Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Moderaten Gunnar Hökmark brukar tycka precis tvärtom mot vad jag tycker men det  här är ett mycket bra inlägg av Gunnar.

Harris är den enda rimliga presidentkandidaten.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Lasse1984 skrev 2024-11-03 21:32:00 följande:

Demokraterna skyddar sexuella predatorer som dom delaktiga i Jeffrey Epsteins eskapader. Nu med Sean Combs vidrigheter med kändis och finanseliten som som delaktiga kommer även dom att skyddas om Kamala vinner. Med Trump vid rodret kommer förhoppningsvis deras namn att offentliggöras, han dissar ju även denna sjukdom som kallas woke. Så jag håller tummarna för Trump

Jeffrey Epstein var Trumps bästa kompis. kan tänka mig att det var då som Trump la sig till med sina vidrigheter mot kvinnor..
  • KillBill
    nattuw skrev 2024-11-04 07:32:51 följande:
    Trump har redan varit president en period. Världen gick trotts alla domedagsprofeter inte under den gången och lär inte göra det nu heller.

Däremot kan det bli intressant att se hur Harris, vid en valseger, klarar av att hantera diktatorer från länder där kvinnor ses som en andra klassens medborgare. Blir hon respekterad som USA:s president eller blir hon ignorerad på grund av att hon är en kvinna. Där kan det bli problem som den amerikanska konstitutionen inte kan hantera.

Varför skulle inte en kvinna kunna hantera diktatorer?  USA har redan haft tre kvinnliga utrikesministrar och USAs kvinnliga utrikesministrar har ofta agerar på samma sätt som sina tidigare manliga motsvarigheter i liknande situationer.  Ta Condoleezza Rice som exempel, svart kvinna och republikan, hon var exempelvis hårdför mot den typ av diktatorer som du pratar om..

Vad är det för problem som konstitutionen inte skulle kunna hantera om presidenten är Kvinna? Kan du ge exempel?
  • KillBill
    nattuw skrev 2024-11-04 11:08:19 följande:
    Som jag skrev så handlar det om diktatorer som har en annan syn på kvinnor än den som råder i västvärlden. En syn på kvinnor som en andra klassens medborgare. Då vi inte tidigare haft en kvinnlig president i USA så vet vi inte hur det kommer att mottas i länder som Kina, Iran, Saudiarabien o.s.v.

Tidigare har de kvinnliga utrikesministrarna agerat på order av en manlig president som förfogat över världens största krigsmakt. Nu kan det bli så att vi får en kvinna i toppen och vi vet ännu inte hur diverse misogyna despoter kommer att reagera på det. Kommer de att se på valet av en kvinnlig president som ett svaghetstecken och försöka flytta fram sina positioner eller har de respekt för presidentämbetet och det våldskapital som USA:s president besitter.
    KillBill skrev 2024-11-04 07:54:24 följande:
    Vad är det för problem som konstitutionen inte skulle kunna hantera om presidenten är Kvinna?
    Den skräckpropaganda som sprids är att Trump skulle bli en enväldig diktator om han väljs till president. Vilket är exakt det scenario som den amerikanska konstitutionen konstruerades för att motverka.

Däremot är den amerikanska konstitutionen inte utformad för att hantera diverse misogyna despoter utan där kan vi bara vänta och se hur det utvecklar sig.
    Jag tycker att det låter väldigt långsökt att ett land som USA skulle välja kön på sin president utifrån att det finns despoter i andra länder. Tidigare kvinnliga amerikanska utrikesministrar har visat att att den inte är någon större skillnad mellan kvinnor och män när det kommer till att leda utrikespolitiken.

När det gäller det konstitutionella och utrikespolitiken innebär senatens och kongressens roller att det finn balans i utrikespolitiken avsett vem som är president.

Jag får känslan av att det är du som är misogyn genom att lyfta fram detta som ett argument.
  • KillBill
    Anonym (Oduglingen som var dum som en åsna) skrev 2024-11-04 15:07:46 följande:
    Nu när Biden styrt och oduglingen varit vice så har USA fungerat mycket dåligt och det har skett mycket skit i omvärlden. Kriget i Mellanöstern, kriget i Ukraina, illegal massinvandring och värdelösa gränskontroller i USA. 

Jag är säker på att oduglingen kommer vinna valet.
    Nej USA har inte fungerat dåligt under Biden under Trump däremot, har du glömt hur värdelöst USA fungerade under Trump? Rysslands invasion av Ukraina och Hamas terrordåd i Israel har ingen koppling till USA men däremot skulle det vara ett stort problem för Ukraina och för Europa om Trump blir president igen. 
  • KillBill
    Anonym (ikaros) skrev 2024-11-05 00:02:03 följande:
    Vem var president när Ryssland invaderade Ukraina? Trump hade en bra relation med Putin och det hade nog inte blivit krig om Trump var president då
    Svammel. Trump hade aldrig stoppat Putins krig i Ukraina. Tvärtom. Om Trump vinner är USAs stöd till Ukraina i fara.
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2024-11-04 19:36:58 följande:
    Vad menar du fungerade värdelöst?
    Ta bara Trumps hantering av Covid 19. USA hade högre dödstal och en utdragen pandemi jämfört med de flesta andra västländer.  Trump misslyckades totalt med att samordna de federala insatserna på ett effektivt sätt han agerade senfärdigt och spred felaktig information. Trumps  organisations taffliga hantering var sannolikt orsaken till hundratusentals människor dog i onödan. År 2020 var exempelvis överdödligheten i USA  mer än 100% högre än i Sverige..
  • KillBill
    Mrs Moneybags skrev 2024-11-05 10:48:03 följande:
    Om Pakistan, Israel, Storbritannien, Tyskland, Indien med (många) flera länder har haft en kvinnlig president eller premiärminister så kan nog USA ha det. 
    Precis!
  • KillBill
    Anonym (Donald Trump) skrev 2024-11-05 15:43:56 följande:
    Donald Trump brukar att underskattas i opinionsundersökningarna. 
    Dessutom har Republikanerna ändrat i vallagar i olika delstater som gör det svårare för vissa grupper att rösta. 
    Vad demokratiskt.. NOT.
  • KillBill

Det här sjukt. hur kan en person som nyligen har anklagats för att ha haft sex med barn och otillåten droganvändning bli nominerad till justitieminister?

• KillBill
    nihka skrev 2024-11-16 13:58:13 följande:

Om det hade handlat om rollbesättningen till en dokusåpa hade jag förstått fler av Trumps val. Syftet är kanske att omge sig med människor som får honom själv att framstå som något mindre kriminell?

Ja jag tror att du är något på spåret där..  Bland de idioter Trump hitintills utsett framstår han själv som en mindre galning och mindre kriminell än vad han i själva verket är..
  • KillBill

När man inser att den här samlingen vider ska leda världens största ekonomi så tappar man tilltron till mänskligheten. 

• KillBill
    Embla twopointoh skrev 2024-11-17 14:23:23 följande:
    Du menar att de flesta människor aldrig råkar tänka, säga eller skriva fel på sitt eget modersmål? Att det skulle vara en sådan ovanlig händelse att man alltid kan och ska utgå från att ingen gör sådana fel? Visst håller jag med om att man ska gå på vad människor faktiskt säger, men i ljuset av att han hänvisar till en viss lag, och denna lag säger "plus sju", så är det inte alls långsökt att i alla fall ha det som en möjlighet att han skulle ha råkat skriva fel. Men denna intellektuella hederlighet existerar inte när det gäller viljan att misstänkliggöra eller sätta dit oliktänkare, tydligen.

Pedofili är enligt definition en sexuell dragning till personer som inte nått puberteten ännu. Det är inget jag tycker. En sjuttonåring är inte ett barn, oavsett vad landets lagar säger. Att ignorera, eller vara okunnig om, att "minderårig" i sammanhanget inte betyder samma sak i USA som i Sverige, är ytterligare ett exempel på den huvudlösa häxjakten på oliktänkare.
    I USA liksom i Sverige räknas man som barn när man är under 18 år. Även FNs
    barnkonvention slår fast att man är barn tills man fyller 18 år.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?