Cathariiina skrev 2024-07-26 07:59:17 följande:
Fast just i det här fallet är det ju uppenbart att SS-chefen var inkompetent, hon fick ju också avgå. Jag tänker inte försvara inkompententa människor bara för att de ser likadana ut som jag mellan benen, det vore ju bisarrt om man skulle vara tvungen att göra det! Dessutom är det ett erkänt problem i USA under Biden-administrationen att man har valt kvinnor, transor, rasifierade personer o.s.v. FÖR ATT de tillhör respektive grupp, och inte för att de skulle vara den mest kompetenta kandidaten. Försvarar du det?
Dels blir ju verksamheten sämre på det sättet - i det fall vi talar om blev det rent livsfarligt - och dels är det orättvist mot de kandidater som har arbetat hårt för denna post hela sitt liv, och som är bäst utan tvekan, men som då ska förbigås för att de inte tillhör någon "grupp". Det är helt galet!
Jag tycker också att det är viktigt att inte DISKRIMINERA grupper, men omvänd diskriminering är lika illa det. Det enda rätta skulle vara att utnämna den bästa kandidaten i alla lägen, och utan att titta på andra faktorer. Blir det då tio vita, heterosexuella CIC-män på raken, så får det bli det.
Det är rätt misogynt att utgå från att kvinnor inte är kompetenta just för att de är kvinnor. Och att kvinnor aldrig får höga poster pga sin kompetens utan enbart för att de är "inkvoterade". Endast vita heterosexuella män är tydligen kompetenta.
Du verkar ha en väldigt naiv tro på att det alltid är självklart vem som är bäst. Utbildning och erfarenhet är objektiva kriterier men annars är det rätt subjektivt.
Jag vet inte om Secret Service-chefen var inkompetent eller inte. Det är kutym att chefen avgår vid sådana tillfällen, även om hen i praktiken inte är skyldig. Hon kanske var inkompetent men det finns ju inkompetenta manliga chefer också. Men just när det gäller kvinnor så anser misogyna att det beror på att hon är "inkvoterad". Det har du inget belägg för, det är. bara dina fördomar som talar.
Att det är ett problem med för många kvinnor, rasifierade m fl i Biden-administratiionen, vad har du för belägg för det? Låter som propaganda från Trumpsekten.