Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Festar du med din 16 åring?

Anonym (Y) skrev 2024-10-02 14:38:27 följande:
    Precis ALL forskning visar att barn som blir bjudna av föräldrarna på alkohol under 21 ökar risken för missbruk och skapar en missgynnsam inställning till alkohol. 
    Du har inte "koll" du har misslyckats.
    Min sextonåring har druckit med mig utomlands. Även som 15- och 17-åring.

Det är numera runt tio år sedan och han är i stort sett nykterist, dricker max ett par gånger per år. Trots att han fick dricka med mig. Det du!
  • Anonym
    Anonym (Y) skrev 2024-10-02 14:51:56 följande:
    Det du! Beror inte på ditt misslyckande som förälder. 
    Du kan roa dig med att läsa forskning från tex Sam Larsson, Johan Lilja, Therese von Braun. Men jag gissar att du skulle tjaffsa emot även doktorander på området.
    Är definitivt inte misslyckad med två vuxna, välfungerande söner.

Är inte heller intresserad av dina forskare.

Förstod att något liknande skulle komma som reaktion på min kommentar. Vilket är ok men inte betyder någonting. Alls.

Just det, "tjafsa" stavas med ett f.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-10-02 15:21:40 följande:
    Trots, ja. Inte tack vare. 
    Herregud...du begrep inte ens varför jag ens skrev så alltså?
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-10-02 15:29:10 följande:
    Jag begriper i alla fall bättre än att festa med ett barn. 
    Var skrev jag att vi festade?
    Att dricka alkohol ät inte synonymt med att festa. Men som så ofta här i forumet så antas det  en massa som inte sagts.
    Aka förutfattade meningar.
  • Anonym
    Anonym (Jessica) skrev 2024-10-02 15:54:36 följande:
    Då hade du dåligt inflytande från början alltså när han inte ens vill dricka. Det du! 
    Va?
    Hur fick du ihop den slutsatsen?
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-10-02 16:27:10 följande:
    Frågan är ju ställd så i trådstarten. Festar du med din 16-åring heter den här tråden. 
    Med följdfrågan "Hade du tyckt det var okej att dricka alkohol med din son på 16 år?"

• Anonym
    Tukt skrev 2024-10-02 16:42:44 följande:

Rätt stor skillnad på att:
    Dricka alkohol med sin 16-åring.
    Festa med sin 16-åring.
    Bjuda sin 16-åring på alkohol.

Tänka sig, detta fick nedåttumme på!
  • Anonym
    Anonym (Y) skrev 2024-10-02 23:05:00 följande:

Ja det krävs ju en speciell människa som
    1. Skryter med att man begått upprepade lagbrott och gett minderåriga alkohol.
    2. Tror att det ska vara det skinande riktmärket för alla att följa just för att dess avkomma inte dött eller supit ihjäl sig.

Är inte förvånad att du inte kan läsa forskningsstudier.

Ja det krävs ju en speciell människa som

1. Talar om anonymt att det sextonåriga barnet fick hämta två glas vin på en hel kväll på en utlandssemester.

2. Inser att det inte har någon som helst betydelse när det bara skett vid enstaka tillfällen utomlands.

Åjo, jag kan läsa men jag väljer att inte göra det då detta ämne inte intresserar mig.

Det krävs också en speciell sorts människa för att lyckas att fantisera ihop en fyllkaja som super sina barn fulla, efter att ha läst det lilla jag skrivit.
    Du kanske borde använda din fantasiförmåga till något vettigare, som att skriva en pekbok för småbarn kanske.
Svar på tråden Festar du med din 16 åring?