Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Anonym (Hoppas kan man) skrev 2024-09-23 19:25:32 följande:

För demokratins skull - och då definitivt inte enbart i USA så vore det mycket välgörande om Trump förlorar valet och det utan att han börjar gnälla om valfusk och uppmanar sina stödtrupper till inbördeskrig.

Tanken på tre lättkränkta lögnaktiga gubbar vid makten i Kina, Ryssland och USA  skrämmer!

Trump har i alla fall sagt nu att om han förlorar valet i höst kommer han inte att ställa upp i valet 2028. Även de allra flesta republikaner torde vara glada att slippa en republikansk president som är 82-86 år.

Inga problem alls för Harris att sitta två perioder om hon vinner.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-24 18:29:29 följande:
    Men vad VET du om Trump då, på riktigt? Du och andra måste förstå, att svenska PK-media bara direktöversätter ifrån vänsterliberala kanaler i USA, som CNN och New York Times. Nyheterna är redan vinklade när de översätts. Och när svenska utrikeskorrar skickas till USA för att inhämta egna intryck, så har dessa också order att vinkla sin rapportering så att Trump svärtas ner. De får inte beskriva verkligheten som den är: 

omni.se/usa-korrespondent-sager-upp-sig-kritiserar-svd/a/zA7j65USA-korrespondent säger upp sig ? kritiserar SvD

SvD:s USA-korrespondent Malin Ekman säger upp sig efter fem år, meddelar hon i ett öppet avskedsbrev på plattformen Substack.

Hon anklagar tidningen och svenska medier överlag för att ha blivit allt mer ensidiga och ängsliga i sin USA-bevakning, med utgångspunkten att Donald Trump är demokratins fiende.

?Journalister har kommit att ställa sig på en sida i tron om att denna är ?den rätta? och indirekt bekämpa den andra. Eftersom den ?andra sidan? betraktas som ?värre? slätas problem hos den egna över.?

Därför trängs rapportering som uppfattas gynna ?fel sida? undan, såsom att demokrater använder rättssystemet som vapen mot republikaner, att även svarta och latinamerikaner röstar på Trump och problemen vid gränsen mot Mexiko, enligt Ekman.

Tror du inte vi här i Sverige förstår vad Trump säger när han pratar? Vem behöver liksom få engelska översatt?

Ingen behöver "svärta ner" Trump. Det gör han så ypperligt bra på egen hand. Han är ett unikum när det gäller att producera fucked up comments som  "Grab 'em by the pussy". 
  • nihka
    Anonym (Hoppas kan man) skrev 2024-09-24 18:21:08 följande:
    Hmm, men han är väl redan så gaggig att han har svårt att minnas vad han sagt.

Det märkliga är att nästan hälften av de som röstar i USA, vilket iofs inte är så många relativt sett, kan tänka sig att rösta på honom. Det är för mig fullständigt obegripligt.

Jag har inte några synpunkter på Harris - inte mer än att hon verkar vara en vanlig hederlig och anständig människa. Och det borde egentligen räcka alldeles utmärkt, när alternativet är Trump.
    Det skulle jag också vilja vara om jag ägde Trumps gedigna samling av fucked up comments.

Harris kan komma att vinna på walkover. När Trump slutligen fattar att det är kört tror jag det är risk att han hittar på någon dramatisk mannöver så han inte behöver ta smällen av att förlora. Om han inte kör med sitt uttjatade valfusk förstås.

Ja, man tycker ju inte att det skulle vara så svårt att sålla fram en bättre republikansk kandidat att rösta på.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-24 19:23:55 följande:
    Många läser bara kvällstidningarna eller tittar på SVT, där det bara är korta, textade videosnuttar som är utvalda för att låta negativa samt tagna ur sitt sammanhang, och sedan F Ö R K L A R A R den vänsterliberala reportern hur uttalandet ska tolkas. Jag tror inte att det är många svenskar som tittar på Fox News t.ex. för att få en mer balanserad bild. 

Fast igen då: det var locker-room talk. Jag vet inte om du har någon man eller son eller bror, men om du har det så vill du nog inte veta vad denne säger i omklädningsrummet, när bara andra män är med! Tomte På svenska kan det även kallas "munhoreri". Den som har gjort fel är den som har spelat in detta utan Trumps vetskap. Det är till och med olagligt, och därför borde media inte ha använt sig av klippet. 
    Du har lika låga tankar om svenskar som du har om invandrare. Försök att vänja dig vid att du inte är den enda personen i landet som kan tänka en egen tanke.

Det var ett talande utryck du valde om Trump: "munhora"
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-24 20:09:02 följande:
    Så är det ju, men det finns ingen anledning för SVENSKA media att bara översätta ifrån de vänsterliberala amerikanska media. Och dessutom försöka få det att framstå, som att de förmedlar en objektiv bild. 
    Det finns över 10 000 verksamma journalister i Sverige och du har ingen aning om vilka kanaler de använder sig av för informationsinhämtning.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-09-25 18:28:53 följande:
    Han får en del saker gjorda. Därför.
    Det får väl alla presidenter.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-09-25 20:38:47 följande:
    Normalt brukar det vara bättre ju mindre de får gjort, och status queue behålls. Trump är ett undantag.
    Givetvis är själva syftet med ett maktskifte att man ska förändra något.

Vad är status queue?
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-09-26 12:51:49 följande:
    status quo. Nöjd?

Syfte med det ar att de inte fuckar upp mer.
    Det är inte jag som ska vara nöjd utan du som ska förstå att du inte är den enda som drabbas av autocorrect.

Det är ju din personliga åsikt att och har inget med gången inom politiken att göra.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-09-26 18:11:11 följande:
    Jag drabbas inte av autocorrect.
    Och då återstår bara att det var ett uttryck för okunnighet?
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-09-26 18:21:25 följande:
    Nej.

Kan du inte hålla dig till topic nu.
    Ja, du kanske kan berätta mer om den politiska status queue som råder inom den amerikanska politiken? Glad

Efter det kunde du adressera dina svårigheter att hålla isär dina åsikter om olika partier och vad som faktiskt händer vid ett maktskifte.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?