Inlägg från: Anonym (Mano) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mano)

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Mrs Moneybags skrev 2024-07-23 09:42:03 följande:
    Hennes pappa är svart, så hon är hälften svart. Och hennes mans hudfärg har inget med hennes etnicitet att göra.

Som du kanske vet har USA en gammal regel från slaveritiden som kallas för the one drop rule. En droppe svart blod gör dig svart. Det var förmånligt för slavägarna som då själva kunde "producera" nya slavar och ändå hålla dem i fångenskap oavsett hur vita de såg ut. Idag leder den regeln till andra resultat som kanske inte är lika önskade. De tänker inte som du och jag, att man är en del av det ena och en del av det andra. Har du svarta förfäder så är du "black", även om du har en vit eller indisk förälder. 

Hon har gått på det traditionellt svarta universitetet Howard University och är även medlem i en svart studentförening.  

Oavsett detta, tror jag att hon har en god chans att vinna. Hon lär locka både svarta röster och kvinnors röster. Den svarta delen av kongressen (Black Caucus) var snabba att säga att hon är deras kandidat. 

Av allt att döma blir Kamala Harris demokraternas kandidat. Det ska mycket till för att det blir någon annan. 
    Extremt rasistisk tanke att någon är svart med en droppe svart blod. Men det är en rest från slaveri tiden så man behöver inte bli förvånad. Sådana tankar borde bara bort.
  • Anonym (Mano)
    Padirac skrev 2024-07-25 07:45:39 följande:
    projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/2024/national/

July 22-23
    1,018RV
    Ipsos
    Harris 42%
    Trump. 38%
    Kennedy 8%
    July 22-23
    1,241A
    Ipsos
    Harris 37%
    Trump 34%
    Svenska media?  Du behöver sluta titta på Fox, newsmax och Alex Jones 

Trump är snart en död häst!
    Han kommer att börja hota med inbördeskrig och gnälla om valfusk i resten av hans kampanj 
    När intellektet är på topp ser jag .

New York Times republikanskt?

Du är obildad.

Men grattis. Spela på Harris. Du får 4 gånger pengarna.
  • Anonym (Mano)
    Padirac skrev 2024-07-25 15:23:23 följande:
    Fox newsmax och Alex Jones är det jag nämnde 
    ...

Att du blandar ihop det med newyork times är precis som du skriver bildat.
    Nu var källan jag hänvisade till New York Times. 

Citera mig inte och kommentera mig inte om du inte ens läser vad jag skriver.
    Anonym (Mano) skrev 2024-07-25 07:08:08 följande:
    Nej, du kollar för mycket på svenska medier med click bait.

Trump är i ledning.

www.nytimes.com/2024/07/21/us/politics/kamala-harris-trump-polls.html

Oddsen 
    Trump.   11/17
    Harris.    4/1
    www.oddschecker.com/politics/us-politics

• Anonym (Mano)
    Padirac skrev 2024-07-25 16:45:58 följande:
    Näää..  du påstod ju att jag hämtade uppgifter från svensk media 

Med samma Uberintelligens som du använder så hämtar du dina uppgifter från fox, newsmax och Alex Jones. Säkert oxå truth social, Trumps lögnfabrik.

Varför får vara du ljuga om andra?

Så.. om du kan rätta dina felaktiga påståenden så kan jag också göra det. Tills vidare är det fox, newsmax och Alex Jones du hämtar uppgifter från. .. hahaha
    Du hade onekligen fel i din analys men försök du att dribbla bort det om du vill. 

Trump är i ledning. Du spred desinformation.
  • Anonym (Mano)
    Padirac skrev 2024-07-25 17:04:57 följande:

Määä..

DU hade fel om svensk media.

Sluta vara så surskallig nu.

Jag refererade till polls gjorda i usa från 538 abc news. De är inte svenska media. Hur kom du fram till det.

För mycket fox och newsmax och Alex Jones ingen? {#emotions_dlg.flower}

Meningslöst att diskutera med dig när du ljuger. Ha en bra kväll.
  • Anonym (Mano)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:22:46 följande:

Som jag har skrivit tidigare: om jag skulle bo i USA och ha rösträtt där på riktigt, så skulle jag få ett svårt dilemma, för jag skulle också oroa mig över hur det skulle bli om man skulle bli sjuk eller fattig eller inte kunna betala för sina barns universitetsstudier, under republikanskt styre.

Men ideologiskt och kulturellt så är republikanerna så mycket sundare än demokraterna, och trots att man kan tycka vad man vill om deras åsikter om allmän sjukförsäkring, allmänna studiebidrag till studenter och sådant, så står de ÄVEN för allt det fina och positiva i den gamla pionjärandan. Och Mr Trump kommer så nära den som en modern amerikan kan komma. Något sådant här: Drömmer

Är inget fan av varken republikanerna eller demokraterna men måste jag välja blir det demokraterna. Bättre miljöpolitik, större allmän välfärd och bredare socialt skyddsnät. Demokraternas största nackdel är deras woke-ifiering och att de är så drogliberala.

Jag håller med republikanerna om att framgång är något nästan alla kan skapa själva. Men man måste finnas där på ett bättre sätt för de som misslyckas. Å andra sidan är även demokraterna för långt till höger i de frågorna. Direkt skamligt hur delar av städer som LA och SanF ser ut nu för tiden. Men jag vet att de är styrda av demokraterna.
  • Anonym (Mano)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:43:50 följande:
    Ja, det kan man ju verkligen fråga sig hur det kan finnas så många utfattiga människor, som bor i trailer parks eller direkt på gatan, i de "goda" och "humanistiska" demokraternas delstater... Är det aldrig någon som frågar partiföreträdarna om det? Eller tas det liksom för givet i USA, att det är de utslagnas eget fel?
    Drogliberalt. Ge människor fri tillgång till droger och du får LA eller San Fransisco. Många klarar sig och blomstrar. Andra blir drogberoende och hemlösa.
  • Anonym (Mano)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:53:21 följande:
    Ja det är väl det. De med svag karaktär kan inte "bruka" drogerna utan börjar missbruka dem i stället. Och sedan blir drogen viktigare än barnen, maten, hyran, jobbet... Därför är det bättre att samhället försöker hålla tillbaka, så att färre börjar "bruka".
    Ja, en frisk människa med mening och syfte kan partydroga någon gång ibland utan att bli beroende. Men gör samma sak med den halvt deprimerade som är vilsen och han fastnar snart i drogberoende med allt vad det innebär.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?