Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Cathariiina skrev 2024-08-28 15:39:28 följande:
    Dock har ordet "desinformation" använts i coronadebatten på båda sidorna. Och om jag ska vara ärlig, så tror jag att det var en del medveten desinformation ifrån Tegnell och FHM. De hade att ta hänsyn till så mycket annat än själva smittspridningen (till skillnad från andra länder, där man fokuserade på att få slut på smittspridningen och därmed rädda liv).

I dagens Sverige är t.ex. detta med jämställdhet paramount, och det VAR en orsak till att skolor och daghem inte stängdes. Myndigheterna visste, att i så fall skulle det mest vara mammor som stannade hemma med barnen, och då skulle en del upptäcka att de trivdes med det, och kanske stanna hemma för gott. Och så kan vi ju inte ha det i Sverige, där män och kvinnor ska vara precis lika.

Därför ljög Tegnell tyvärr medvetet väldigt länge att barn inte kan smittas av corona, och inte heller smitta vidare. Vilket var rent bullshit och det MÅSTE en smittskyddsläkare förstå. Finns ju inte en enda sjukdom som smittar bara vuxna men inte barn (rätta mig om jag har fel), och när han sa det fanns det redan statistik på coronadöda, där det även ingick avlidna barn... DET kan man kalla "desinformation"! 

Nja, detta med Obama var också en bedömningssak, eftersom Hawaii kom med i USA sent, och det inte var helt klart vilket år Obama var född. 
    Var har du fått den här informationen ifrån?
  • Anonym (...)
    Cathariiina skrev 2024-08-29 04:24:23 följande:
    Jag hängde med noga när det begav sig. Men annars är det ju bara att googla:

www.vilarare.se/nyheter/coronaviruset/tegnells-nya-besked-om-munskydd-i-skolan/

"Är det ett rimligt scenario med mask för till exempel förskolepersonal, vid ett utbrott?

? Nej, det tror jag inte. Det är så pass liten risk att barn ska smitta någon och väldigt liten risk att få en smitta i förskolan. Det är en väldigt liten risk att personal i förskolan blir smittade, mindre risk än för nästan vilket annat yrke som helst. Och för barn är det inget alternativ, de smittar sällan och det är problematiskt för dem att använda munskydd. Femton år är en rimlig gräns tycker vi, säger Anders Tegnell till Läraren.se."

Samtidigt DOG många dagisfröknar, för att de smittades av barnen. De var en av de mest drabbade yrkesgrupperna, tvärtemot vad Tegnell påstår. Men Tegnell bestämde att dagispersonal inte skulle räknas som riskyrke, och därför fick de inte vara hemma med ersättning från samhället ens om de tillhörde någon av riskgrupperna (med immunbristsyndrom eller över 60 år t.ex.). Detta för att det var så viktigt att daghem och skolor hölls öppna så att jämställdheten och feminismen i Sverige inte skulle skadas. 

Detta med att man "måste se hela bilden" och "tänka långsiktigt" tjatade de om hela tiden på FHM, när de fick frågor om varför de inte beslutade om samma smittskyddsåtgärder som alla andra länder i världen. Det kan du väl inte ha glömt? Man fick t.ex. inte ha lockdown eller utegångsförbud, inte ens när dödstalen var uppe i flera hundra personer om dagen, för då skulle det på något långsökt sätt på sikt skada demokratin i Sverige. Samtidigt kan vi ju se nu, att andra länder i Europa där man tillämpade lockdown och utegångsförbud i perioder INTE har förvandlats till några polisstater. Det var så dumt. 
    Nej jag minns inte att det kom fram någon information om att han ljög och att han ljög av de skälen du påstod i det andra inlä 
  • Anonym (...)

Du pratar ju om det nu. Så var får du den informationen ifrån, kan du svara på det någon gång?

Cathariiina skrev 2024-08-29 18:51:13 följande:
    Nä, för det får ju ingen prata om. 
    KillBill skrev 2024-08-29 16:57:48 följande:
    Källa på att det dog många förskolefröknar i Covid-19 för att de blivit smittats av förskolebarnen?

• Anonym (...)
    KillBill skrev 2024-09-17 09:11:56 följande:
    Vad är det som du inte förstår?

Ohio förbjöd aborter efter det att ett fosters hjärta kan höras vilket är något som i normalfallet inträffar i vecka 6 (vid en tidpunkt där en kvinna ofta inte ens känner till att hon är gravid). Ohio accepterade inga undantag för denna lag och det resulterade i att en 10 årig våldtagen flicka nekades abort.  Idag har lagen rivits upp och Ohios befolkning har folkomröstat om abortpolitiken och det resulterade i att man röstade bort den tidigare extrema abortlagen. 

Försvara du den extremt fundamentalistiska abortpolitik som vissa republikaner förespråkar?
    I vecka 6 känner man väl normalt till det? Då lär man ha märkt att man inte fick mens i vecka 2 eller vad det blir?
  • Anonym (...)
    KillBill skrev 2024-09-18 06:23:02 följande:
    Tecken på graviditet kan vara milda eller helt saknas i vecka 6 och om en kvinna har oregelbunden menstruation behöver hon inte misstänka graviditet. 

Kvinnor kan ha menstruationsliknande symtom inklusive lätta blödningar under graviditeten (särskilt under de första veckorna). Det finns kvinnor som genomgår en hel graviditet utan att förstå att de är gravida.

Så ja, det är ganska vanligt att kvinnor missar att de är gravida i vecka 6. 
    Kan och kan, men normalt är det väl inte så svårt att ha koll och reagera
  • Anonym (...)
    Cathariiina skrev 2024-09-18 16:47:57 följande:
    ..och speciellt inte om man befinner sig i en situation, där en graviditet skulle vara en katastrof. Då tar man naturligtvis graviditetstest så fort det bara går, d.v.s. två-tre veckor efter det oskyddade samlaget.

Detta är också en sak jag finner så märkligt med dessa sena och medelsena aborter: om det nu är en sådan katastrof, varför testade då inte kvinnan tidigare? Har man gjort en dumhet, så vill man ju så snabbt som möjligt ha besked - det är en stor lättnad att se det där ensamma strecket på stickan. Sedan kan man glömma hela saken. Finns ingen anledning att gå och vänta med det i fyra, fem månader. Eller ens EN månad. (Och nu pratar jag inte om den där tioåringen...) Obestämd)
    Och speciellt om man befinner sig i ett område där man inte får göra en sen abort. Eller är det förbjudet även med graviditetstest på platsen i fråga?
  • Anonym (...)
    KillBill skrev 2024-09-18 18:41:31 följande:
    Som sagt det finns kvinnor som inte förstått att de är gravida vid fullgången graviditet.  Ofta visar inte graviditetstester tillförlitligt resultat förrän den 4 veckan (från senaste menstruationens första dag) och kvinnor kan ha blödningar trots graviditet och då är det inte knotigt att kvinnan inte reagerat.  
    4e veckan är innan 6e veckan

Är det så allvarligt för kvinnan i fråga så fixar man det. Man vet ju att man inte kommer få göra abort sent och man vet att möjligheten att man är gravid, finns 
  • Anonym (...)

Finns det någon sajt där man kan satsa pengar på vem som blir president?

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?