Festar du med din 16 åring?
Hade du tyckt det var okej att dricka alkohol med din son på 16 år?
Hade du tyckt det var okej att dricka alkohol med din son på 16 år?
Hur menar du? Att bara ni två sitter och dricker tillsammans - att du bjuder honom, eller att sonen är med på allmän fest där du och andra dricker?
Nej, jag skulle inte göra det. Han får bli över 18-20 för att jag ska bjuda på alkohol och aldrig i benämningen "festa" som i bli full.
Jag menar om din son får festa med dig och med dina kompisar och familj. Menar är det bättre han festar hemma så man har koll?
Nej, det får han absolut inte. Tycker att det är något av höjden av trashighet att supa med sina barn i den åldern. Ingen av 16-åringarna i min umgängeskrets festar med sina föräldrar, men jag har hört av ungdomarna att de har vänner som festar med föräldrarna, kör shotrace osv.
Jag menar om din son får festa med dig och med dina kompisar och familj. Menar är det bättre han festar hemma så man har koll?
Nej, han får inte festa vare sig hemma med mig eller "ute" med kompisar.
Att det däremot troligen förekommer att han dricker med polarna är en helt annan femma och han vet att han alltid kan ringa hem om något händer, men för den skulle är det ändå inte okej att han dricker.
Jag förstår att han gör det, men det är ändå inte ok.
En milsvid skillnad att ha förståelse mot att säga att det är okej att dricka och mot att bjuda på en massa hemma innan de ens har bjudåldern inne.
Och då har jag en väldigt liberal syn på alkohol och det är tradition att när man fyllt 18 så får man komma hem till mig på grill och drinkparty.
Lovade en av äldstas äldre kompisar det och sedan har alla andra förutsatt att det gäller dem med.
Måste man festa för att ha koll? Låt bli alkoholen själva så har ni bättre förutsättningar att ha koll.
Nej min 16
åring får inte dricka alkohol. Hon fick på skolavslutningen dricka några cider men annars dricker hon inte för jag har sagt nej
Nopp. Inte okej för oss.
Absolut inte, det är inte ens lagligt. Sorgligt om det finns föräldrar som gör detta