Inlägg från: Xenia |Visa alla inlägg
  • Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Xenia

Den knölen Trump kunde ju varit storsint nu när Biden inte längre var hans motståndare. Men inte då!

?Ohederliga Joe Biden var inte kvalificerad att kandidera som president, och är definitivt inte kvalificerad att tjänstgöra ? och det var han aldrig?, skriver expresidenten på sin plattform Truth Social.

?Se vad han har gjort med vårt land, med miljoner människor som tar sig över våra gränser, helt utan kontroll och utan att de granskas, många från fängelser, psykiatriska kliniker och ett stort antal terrorister. Vi kommer att få lida på grund av hans presidentskap, men vi kommer att rätta till skadan han har gjort och det snabbt. Gör Amerika stort igen?, heter det vidare.
    www.dn.se/direkt/

• Xenia
    Cathariiina skrev 2024-07-24 11:54:33 följande:
    Jag tror inte att Trump lider av något alls. Han är bara en sällsynt stark och helgjuten person med bra självförtroende. Sådana kan reta andra människor - särskilt andra män, som känner sig underlägsna! Flört - men det är en sådan president som USA och världen behöver.

Trump är liksom the real thing. Tänkte på det när jag såg en film med John Wayne igår, att de två är väldigt lika - trygga, maskulina, med total sinnesnärvaro även i akuta situationer - som vi såg för bara dagar sedan (menar mordförsöket såklart). 
    Jag vet inte om John Wayne är så underbar som person som hans rollfigurer.

Men hursomhelst så fattar jag inte hur du som kvinna kan beundra Donald "grab them by the pussy" Trump. Dessutom är han en lögnare. Och köpt av NRA.Varför skulle USA och världen behöva honom? 

Trump är en mobbare, se bara på alla öknamn han ger sina motståndare. Visst, mobbare brukar ha bra självförtroende, nästan alla är ju rädda för mobbare.

Det sägs att kvinnor beundrar och faller för "bad boys". Inte jag men tydligen du.
  • Xenia
    "Republikanska ledare uppmanar sina partikollegor att undvika rasistiska och sexistiska attacker mot Kamala Harris, Demokraternas troliga presidentkandidat." 
    www.folkbladet.nu/2024-07-24/republikaner-sag-inget-rasistiskt-om-harris-23ab5

Låter bra men kommer det verkligen att bli så?

"Förmaningarna kommer efter att några republikaner och Trump-allierade hävdat att Harris kvoterats in av mångfaldsskäl, och inte valts på grund av sina meriter.

En video från 2021 har också blivit viral, där Trumps vicepresidentkandidat JD Vance refererat till flera demokrater ? däribland Kamala Harris ? som "ett gäng barnlösa kattanter som är eländiga i sina egna liv och med de val de gjort, så de vill göra resten av landet eländiga också"."

Vance tycks inte ha något emot osakliga personangrepp.

Om den åldrige Trump skulle falla ifrån under sin mandattid, så blir Vance president. Om Trump överlever sin mandattid, så blir troligen Vance republikanernas presidentkandidat. Lysande utsikter eller?

• Xenia
    Cathariiina skrev 2024-07-25 19:02:06 följande:
    Så kan det säkert vara. Barnlösa kvinnor kan bli väldigt bittra, när de kommer i klimakteriet och vet att det nu är definitivt för sent. 
    Så då är det ok att underkänna barnlösa kvinnor och pådyvla alla dem bitterhet? Dessutom att de inte bryr sig om landets framtid, det är ju förtal.

Vi vet inte varför Harris inte har några biologiska barn. Det kan vara att hon inte kunde få några, i så fall är Vance en jäkla knöl (ingen gentleman) som strör salt i såren. Det kan vara hennes eget val, och då har hon ingen anledning att vara bitter.

Hon är gift och har styvbarn och får troligen styvbarnbarn en dag. Varför skulle hon inte vara intresserad av deras framtid?

Nej, Vance slog under bältet. Trump är ett råskinn och Vance är också ett råskinn.
  • Xenia
    Cathariiina skrev 2024-07-25 20:29:11 följande:
    Om det hade varit DU som hade blivit utsatt för ett mordförsök, så hade du nog inte tyckt att det gjorde stor skillnad. Tror jag. INTENTIONEN att mörda honom var där, hans säkerhetschef var en inkvoterad inkompetent kvinna, och det var nära. Det räcker så.

Vi vet inte om han t.ex. lider av mardrömmar eller flashbacks nu, det skulle vara mycket mänskligt i så fall. Men alla - även dom som gärna vill ha det till att han är en värdelös bluff - tar samtidigt för givet att han ska vara Superman. Det är märkligt. 
    "There's a special place in hell for women who don't help each other."

Jag trodde det bara var manliga kvinnohatare som hävdar att kvinnor på höga poster är inkompetenta och inkvoterade. Finns det inte manliga chefer som är inkompenta också, utan att vara inkvoterade? Men just när det gäller kvinnor kommer ständigt detta tjat om att de är "inkvoterade". Fy skäms!

Det är Trump själv som vill vara Superman. Han skulle inte erkänna någon svaghet. Trumpsekten vill också se honom som oövervinnerlig och stark.
  • Xenia
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-26 02:14:18 följande:

Knappast. Hon är stockdum. Och så kommer hon göra halva sin kampanj att hon är en kvinna och afro-american (sistnämnda stämmer inte ens) vilket bara kommer reta upp de flesta väljare

Det där är bara fördomsfullt och okunnigt.

Man klarar knappast av juristutbildnngen och arbetet som åklagare om man är "stockdum". 

Varför skulle hon betona att hon är kvinna  och "of color" i sin kampanj? Det ser och vet ju väljarna redan.
  • Xenia
    Cathariiina skrev 2024-07-26 07:54:04 följande:
    Hon har sagt att hon inte "behövde" några egna barn för att hon alltid sett styvdöttrarna som sina egna. Men det tror jag vad jag vill om. Det fungerar inte så. 

Jag kan för övrigt se ett mönster av barnlösa maktkvinnor OCH maktmän, som fattat dåliga beslut som skadat landet, och jag tror att deras barnlöshet har haft betydelse där. Tänk Löfven och Merkel t.ex., som drev på för massinvandring till Sverige respektive Tyskland.

De behöver ju inte bry sig om hur det ser ut i landet när de själva är döda, för SÅ mycket bryr man sig inte om några andra än sina egna biologiska efterkommande, och med den ställning och de rikedomar de redan uppnått, så vet de att de kan leva sina naturliga liv ut utan att drabbas av följderna av de dåliga besluten. De kan bo i rasrena gated communities, köra bil eller bli skjutsade från dörr till dörr i stället för att ta tunnelbanan eller nattbussen, köpa sig förbi vårdköerna och bo på ett privat, personaltätt ålderdomshem där personalen talar landets språk utan problem, som gamla...
    Jag tycker det är löjligt av amatörer att psykologisera folk, t o m folk de inte ens känner. Det blir bara fördomsfullt.

Jag kan se massor av maktmän (och några få maktkvinnor) med barn som fattat dåliga beslut. Barn eller inte har öht ingen betydelse. Vi kan tänka på t ex Kim i Nordkorea (tre generationer). De ser till att det går bra för deras barn men de struntar totalt i sitt eget folks välmående.

Varför skulle Löfven och Merkel avsiktligt fatta dåliga beslut, bara för att de inte har några biologiska barn?

De var humana och det ses som något dåligt av dig. Hur det skulle gå i framtiden, visse ju ingen då. Det är lätt och billigt att vara efterklok.

Negativa följder drabbas politikerna av, var de än bor. De riskerar kritik och förlorade röster.
  • Xenia
    Cathariiina skrev 2024-07-26 07:59:17 följande:
    Fast just i det här fallet är det ju uppenbart att SS-chefen var inkompetent, hon fick ju också avgå. Jag tänker inte försvara inkompententa människor bara för att de ser likadana ut som jag mellan benen, det vore ju bisarrt om man skulle vara tvungen att göra det! Dessutom är det ett erkänt problem i USA under Biden-administrationen att man har valt kvinnor, transor, rasifierade personer o.s.v. FÖR ATT de tillhör respektive grupp, och inte för att de skulle vara den mest kompetenta kandidaten. Försvarar du det?

Dels blir ju verksamheten sämre på det sättet - i det fall vi talar om blev det rent livsfarligt - och dels är det orättvist mot de kandidater som har arbetat hårt för denna post hela sitt liv, och som är bäst utan tvekan, men som då ska förbigås för att de inte tillhör någon "grupp". Det är helt galet!

Jag tycker också att det är viktigt att inte DISKRIMINERA grupper, men omvänd diskriminering är lika illa det. Det enda rätta skulle vara att utnämna den bästa kandidaten i alla lägen, och utan att titta på andra faktorer. Blir det då tio vita, heterosexuella CIC-män på raken, så får det bli det. 
    Det är rätt misogynt att utgå från att kvinnor inte är kompetenta just för att de är kvinnor. Och att kvinnor aldrig får höga poster pga sin kompetens utan enbart för att de är "inkvoterade". Endast vita heterosexuella män är tydligen kompetenta.

Du verkar ha en väldigt naiv tro på att det alltid är självklart vem som är bäst. Utbildning och erfarenhet är objektiva kriterier men annars är det rätt subjektivt.

Jag vet inte om Secret Service-chefen var inkompetent eller inte. Det är kutym att chefen avgår vid sådana tillfällen, även om hen i praktiken inte är skyldig. Hon kanske var inkompetent men det finns ju inkompetenta manliga chefer också. Men just när det gäller kvinnor så anser misogyna att det beror på att hon är "inkvoterad". Det har du inget belägg för, det är. bara dina fördomar som talar.

Att det är ett problem med för många kvinnor, rasifierade m fl i Biden-administratiionen, vad har du för belägg för det? Låter som propaganda från Trumpsekten.
  • Xenia
    Cathariiina skrev 2024-08-16 00:38:23 följande:
    Eller så kallas det "skaffa sig godhetspoäng".
    Ja, av dem som själva har ont om empati. Den där floskeln är populär på Flashback, brukar du hänga där?

Du skulle väl anklaga Jesus själv för att "skaffa sig godhetspoäng".

Trump är populär bland högerkristna trots att jag tycker han verkar rent okristlig. Det räcker tydligen med att vara emot aborter för att tillfredsställa de högerkristna.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?