Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Kamala Harris har stor chans att bli "Demokraternas" presidentkandidat även om det inte är helt säkert. Men hon är en usel debattör och hon har mycket skit i bagaget från Bidenregimen. Till exempel har hon ju mörkat hur senil Biden är. Vilket hon fortfarande gör. 

Trump är fortfarande favorit, lyckligtvis.

• Konservativ
    Padirac skrev 2024-07-23 18:54:19 följande:
    Att Biden är senil är någonting Trumps MAGArörelse påstår. Det finns ingenting som visar att Biden är mer senil än Trump så här långt.
    Bara ett antal videor, inklusive debatten med Trump.
  • Konservativ

Kamala Harris har två saker som är nackdelar för henne: att hon är så dålig på att debattera/prata och att hon tillhör den regim som är så impopulär. 
    Det som är till hennes fördel är att vänstermedia kommer att köra nonstop propaganda för henne och alla intervjuer kommer att bygga på frågor som Vita Huset gett till journalisterna. Å andra sidan har många slutat titta på TV.

Jag ger henne en chans på tio att vinna.

• Konservativ
    Mentat skrev 2024-07-24 17:31:12 följande:
    Jag tror nog hon har betydligt bättre chanser än så. Trump är ju ungefär lika smidig socialt som en noshörning med rabies i en porslinsaffär så även de som egentligen gillar hans politik - vilken det talas alldeles för litet om - kan känna sig tveksamma till att rösta på honom.  Hans personlighet är dock mest ett problem för hans medarbetare. Som svensk är jag mer intresserad av vilken politik han vill föra.

Jag tycker det är ett svaghetstecken hos republikanerna att inte kunna ställa upp med en mer sympatisk kandidat för vad som i slutändan kan vara samma politik. Nu är det fullt tänkbart att Trump vinner ändå men det är bättre odds för demokraterna utan Biden enligt mig.
    Menar du att Harris har större chanser än Trump? Det tror jag inte. Men om du menar att hon har större chanser än Biden så håller jag med. Nu är ju situationen ganska ny och folk har inte hunnit tänka igenom det än. Om ett par veckor kan man nog se hur folk kommer att rösta, särskilt i de stater som är intressanta.
    Debatt mellan Trump och Harris blir nog avgörande.
  • Konservativ

Den dåliga amerikanska ekonomin har blivit ännu sämre. Dessutom har hennes vicekandidat ljugit om sin militärbana. Det finns många militärveteraner i USA. Jag ger Harris 5% chans att bli president.

• Konservativ
    Mentat skrev 2024-11-06 08:56:56 följande:

Just nu leder Trump inte bara i antal elektorer utan även med ca 5 miljoner röster, ca 68 milj mot 63 för Harris.

Det faktum att det kan framstå som obegripligt för oss säger nog mest om hur svensk media bevakar USA. En republikansk president/kandidat framställs mer eller mindre som samhällets fiende #1 hos oss.

Hur många bryr sig om svensk media? men du har rätt, de enfaldiga journalisterna har rapporterat på det viset sen Reagan
  • Konservativ
    Mentat skrev 2024-11-06 18:22:01 följande:
    Den stora majoriteten av svenskarna.
    Gör de? Hur stor andel tittar på vänstermedia?
  • Konservativ
    Mentat skrev 2024-11-06 18:49:48 följande:
    De flesta tar del av SVT/SR. Du vill väl inte påstå att de skulle vara opartiska?
    Verkligen inte. De är så röda som det bara går. Jag undrade bara hur många som tar del av dem. Skulle aldrig falla mig in att lyssna/titta på sån dynga
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?