Cathariiina skrev 2024-09-19 16:44:57 följande:
Fast detta samband finns inte. Som jag skrev tidigare, så är ett stort problem i USA att fel sorts kvinnor föder ett barn vart femte år, för att uppfylla reglerna för socialbidrag utan uppehåll och utan krav. Så länge som de har ett barn som inte börjat skolan, så får de nämligen fortsatt socialbidrag utan att behöva söka jobb. Sedan kan de ligga på soffan och titta på såpor och talkshower, medan barnen efter bästa förmåga uppfostrar varandra ute på gatan.
Det är för övrigt likadant i de barnrika familjerna i våra svenska förorter: kvinnorna samlas på dagarna och tittar på såpor från hemlandet, lyssnar på smäktande musik, dansar magdans för varandra och äter söta dadelbakelser. Barnen orkar de inte med, så dessa körs ut.
Flickorna får (och måste) börja vara inne och delta i detta från första tecken på pubertet, medan pojkarna får (och måste) fortsätta uppehålla sig utomhus även i tonåren. Där hittar de varandra och ansluter sig till gäng... Och observera att dessa pojkar nästan alltid är önskade: mammornas status avgörs av hur många söner hon fött sin make. Däremot inte av hur väl hon passar på dem sedan...
Du svarade inte på min fråga: "
Var har jag förespråkat tvångsaborter och tvångssteriliseringar?"
Fel sorts kvinnor föder barn? Då vore det väl bättre om de gjorde abort?
Har du några belägg för att dessa kvinnor som lever på socialbidrag inte bara inte arbetar utan struntar i sina barn också? Det låter på dig som att det gäller alla fattiga ensamstående mödrar.
Sedan visar det på hur felaktigt det amerikanska samhället är uppbyggt. Det finns inga skattepengar för att hjälpa unga ensamma mödrar att utbilda sig, till subventionerade daghem eller bra skolor till alla barn. Däremot finns det senare pengar till socialbidrag till ensamma mödrar. Dvs det finns bara skattepengar till det som måste göras, inga pengar till det som borde göras.
Jag undrar också vad du har för belägg för att kvinnor i invandrarfamiljer i förorten struntar i sina barn och kör ut dem.
Invandrarflickorna brukar bli tillräckligt påverkade av svenska skolan för att plugga och senare läsa på högskolan. Det finns många invandrarkillar på högskolan också, det är inte som att alla blir gängkriminella.