Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Tow2Mater skrev 2024-11-03 19:37:27 följande:
    Demokraterna styr där. Och slösar med skattepengar. Gillar du inte Fox kan du hitta det över hela internet, insta, tiktok....
    Insta?, TikTok?

Kan de inte heller skilja på myndighetsutövning i enlighet med gällande lagar och politiker där?  Eller vad menar du?
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 20:23:39 följande:
    sluta larva dig
    Varför får jag inte vara som du {#emotions_dlg.flower}
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 20:23:39 följande:
    sluta larva dig
    Uppenbarligen kan en del inte behripa skilnaden mellan myndighetsutövning i enlighet med lagar och politiker.

Det går verkligen utför ... fort dessutom..
  • Padirac
    Lasse1984 skrev 2024-11-03 21:32:00 följande:

Demokraterna skyddar sexuella predatorer som dom delaktiga i Jeffrey Epsteins eskapader. Nu med Sean Combs vidrigheter med kändis och finanseliten som som delaktiga kommer även dom att skyddas om Kamala vinner. Med Trump vid rodret kommer förhoppningsvis deras namn att offentliggöras, han dissar ju även denna sjukdom som kallas woke. Så jag håller tummarna för Trump

Skyddar demokraterna Trump?!!

Det tror jag inte 
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 21:28:46 följande:
    När det tar fyra departement plus en domare att skriva under att döda en stackars känd ekorre som levt bra i 7 år (och skickar ett helt team dit i timmar för att verkstalla), men de kan inte få till underskrifter för kritiska saker som tr ex att hantera debris efter översvämning är något fundamentalt fel.

New York Rep. Nick Langworthy (R-NY) wrote in the post. ?Instead of focusing on critical needs like flood mitigation in places like Steuben County, where local officials have to struggle just to get permits from the DEC to clear debris-filled waterways, they?re out seizing pet squirrels. NY taxpayers deserve better.?

Jag larvar mig inte. Just nu är detta faktist en viktig fråga för mig inför tisdagen. Känslorna går på högvarv.
    Att någonting är eller inte är fundamentalt fel betyder inte att myndighetsutövningen sker i enlighet med lagar och att det inte är politikerna som dödat ekorren. 

Det är ju helt befängda påståenden!

Du känner säkert till USAs rättssystem som bygger på common law och vad det innebär i fråga om rättsskipning.  
  • Padirac
    KillBill skrev 2024-11-03 22:09:55 följande:
    Jeffrey Epstein var Trumps bästa kompis. kan tänka mig att det var då som Trump la sig till med sina vidrigheter mot kvinnor..
    De var två av samma sort  - mer än vivörer, som Horace Engdahl benämnde 'kulturprofilen' som dömdes för sexbrott.

Att Epstein sysslade med trafficking och att Trump hängde på både hemma hos trump i mar a Lago och hos Epstein är väl känt enligt flyggloggar och fotografier.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 22:05:14 följande:
    Man vill inte ge dem mera skattepengar när de inte kan prioritera vart de går utan spenderar på detta sätt. Lag eller inte.
    Myndigheterna kan inte låta bli att agera enligt lagstiftningen, oavsett vem du vill eller inte vill ge pengar och det gör inte heller att det är demokraterna som avlivat ekorren.

Det måste väl också du förstå?

Eller är dina känslor det som styr vad som faktiskt hänt?
  • Padirac
    Anonym (GF) skrev 2024-11-04 09:58:38 följande:

Rent generellt så borde det vara ett "krav" att en president (eller åtminstone en vice-president) har tjänstgjort inom militären. Helst aktivt. Givet USA:s stora militära roll i världen.

Senaste presidenten att ha tjänstgjort är George W Bush som var i Texas Air National Guard oc hinnan dess hans pappa GHW Bush som var i flottan.

Vare sig Bill Clinton, Barack Obama, Trump eller Biden har tjänstgjort.

Senaste vice-presidenterna att ha tjänstgjort är Dan Quale och Al Gore men det är så långt tillbaka i tiden som millennieskiftet och strax där innan.

De fyra senaste VP Dick Cheney, Joe Biden, Mike Pence och Kamala Harris har ingen erfarenhet av att ha tjänstgjort 

Nu blir det ju en VP som tjänstgjort. 

JD Vance var marinsoldat och tjänstgjorde i Irak.

Walz var åtminstone i Nationalgardet ven om han hoppade av precis nr hans enhet skulle skepps ut till en aktiv stridszon - jag tror det var Irak det också.

Erfarenhet av militären och krig, att bli skjuten på, är vettigt att ha om man skall beordra 10000 man ut i strid mot fienden.

Trump menade ju att hans sexliv, lagliga och olagliga, var att jämföra med eller att ställa över en militär tjänstgöring i stridande förband.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-04 19:36:58 följande:
    Vad menar du fungerade värdelöst?
    Han lyckades inte införa lagar som i framtiden skyddar jordnötter och fred?
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-08 18:40:16 följande:
    Tänker inte fortsätta tjafsa med dig. Det var bara exempel på elaka ord som används enbart för att smutskasta och polarisera. Som att det är mer rätt att på ett polariserande sätt kalla någon trög bög som bevisligen är det.
    ..  och det säger den som i sina inlägg använder elaka ord då som 'vänsterextremister, sprider dynga, att inte kunna ta in mer perspektiv än sin egen lilla sandlåda' ....  ord som enbart används för att smutskasta och polarisera debatten.

Jag har aldrig sett inlägg med sån hög moral, inläggen fullkomligt dryper av moral, dubbelmoral.

Att postmodernismen nått och tagit över alterantivhögern är väl känt sen tidigare, och nu är alterantivhögern alltså woke också 

Det ska visst gullas med sexualförbrytare och statskupp ande presidenter, så att samhället inte polariseras.

Lite saft och bulle till Trump och hans dömda och ännu ej dömda medkonspiratoriker kanske?  Tomte
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-08 20:32:33 följande:
    Ok, whatever. Ingen aning vad du forsoker säga. Det handlade om demokrater versus republikaner i de amerikanska valen, och hur de sprider sina budskap till väljarna och driver sin politik.
    Efterfrågar du Saft å bulle-gullande med sexualförbrytare och statskuppsmakare?  Ser du att det är woke-som-få?

Ser du att dina inlägg är minst lika polariserande som de politiska budskap och strategier du misskrediterar?

Whatever, whatever,whatever..  ingenting som någon replikerar betyder någonting, ingenting alls, whateverSkål
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-08 22:34:37 följande:
    Jag kampanjar inte for vare sig demokraterna eller republikanerna. Så vad är ditt problem.
    Näää.  Det är väl ditt problem... att du inte ser att dina inlägg med polariserande och elaka ord om inlägg som inte delar dina uppfattningar är OK men inte att andra krasst konstaterar att Trump är en dömd sexualförbrytare då du menar att det är polariserande och elakt.

Whatever
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-11-12 17:41:55 följande:
    Trump har inte skapat någon polarisering. Polariseringen fanns redan där. Trump var bara bättre än alla andra på att utnyttja den befintliga polariseringen till sin egen fördel

Media och politiker behövde skurk och in på scenen kom Donald Trump. Det skulle inte förvåna mig om Trump har inspirerats av Amerikansk proffsbrottning (wrestling) och medvetet valt att spela rollen som en Heel (den onda sidan).

Sedan har övriga politiker och media skött resten genom att underblåsa polariseringen så mycket att miljardären Trump plötsligt framstod som en motkandidat till de politiker och den media som aldrig visat något intresse för de som lever i "the fly over states".

Och sen gick det som det gick.
    Jag läste att Trump inför Presidentvalet 2016 försökte kamma till sig och uppföra sig statsmannamässigt - det gick väl inte så bra alls,

Den Trump som synts nu som påstår att Harris 'worked the street corner'  och andra liknande påhopp är den Trump som människor känner igen sen den tid han och Epstein härjade runt på andra sidan lagen och millennieskiftet. 
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-12 23:58:27 följande:
    Trump sa inte det. Desinformation.
    Rätt att Trump inte sa det, det var en av hans supportrar varvid Trump skrockade och sa att det inte var han som sa det utan hans åhörare.

Sen tror jag du behöver lära dig att göra skillnad på felaktiga uppgifter och desinformation.
  • Padirac
    Embla twopointoh skrev 2024-11-17 11:46:34 följande:
    Marmite Devil skrev 2024-11-16 18:36:15 följande:

Halvera åldern och dra ifrån sju? 

Så han har nästan aldrig dejtat yngre än 14 åringar. 

Nästan aldrig de senaste tio åren. Yngre än 14 åringar. 

Så alltså barn. 

Och han säger att han inte är P-fil? Öhhhh. . .

Det finns alltså inte på kartan hos er att han kan ha skrivit fel och inte menade "subtract" utan "add"? Speciellt med tanke på att den regeln han hänvisar till faktiskt säger "addera"?

Det är också värt att påpeka att "byxmyndig" i USA är 18år, inte 15år som det är i Sverige. Så när rubriken säger att han anklagas för att ha sex med en minderårig, så är det inte nödvändigtvis en fjortonåring det handlar om. Det är inte pedofili att ha sex med en sjuttonåring (även om det inte är lämpligt).

Med det sagt så är detta en minst sagt tveksam utnämning. Det finns gott om kritik man kan framföra utan att sänka sig till den låga argumentativa nivån som uppvisas i inläggen ovan. Det är hötjugor och facklor-mentalitet, inte alls sansat.

Om jag uppfattat det rätt så är det flera brott Gaetz utretts för.  Dels 'sex with underaged' och dels 'trafficking women and underaged girls'

Varför utredningen som gjordes under Trumps första presidentperiod lades ned vet jag inte, men den med Gaetz medåtalde politiskt allierade medgav brott och dömdes till 11 års fängelse.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-17 14:01:27 följande:

Efter all kritik mot Trump igen, tål det att påpekas - Kamala har 20 miljoner $ i skuld, och hon lyckades inte ens vinna.
    Undrar vad de miljömedvetna tycker om hennes privatflyg.

Vice President Harris' debt-ridden presidential campaign spent $2.6 million on private flights in the last few weeks of the election season, documents show.

The release of the findings comes as the debt-saddled campaign, which spent $1 billion on the trail, is being scrutinized for the financial decisions it made before losing the Nov. 5 election to President-elect Trump. The campaign is believed to be $20 million in debt.

President kampanjen för Harris sägs ha skulder. Det är väl ändå inte Harris som har dessa skulder?

Donalds skulder då?  De han finansierar med hemliga bidrag från Egypten?
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-17 14:01:27 följande:

Efter all kritik mot Trump igen, tål det att påpekas - Kamala har 20 miljoner $ i skuld, och hon lyckades inte ens vinna.
    Undrar vad de miljömedvetna tycker om hennes privatflyg.

Vice President Harris' debt-ridden presidential campaign spent $2.6 million on private flights in the last few weeks of the election season, documents show.

The release of the findings comes as the debt-saddled campaign, which spent $1 billion on the trail, is being scrutinized for the financial decisions it made before losing the Nov. 5 election to President-elect Trump. The campaign is believed to be $20 million in debt.

Jag ser att du väljer att inte referera till källan som av en enkel textsökning pekar få fox news som är tydligt partiska för Trump och mot demokraterna

Andra uppgifter säger så här

www.cbsnews.com/news/kamala-harris-fundraising-campaign-appeals/

Patrick Stauffer, chief financial officer for the Harris campaign, said in a statement that "there were no outstanding debts or bills overdue" on Election Day and there "will be no debt" listed for either the campaign or the DNC on their next financial disclosures, which are due to the Federal Election Commission in December.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-17 14:28:40 följande:
    Eftersom det inte fanns någon 'trafficking'.

As NBC News reported in 2021, federal investigators were looking into Gaetz?s travel to the Bahamas with women and specifically whether those women were paid to travel for sex, which could violate federal law, a law enforcement official and another person familiar with the matter said.

At the time of the reporting, a Gaetz spokesperson said: ?Rep. Gaetz has never paid for sex, nor has he had sex with an underage girl. What began with blaring headlines about ?sex trafficking? has now turned into a general fishing exercise about vacations and consensual relationships with adults.?

Det återstår att se om och när fakta läggs fram. 

Gaetz har väl själv visat och skrutit om 17åringarna han knarkat med, köpt sex av och förmedlat till politisk allierade.

Varför doj under Trumps första presidentperiod lade ned utredningen är inte känt så vitt jag vet.  Att gaetz talesperson kallar dessa saker för consensual relationships är att ställa mot de vittnen som finns till gaetz brott.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-17 15:00:42 följande:
    Vi får väl se när mer kommer fram.

Newsweek could not independently verify the debt figure claims, but this has been reported by multiple sources, including Politico's California bureau chief Christopher Cadelago, who cited two sources familiar with the matter.

This was also echoed by the DNC's Li, who said that Harris' campaign was "$20 million or $18 million in debt."
    Mer info i artikeln från newsweek du citerar 

Nonprofit fact-checking website FactCheck.org said that a Harris campaign official told them the claim "is not true." PolitiFact also said that it had found "no evidence" for the claim.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-17 16:02:59 följande:
    Senaste FEC rapporen har ännu inte hunnit publicerats som jag läser det.
    Nej den kommer väl i december om det jag citerade stämmer 
    Padirac skrev 2024-11-17 14:35:04 följande:
    Jag ser att du väljer att inte referera till källan som av en enkel textsökning pekar få fox news som är tydligt partiska för Trump och mot demokraterna

Andra uppgifter säger så här

www.cbsnews.com/news/kamala-harris-fundraising-campaign-appeals/

Patrick Stauffer, chief financial officer for the Harris campaign, said in a statement that "there were no outstanding debts or bills overdue" on Election Day and there "will be no debt" listed for either the campaign or the DNC on their next financial disclosures, which are due to the Federal Election Commission in December.

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?