Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Trashigt?

Anonym (snus) skrev 2024-07-24 10:04:42 följande:
    Det beror på om barnen växt upp tillsammans, tror jag. Men jag tycker mig även ha upplevt att det är lite vanligare att halvsyskon på mammans sida behåller en relation som vuxna än på pappans sida.
    Så länge barnen bor hemma har de ju inget annat val än att acceptera situationen med halv- och bonussyskon. 

I sakfrågan om det är "trashigt" att ha barn med fler pappor så är det en vanlig uppfattning. Men det är väldigt mycket som folk finner "trashigt" så det verkar inte rimligt att anpassa sitt liv efter det. 
    Tror också det ofta är skillnad på mammans och pappans sida. Det är ju oftare halvsyskon på mammans sida har vuxit upp tillsammans. Min sambo har halvsyskon på sin pappas sida i ett annat land som han aldrig har träffat .. Min mamma har båda på mammans och pappans sida , hon har ingen kontakt med de på pappans sida (som iförsej är mycket äldre). Men självklart finns det undantag, det finns såklart halvsyskon på pappans sida som är nära.

Mina barn är halvsyskon (fast nu väntar jag ett helsyskon till yngsta) men de är oskiljaktiga. 
Svar på tråden Trashigt?