Inlägg från: Anonym (Natalie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Natalie)

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Embla twopointoh skrev 2024-07-22 11:03:06 följande:
    Fast det där kommer man inte ifrån, oavsett. Barnlösa politiker sitter och fattar beslut som rör barn och föräldrar. Politiker som kunde köpa sig en lägenhet när de fyllde 18 ska sitta och fatta beslut omkring försörjningsstöd. Politiker som levt i storstad hela sitt liv ska sitta och fatta beslut som rör landsbygden. Och så vidare.
    Jo där håller jag med. Kamala Harris har ju inga barn till exempel. Absolut inget fel med det och fullt förståeligt om man vill satsa på karriären men tänkte eftersom du tog det som exempel. Män fattar beslut som rör kvinnor och tvärtom. Man kommer ju inte ifrån att politiker fattar beslut som inte rör just dom själva. Trump har ju barn och barnbarn så man får väl anta att han inte struntar totalt i hur världen ser ut i framtiden. Det tror jag iförsej såklart inte någon som inte har barn gör heller. 
  • Anonym (Natalie)
    fornminne skrev 2024-07-22 21:45:35 följande:
    Obama är till hälften vit, med en uppenbart blandad fru.

Kamala är något ljusare, men ännu mer blandad. Om det nu har så stor betydelse.

Jag tror inte att svarta bara röstar på svarta, lika lite som vita bara röstar på vita. Det finns ju även andra stora väljargrupper i USA, som asiater och latinos.

Det viktiga är att man inte längre måste vara en vit man för att bli president eller vise-president. Utan att även kvinnor och minoriteter börjar komma fram. Men det viktigaste är förstås vilken politik som förs.
    Hur är Michelle Obama uppenbart blandad? Ok , alla afroamerikaner är väl lite blandade men hon ser Inte speciellt blandad ut alls, hon är svart helt enkelt.
  • Anonym (Natalie)
    Kirenaj68 skrev 2024-07-22 15:41:08 följande:

Nu säger jag inte att Joe Biden har gjort några större fel eller att skotten mot Trumpen var rätt, men jag börjar bli trött på gamla gubbar som lever i febriga drömmar om fornstora dagar och framtida paradis. Tänk er en värld utan Trump, Putin, Kim, Xi, Netanyahu, tomtarna i Teheran och Modi i Indien som börjar bli alltmer maktgalen. Det hade nog varit lite mer avspänt i världen då. 

Kim Jong Un är väl ändå inte en gammal gubbe? Han är 40.  Tror definitivt världen skulle vara mycket bättre utan honom men speciellt gammal är han inte 
  • Anonym (Natalie)
    Embla twopointoh skrev 2024-07-24 10:58:46 följande:
    Padirac skrev 2024-07-23 19:31:19 följande:
    Ja Biden har åldrats mycket, väldigt mycket. Han har inte samma kraft och uthållighet som han haft tidigare.

Ändå är han fräschare i huvudet än multilögnaren och narcissististen Trump som om han inte tar droger borde medicineras för sin personlighetsstörning.
    Först protesterar du emot att Biden kallas senil eller dement baserat på iakttagelser, och säger att det inte är underlag för medicinsk bedömning.

I nästa inlägg kallar du Trump för narcissist, baserat på iakttagelser, antar jag. Så det är okej när du gör det?

Trump är skrävlig, bufflig, och har hög tanke om sig själv. Dock krävs det mer än att vara en otrevlig lögnare för att vara narcissist. Men jag har sett att de senaste åren blivit allt vanligare att kalla folk för narcissister, oavsett om det är exet som man klagar på eller för att avfärda politiker man inte gillar.

Jo precis , allas ex är helt plötsligt narcissister, såklart utan någon diagnos. Oftast räcker det väl egentligen att de har lämnat personen i fråga.  Har faktiskt en vän som har fått diagnosen ,gillar honom jättemycket och han är gudfar till min dotter men han pratar mycket om sig själv osv och har absolut mindre bra sidor också.  Jättemånga nuförtiden slänger bara ur sig det om personer de inte gillar. 

Trump skulle kunna vara det men det är inte alls säkert. 

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?