter rätt, slutat med socker, dricker inte alkohol mm. Tar även kosttillskott. Går också dagliga promenader. Vad konstigt att din gynekolog sa så? Har aldrig hört det förut?😬 vi låg iaf 6 dagar i rad denna månad under tiden jag hade fertila sekret och alla andra äl symptom, så vi får hålla tummarna att det går vägen🙈 längtar tills jag får bli gravid igen (dottern är snart 7 år) eller åtminstone kan få lite hjälp utav vården snart🙏
Svar på tråden Kan det va en implantationsdipp?