• Anonym (Pepe123)

    Bröllop - vill ej gå

    Jag har precis blivit tillsammans med min tjej som bor i ett annat europeiskt land men snart kommer att flytta in till mig i Sverige. Direkt kom frågan om jag ville gå på ett bröllop som hon var bjuden till om en och en halv månad i hennes land. Jag har sagt att jag inte vill gå men efter detta har hon tagit upp det 3 ggr så hon vill verkligen att jag reser med henne.

    Har aldrig träffat brudparet eller någon annan som ska dit så det finns inget som lockar. Tvärtom. Frågan är om jag är oresonlig i denna färska relation? 


     

  • Svar på tråden Bröllop - vill ej gå
  • Mentat
    Anonym (Pepe123) skrev 2024-07-24 08:21:03 följande:
    Bröllop - vill ej gå

    Jag har precis blivit tillsammans med min tjej som bor i ett annat europeiskt land men snart kommer att flytta in till mig i Sverige. Direkt kom frågan om jag ville gå på ett bröllop som hon var bjuden till om en och en halv månad i hennes land. Jag har sagt att jag inte vill gå men efter detta har hon tagit upp det 3 ggr så hon vill verkligen att jag reser med henne.

    Har aldrig träffat brudparet eller någon annan som ska dit så det finns inget som lockar. Tvärtom. Frågan är om jag är oresonlig i denna färska relation? 


     


    Uppenbarligen är det viktigt för henne. Om du menar allvar med relationen borde du absolut följa med henne enligt min mening 
  • PH76

    Du menar att du är redo för henne att flytta till dig i Sverige men inte att följa med henne på ett bröllop i hennes land? Hör du hur det låter?

  • Anonym (?)

    Vadå precis lärt känna henne och hon ska flytta till Sverige?
    Ska hon lämna sitt land och familj efter ett kort tag? ni har precis blivit ihop?
    Men du kan inte följa med på ett bröllop?

    Hur länge har ni känt varandra? känner du hennes familj och vänner?
    känner hon din familj och dina vänner?

  • EnAnonumius

    Man är två i ett förhållande.

    Du vill att hon skall lämna sitt land för  flytta hem till dig här i Sverige för att DU anser att du är redo... Men att följa med på ett bröllop är tydligen inget du kan göra för henne i gengäld.

    I ett förhållande handlar ju om att båda parter ge och ta.
    Så undra hur länge ditt förhållande skall hålla, när du anser att du enbart skall ta, och anser att din flickvän skall bara ge.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tecum

    Jag hade känt precis som du, avskyr stora fester med en massa folk jag inte känner.

    MEN... Har du praktiska möjligheter att åka ska du ställa upp för din flickvän! Det är viktigt för henne att du är med och man är två i en relation. Hon vill visa upp dig, vilket du borde vara stolt över, och hon visar också att hon menar allvar med relationen.

  • Anonym (Tvärtom)

    Jag säger precis tvärtom! Det spelar ingen roll att hon ska flytta, ni har precis blivit ett par och då skulle jag säga att du inte alls behöver resa utomlands på bröllop. Det hade varit skillnad om det var i närtrakten, då hade jag definitivt sagt att du skulle kunna gå. Det här är ett mycket större åtagande och du kommer mest vara där som sällskap för henne och inte få ut så mycket själv. Det kan vara jättekul så klart! Ni kanske också passar på att se något annat i närheten, men mest känns det som att det blir mycket dötid för dig att sitta av. Jag skulle inte åka.

    En annan sak och det är att jag tycker att ni inte ska bo tillsammans på en gång. Det är bättre att hon skaffar eget boende och att ni tar det steg för steg. Först börjar ni umgås tätare, testar övernattningar, flera nätter i sträck, kanske en vecka till slut. Man måste testa sig fram. Jag tror det finns stor risk för olycka om ni, som NYSS blivit ett par!, ska flytta ihop när hon kommer helt främmande till Sverige med allt det innebär. Man skulle aldrig råda ett ungt par att flytta ihop så snabbt om ni båda bodde här. Det blir ingen skillnad, snarare mycket värre, om ni kommer från olika länder, för ni har inte haft vardagslivet ihop innan på samma sätt.

  • ciann

    Det låter som att det är viktigt för henne att visa upp mannen hon flyttat utomlands för. Kan förstå det.

    Men det låter samtidigt som att ni knappt känner varandra. Hur många gånger har ni träffats? Hur träffades nu? Hur långt bort ligger hennes land? 

  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Som flera redan skrivit. Du kan inte tänka dig att gå på bröllop men hon ska flytta hem till dig, det är inga problem?
    Förlåt mig men.... är det en öststats kvinna du "köpt" via nån internet sida?

  • Anonym (?)

    Precis som andra skriver, är det ett bröllop där hennes familj är med eller bröllop
    där flera av hennes vänner är på är det ett bra tillfälle för henne att presentera mannen hon ska flytta för så att dom får träffa honom.
    Då får ts träffa vänner eller släkt till henne. 
    Eftersom man troligtvis stannar några dagar hinner man då även träffa släkt och vänner vid andra tillfällen där inte många är med, kanske bara en middag med familjen eller nära vänner.
    Kanske passa på att se lite av orten hon bor i och andra omgivningar så att ts vet mer om vad hon lämnar.

    Det är ju mer omvälvande för henne att flytta till ett nytt land och lämna familj och vänner. 

    TS hur väl känner du hennes familj och vänner? annars är ju detta ett tillfälle att göra det.

Svar på tråden Bröllop - vill ej gå