Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Jag tror att snack om att Biden var för gammal nu kommer slå tillbaka mot Donald Trump. Han är nu den äldsta presidentkandidaten genom tiderna och nu kommer blickarna riktas  mot honom och hans begynnande senilitet.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Natalie) skrev 2024-07-23 00:53:46 följande:
    Jo där håller jag med. Kamala Harris har ju inga barn till exempel. Absolut inget fel med det och fullt förståeligt om man vill satsa på karriären men tänkte eftersom du tog det som exempel. Män fattar beslut som rör kvinnor och tvärtom. Man kommer ju inte ifrån att politiker fattar beslut som inte rör just dom själva. Trump har ju barn och barnbarn så man får väl anta att han inte struntar totalt i hur världen ser ut i framtiden. Det tror jag iförsej såklart inte någon som inte har barn gör heller. 

Ja många amerikanska  män (exempelvis Donald Trump) anser att kvinnor inte ska ha rätten att  bestämma över sin egen kropp /ta beslut om abort. En viktig  förklaring är förstås att män inte har en aning om hur det är att drabbas av en oönskad graviditet. 

Det skulle inte förvåna mig om abortfrågan blir en mycket viktig fråga i det amerikanska valet och en fråga som kommer straffa Republikanerna och Donald Trump.

• KillBill
    Embla twopointoh skrev 2024-07-22 11:03:06 följande:
    Fast det där kommer man inte ifrån, oavsett. Barnlösa politiker sitter och fattar beslut som rör barn och föräldrar. Politiker som kunde köpa sig en lägenhet när de fyllde 18 ska sitta och fatta beslut omkring försörjningsstöd. Politiker som levt i storstad hela sitt liv ska sitta och fatta beslut som rör landsbygden. Och så vidare.
    Själv tycker jag att det är är en oanständig retorik och att Republikanerna är ett oanständigt parti. En president har en mängd ministrar, rådgivare etc. och tar in fakta från olika håll innan ett beslut. Att  en kvinna är barnlös (av en anledning som vi inte känner till) har ingen påverkan på hennes möjligheter att bli en bra president. 

• KillBill
    Embla twopointoh skrev 2024-07-23 10:26:19 följande:
    Jag har inte fört någon retorik mot Harris. Inlägget du citerar var ett svar på ett annat inlägg, som tyckte att det var fel att en gammal politiker ska fatta beslut som kommer att få konsekvenser för yngre personer. Och då svarade jag att man inte kommer ifrån detta, oavsett, och tog några generella exempel.
    OK, då missförstod jag. Jag reagerade mest på att republikanerna nu argumenterar för att Kamala  H skulle vara olämplig pga. hennes barnlöshet. 
  • KillBill
    Konservativ skrev 2024-07-23 18:23:51 följande:

Kamala Harris har stor chans att bli "Demokraternas" presidentkandidat även om det inte är helt säkert. Men hon är en usel debattör och hon har mycket skit i bagaget från Bidenregimen. Till exempel har hon ju mörkat hur senil Biden är. Vilket hon fortfarande gör. 

Trump är fortfarande favorit, lyckligtvis.

En god nyhet så här på kvällskvisten, 

omni.se/ny-matning-harris-har-tagit-ledningen-over-trump/a/733ayB

• KillBill

Spelplanen har förändrats för Trump och det är nog inte till hans fördel..

• KillBill
    Embla twopointoh skrev 2024-07-24 10:58:46 följande:
    Padirac skrev 2024-07-23 19:31:19 följande:
    Ja Biden har åldrats mycket, väldigt mycket. Han har inte samma kraft och uthållighet som han haft tidigare.

Ändå är han fräschare i huvudet än multilögnaren och narcissististen Trump som om han inte tar droger borde medicineras för sin personlighetsstörning.
    Först protesterar du emot att Biden kallas senil eller dement baserat på iakttagelser, och säger att det inte är underlag för medicinsk bedömning.

I nästa inlägg kallar du Trump för narcissist, baserat på iakttagelser, antar jag. Så det är okej när du gör det?

Trump är skrävlig, bufflig, och har hög tanke om sig själv. Dock krävs det mer än att vara en otrevlig lögnare för att vara narcissist. Men jag har sett att de senaste åren blivit allt vanligare att kalla folk för narcissister, oavsett om det är exet som man klagar på eller för att avfärda politiker man inte gillar.
    Det finns en mängd psykologer som hävdar att Donald Trump lider av narcissistisk personlighetsstörning. detta är bara ett exempel. Googlar du finner du många fler exempel.

www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/donald-trump-narcissistic-personality-disorder-mary-trump-john-zinner-bandy-x-lee-a9665856.html
  • KillBill
    Embla twopointoh skrev 2024-07-24 11:12:55 följande:
    Har de undersökt honom, eller är de hans politiska motståndare?

Det är okej när du/ni gör det, alltså.
    Jag tänker att de läkare och professorer som uttalat sig om Donald Trump inte skulle göra detta utan fog (och därigenom riskera sina anseenden)
  • KillBill
    Cathariiina skrev 2024-07-24 13:34:08 följande:
    Fast Trump ÄR inte en "bad boy". Det är något som de vänsterliberala har hittat på och som svenska PK-media har tagit upp. Trump har varit en medlem av det amerikanska etablissemanget i hela sitt liv... och han har aldrig använt droger och är faktiskt till och med helnykterist! Han är löjligt präktig. 

Sedan kan jag berätta en hemlighet för dig. ALLA politiker är lögnare. Det måste de vara, för annars klarar de sig inte. Det gäller att vara snabbtänkt, kunna ducka frågor, kunna ge svar som egentligen inte svarar på frågan etc.. Kan du inte det så blir du inte långvarig i den leken. 

Så fånigt att kalla en gammal man för en mobbare... Och det är för övrigt tvärtom: riktiga mobbare har dåligt självförtroende, som de försöker bättra på genom att hacka på någon som de anser står lägre i hackordningen. 

Nej det gör jag verkligen inte! Kriminella, missbrukare o.s.v. är det värsta jag vet. Jag gillar intelligenta och helst välutbildade människor, som sköter sina jobb och sina hem och sina barn. Trump är för gammal för att väcka erotiska känslor, och han väckte för övrigt inga sådana hos mig när han var yngre heller. Han var inte tillräckligt snygg för det. Jag ser till vad som är bäst för USA och världen. Tänk bara på en sådan sak, som att Kamela vill ha fri abort fram till födseln igen! Spöke Spöke D.v.s hon saknar empati helt och hållet. DÄR kan du tala om sinnessjuk.

John Wayne var känd just för att vara som sina rollfigurer i verkligheten också. Han var "decent". Skulle ha blivit en utmärkt president! Glad
    Du är medveten om  Donald Trump, mannen som myntade "Grab them by the pussy" är dömd för sexuellt övergrepp? 
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?