Inlägg från: Anonym (Temp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Temp)

Kan det va en implantationsdipp?

Jag kan absolut ha fel, men jag tycker inte att det ser ut att du har haft din ägglossning den 16:e utan snarare innan stegringen innan den 19:e (3 dagar temp ökning). om du hade ägglossningen cykeldag 16 så såg den inte särskilt stark ut med hänsyn till stegringen Över få dagar. Den bör vara minst 3 dagar för stark ägglossning. 

• Anonym (Temp)

Hur lång är din cykel? Vänta i alla fall minst tre cyklar med att mäta din temperatur innan du bestämmer att du inte har ägglossning och tycker dig se något mönster. Det fertila sekretet kan ju finnas där även om det kanske inte är så mycket :) Har du sett över dina hormoner och hur du själv kan stötta en ägglossning genom t ex kost? 

Månaderna jag själv vet med mig att jag haft ägglossning så får jag en väldigt riklig mens efter. Jag själv gick in väldigt hårt på rätt kost, vitamintillskott (D-vitamin) och tänkte inte så mycket på ÄL-testen.. vad jag förstod av min gynekolog har man redan haft sin ÄL när man får två streck.. så förvirrande. Han sa att tre-fyra samlag i veckan när man aktivt försöker kan räcka? :) 

Svar på tråden Kan det va en implantationsdipp?