• Anonym (Nedbruten)

Min psykiska hälsa är i botten

Hej!
    Jag ska försöka vara kort och tydlig. 
    Jag har under ett halvårs tid varit med om följande:
    * separation från narcissistisk/manipulativ relation- vilket har brutit ner min hälsa markant. Levt i relationen i 9 år. 
    * kämpat/kämpar med dotter med psykisk ohälsa
    * blivit arbetslös
    * nekad a-kassa
    * sitter i katastrofal ekonomisk situation

Jag klarar inte mycket mer. Minsta lilla motgång gör att jag faller ihop fullståndigt. Jag är så skör, jag har gått ner så mycket i vikt och jag sover inte på nätterna. Jag har börjat ta till alkohol för att döva mitt mående(inte bra, jag vet), men ger mig iallafall andrum i en minut. Och jag dricker inte mycket 2-3 öl max, men kan ske flera ggr i veckan. Jag har bokat tid hos läkare för att få hjälp.
    Jag behöver stöd, jag behöver hjälp. Jag mår så jävla dåligt, hur ska jag ta mig ur detta. 

• Svar på tråden Min psykiska hälsa är i botten
  • Anonym (Nedbruten)

Vet inte heller vad jag vill med inlägget faktiskt. Skriva av mig mest. 

• Freddie K

Det låter som att du behöver en vän. Någon som lyssnar och lite tid för dig själv. Kanske åka bort över en helg eller så om du har möjlighet till det.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Nedbruten)
    Freddie K skrev 2024-07-23 13:00:45 följande:

Det låter som att du behöver en vän. Någon som lyssnar och lite tid för dig själv. Kanske åka bort över en helg eller så om du har möjlighet till det.

Jag har en vän som jag pratar med, tack och lov. Dock så räcker inte det. Jag vill nog mest få andrum, andas och slippa allt vad stress, motgångar etc ger mig. Jag är mentalt utmattad helt enkelt. 
    Dina råd tar jag till mig, tack så mycket. Åka bort en helg låter skönt. 
  • Freddie K
    Anonym (Nedbruten) skrev 2024-07-23 13:06:21 följande:
    Jag har en vän som jag pratar med, tack och lov. Dock så räcker inte det. Jag vill nog mest få andrum, andas och slippa allt vad stress, motgångar etc ger mig. Jag är mentalt utmattad helt enkelt. 
    Dina råd tar jag till mig, tack så mycket. Åka bort en helg låter skönt. 
    Jag vet hur det är. Jag har också några vänner(inte många dock), som jag pratar med ibland, men mest är det om deras problem. Det räcker inte heller alltid för mig, men det är skönt att veta ändå att man har det stödet om man vill. Ja, men åk bort en helg. Det behöver inte vara långt bort. Bara så du får se lite annat och andas lite annan luft. Glad
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (S)

Hej

Det låter jättetufft. Förstår att du känner dig utmattad.

Jag skulle råda dig att först och främst ta tag i ekonomin.
    Kontakta budget och skuldrådgivaren i kommunen för rådgivning samt ekonomiskt bistånd om du saknar inkomster/medel att betala för ert uppehälle.

I vissa kommuner finns samtalsstöd för de som levt i en destruktiv relation och även anhörig/föräldrastöd kring psykisk ohälsa.
    Fundera även om du behöver hjälp kring att bryta negativ spiral med alkoholen.

Svar på tråden Min psykiska hälsa är i botten