Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

    Han beter sig skumt

    Jag har träffat en kille och blivit intresserad men blir då förvirrad.

    Vi träffades när vi var ute och festade. Hursomhelst ger han dubbla signaler. Han har velat att vi ska ut och äta men i sista sekunden ställde han in på grund av sjukdom. Han frågade mig om jag vill ut någon annan gång men kom inte med konkret datum. Ändå fortsätter han att skriva, ställer frågor osv. Svaren kan dröja, han öppnar ibland och svarar typ en dag senare. 

    Varför beter sig killar såhär? Är han ointresserad? 

  • Svar på tråden Han beter sig skumt
  • Anonym (K)
    Anonym (X) skrev 2024-07-22 22:55:02 följande:

    Han kanske är intresserad på något vis men inte tillräckligt intresserad. Han håller förmodligen på med flera samtidigt, det är vanligt. Förmodligen har han kontakt med någon annan som är mer intressant just nu.

    Men du ser ju. Om han börjar höra av sig mer och kommer med något konkret datum så tyder det på att du har blivit mer intressant för honom. 


    Tack för svar! Hur skulle du agerat om en kille du var intresserad av var så mot dig? 

    Jag ska testa att köra samma tillbaka men att bli mer svår än honom. Risken är att det då rinner ut i sanden, men då får det göra det tänker jag :) Detta är en rik snubbe, så kan förstå att han har många efter sig. Tänker även att han kanske är lite cynisk, liksom vem är med mig för pengar? 
  • Anonym (K)
    Anonym (Åsa) skrev 2024-07-22 22:56:52 följande:

    Han har en flickvän 


    Njaa han bor själv iaf. Han kanske har flickvän men han nämnde första gången vi träffades flera ggr att han var singel. Jag tror att han är singel, men han kan absolut ha tjejer efter sig. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2024-07-22 23:28:18 följande:
    Röd flagga. Man utgår från att den man träffar är singel, det behöver man inte påpeka. Gör man det flera gånger låter det snarare som att han inte alls är singel utan snarare har något att dölja.
    Det är intressant att höra för alla tankar har slagit mig gällande honom förut just det ni har nämnt i tråden, att han dejtar eller har flickvän. Men jag är ändå öppen för att det kan vara så och tänker att jag gör bäst att dröja med mina svar m.m. 

    Jag har tänkt att han är osäker på sig själv, att han är deprimerad, att han har drogproblem osv :) 
  • Anonym (K)
    Tow2Mater skrev 2024-07-22 23:40:06 följande:

    Varför föreslog inte du ett datum? Du låter inte vidare intresserad ur hans synvinkel.


    Jag är intresserad men jag är faktiskt lite av den gamla skolan. Killen är den som tar första steget, han bjuder ut vilket han också gjorde. Om jag hade blivit sjuk i sista sekunden skulle jag föreslå ett nytt datum vilket han inte gjorde. 
  • Anonym (K)
    Tow2Mater skrev 2024-07-22 23:52:45 följande:
    Han fungerar tydligen inte som du. Alla är olika. Du kanske ger lite 'needy' vibbar.
    Den risken finns faktiskt, så därför jag tänker att jag ska backa nu och bli lite svår haha Samtidigt vet jag att detta inte kommer funka för jag behöver liksom en man som vet vad han vill om man säger så.. 
  • Anonym (K)

    Tow2mater: Så vad är ditt förslag på agerande? Å ena sidan tycker du att jag borde fråga om datum, å andra sidan skriver du att jag kanske ger needy vibbar. 

    Är du man eller kvinna? 

    Jag tycker det har blivit så svårt det dejting för män har blivit som kvinnor som förväntar sig uppvaktning :) 

  • Anonym (K)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2024-07-23 08:51:26 följande:

    Ts, det är inget fel att vilja att killen tar initiativ, så länge du inte är rigid i ditt tänkande kring "den gamla skolan". Dejting ser inte ut så numera och då går man miste om många fina möjligheter. En kille kan vara hur bra som helst även om han vill se lite ge och ta, för det vill de flesta nu för tiden.

    Sedan ska du inte hålla på att spela spel heller, spela "svår" osv. Sånt leder ofelbart till misslyckanden och det är dessutom manipulativt. Att backa är inte fel när man inser att man varit för påstridig, men gör det inte som taktik!


    Jag har insett att jag nog får tänka om lite gällande dejting. När jag var yngre var det bara fina middagar osv när man dejtade, det har tyvärr upphört haha Samtidigt vill jag inte känna mig som mannen i relationen, fin balansgång detta. Skulle lika gärna kunna bli tsm med min bästa tjej vän om det inte ska vara lite gränser mellan manligt och kvinnligt. 

    Inser att det är en manipulativ metod att dra sig lite tillbaka. Samtidigt visar forskning att en man blir lättare kör om man är lite svår. Jag tror det är nyttigt för honom också att få känna att jag kanske inte svarar och att han då har möjlighet att känna efter om han värdesätter vår kontakt eller inte. Om han gör det blir han extra glad när jag väl skriver och då har man honom mer på kroken :) Behöver inte vara helt dumt tänker jag. Sedan kan det ju också vara så som hen skriver under, att han inte ens kommer märka om jag dröjer med att svara. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Ellie) skrev 2024-07-23 09:02:39 följande:

    Han kommer troligen inte ens märka om du "spelar svår" eftersom han tydligen inte har nåt jättestort intresse.
    Jag tycker du ska göra helt tvärtom. Fråga om han vill ses och göra... ta en öl, middag, gå på tivoli, spela biljard eller vad som helst och nämn en eller två dagar. Typ på fredag eller lördag. Då får du ett direkt svar om han vill ses eller inte tror jag. Kan få honom att haja till och börja tänka mer på dig dessutom.


    Bra förslag! Kommer dock avvakta lite med detta. Det kan komma lite längre fram. Det visade sig att vi också har en hel del arbetsrelaterade kontakter så om vår relation blir misslyckad kan det också komma att bli lite stelt om man säger så... Skrattade lite åt att han inte ens kommer märka om jag är "svår".. Ja så kan det tyvärr vara. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Mina) skrev 2024-07-23 12:35:09 följande:

    Det är orimligt att han ska skriva till dig hela tiden när ni bara varit på en dejt.  Min nuvarande skrev på liknande sätt i början men när han väl svarade fick jag långa svar. Han bjöd dock ut mig minst en gång i veckan och nu ses vi mkt oftare och skriver dagligen.

    Behöver inte vara så att han håller på med flera även om det är en möjlighet. Har det gått lång tid sen han ställde in er dejt?


    Hej! Ja det har gått en liten tid sedan har skrev att han var sjuk och nu är han uppenbarligen frisk igen för han lägger upp bilder på Facebook så känner mig lite dissad. 

    Tycker ändå att det är lite skillnad att din kille bjöd ut dig minst en gång i veckan, då visar man intresse. Håller med att det inte måste vara så att han håller på med fler samtidigt. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Vellis) skrev 2024-07-23 13:59:52 följande:

    Jag skulle inte ta det på så stort allvar utan ha kul istället. Om ni träffas igen, kul, om ni inte träffas igen, ingen biggie. Ni är i det där tidiga stadiet där vad som helst kan hända och man kan inte hänga upp sig på någon detalj alls. Om du känner dig dissad så låt det rinna ut i sanden. Det finns många många fler fiskar där ute. 


    Jag håller med om att jag inte borde ta det på så stort allvar men nu har jag tyvärr råkat bli intresserad. Ska försöka kapa av dom känslorna och flirta lite i dejtingappar. Jag är seg att svara nu så det kan hända att det rinner ut i sanden. Testar att göra som han och dröjer med svar. 
Svar på tråden Han beter sig skumt