Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Tow2Mater skrev 2024-07-27 19:15:40 följande:
    Din erfarenhet låter som någon slags överklass. Jag socialierar inte på den nivån, utan bara med vanliga arbetare, och har en helt annan uppfattning. Man ger direkt till matbanker, kyrkors hjälparbeten, kvinno- djur- och barnhem och shelters, sport och idrottsklubbar, skolor/förskolor, eller indirekt via olika organisationer som jobbar med liknande saker som det jag nämnt, etc.
    Hen har för vana att hämta sina exempel på verkligheten från Kalle Anka och Hollywoodfilmer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2024-07-28 10:47:01 följande:
    Förutom Trumps märkliga snack om att inte har en gitarr Skrattande så  har Trump fel i sak. Elvis Presleys publikrekord var väsentligt större än 50 000..
    Trump har vid upprepade tillfällen påstått att han liknar Elvis. Någon behöver räcka honom en spegel.
  • nihka
    Padirac skrev 2024-07-28 16:09:07 följande:

2,1 miljarder kronor insamlade första veckan för Harris.

Det var tydligen också rekordmånga förstagångsdomnatorer första dygnet då 876 miljoner samlades in.

Det blir svårt för Trump framåt tror jag. Harris jag en stor chans att bli vald till president.

www.dn.se/varlden/harris-kampanj-drar-in-rekordsummor-forsta-veckan/

Trump försöker stoppa att de medel som samlats in för Biden ska överföras på Harris kampanj. Vad HAR han med det att göra?!?
  • nihka
    Dr Nail skrev 2024-07-29 07:34:20 följande:

Demokraterna i USA tajmade fel Joe Bidens avhopp; det var för tidigt. Kamala smekmånaden kommer att vara över i slutet av augusti, sen får vi se vem som är boss på riktigt, vem som byggt en väljarbas. 

Tvärtom. Bra så tidigt som möjligt så Harris kan fortsätta bygga upp sin kampanj. Så småningom kanske Trump till och med vågar sig på en debatt med henne. Han drog sig ur sist. Kanske var hans make-uplåda low on stock på orange-utan-sol?
  • nihka
    KillBill skrev 2024-07-29 09:17:09 följande:

Det här är guld!

Nä, inte guld utan orange Tomte Skrattande

Kanske en freudian slip. Tänkte nog på sin morning beauty rutin Kyss

Eller så är han bara vilsen igen.
  • nihka
    Dr Nail skrev 2024-07-29 11:43:56 följande:

Hon kan inte bygga en riktig bas, det är för kort tid oavsett. Trump har haft många år på sig, samtidigt som hon var en nobody fram tills nu (ingen gillade henne som vice pres, inte ens du).

Det som är på hennes sida är MOMENTUM, hajpen. Den kommer hon att missa. 

Harris är redan känd som vice president och väljarna har haft år på sig att se henne som den som skulle ha trätt in vid Bidens frånfälle eller vid sjukdom under hans term.

Trump har haft många år på sig att visa vem har är och det är inte vackert. Och lär fortsätta i samma riktning liksom hans höga ålder. Republikanerna borde göra som demokraterna och sätta press på att Trump kliver åt sidan för en redig kandidat.
  • nihka
    Dr Nail skrev 2024-07-29 12:10:15 följande:

Fast hon var inte känd som vp? I början ja, sen försvann hon, ingen kom ihåg genne, inte jag inte du.

Trump äger dock repsen. Oavsett vad man tycker om hans politik, han ÄR republikanerna. Därför är det sannolikt att han vinner.

Jättetråkigt för republikaner om Trump ÄR republikanerna med tanke på att han är så gammal att riskerar att snart trilla av pinn. Trimp är 78 år och medellivslängden i USA sjunker och är 74,6 så statistiskt lever Trump på lånad tid. Kanske dags att vaska fram en kandidat som inte är halvdöd?
  • nihka
    Dr Nail skrev 2024-07-29 12:14:41 följande:

Oavsett; en poänglös diskussion. Den som lever får se. Vi kan lika gärna sitta här och debattera vad det blir för väder om en månad, och vi har nämligen lika stor kontroll över det.

Fast vi vet ju iaf med säkerhat att det blir väder om en månad men om Trump lever är inte alls säkert.
  • nihka
    Anonym (X) skrev 2024-07-29 12:14:29 följande:
    Bor du i USA?

Självklart är hon känd i USA. 

Endast cirka 25% röstade på Trump i förra valet och valet innan dess.
    Vance har ju dessutom hjälpt till att sätta spotlighten på henne med sina "cat lady" kommentarer. Den typen av attacker slår allt som oftast tillbaka på den som gjort dem.
  • nihka
    felix le chat skrev 2024-07-29 14:13:13 följande:
    30 % av Amerikanska väljare kan inte svara på frågan om vem som är
    vicepresident.  Säger väl något.
    Helst otroligt att hela 70% är kända med Harris som vice president. USA är ju lite lustigt och en del tror att Trump är president och refererar till honom som "President Trump".
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?