Han förstår inte
Jag har en dotter på 2 och 1/2 år som jag har ensam vårdnad om sedan hon var 6 månader. Pappan skrev då över den helt på mig,då han inte tar något som helst ansvar.
Soc var även då inkopplad och han får inte ha henne hemma hos sig,men får gärna träffa henne,etablera en relation till henne och ta med henne ut i en lekpark några timmar tex.
Inga droger med i bilden kan tilläggas,men psykisk ohälsa bland annat och svårt att ta ansvar. Spelmissbruk och stora skulder.
Han är fin med henne när han leker med henne osv,men svårt att läsa av hennes koder och behov.
Det kan även gå månader mellan besöken och när han träffar henne. Men nu plötsligt kan han skriva sms vaken? Svarar jag då JA så kommer han plötsligt bara hem till oss ,slänger sig ner i soffan,glor i mobilen och drar igång min TV. Detta har nu hänt vid flera tillfällen och jag sa åt honom på skarpen att detta är inte ok. Att han är välkommen ta med henne ut några timmar och sedan komma hem med henne igen. Han blir då jättearg säger att han ska gå till familjerätten och se till att han får umgänge och vårdande. Har själv pratat med familjerätten och dom kommer inget göra eftersom de var han själv som skrev över vårdnaden på mig. Då får han gå upp i rätten och de har han inga pengar till.