Inlägg från: Kirenaj68 |Visa alla inlägg
  • Kirenaj68

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Det är amerikanarna som väljer. Men jag hoppas att hon vinner. Världen har redan 2000-talets Hitler Putin i Ryssland,  kärnvapendåren och fetknoppen Kim i Nordkorea och maktgalningen Xi i Kina som inte drar sig för någonting. Världen behöver inga fler galningar på tunga poster.....

• Kirenaj68

Nu säger jag inte att Joe Biden har gjort några större fel eller att skotten mot Trumpen var rätt, men jag börjar bli trött på gamla gubbar som lever i febriga drömmar om fornstora dagar och framtida paradis. Tänk er en värld utan Trump, Putin, Kim, Xi, Netanyahu, tomtarna i Teheran och Modi i Indien som börjar bli alltmer maktgalen. Det hade nog varit lite mer avspänt i världen då. 

• Kirenaj68

Till Killbill.

Håller med. Trumpen är redan nu halvsenil och som fd delstatsåklagare kommer Kamal Harris att sopa banan med honom när hon tar upp brotten han har dömts för och ifrågasätter om en en dömd brottsling ska sitta som president.

Sverige är långtifrån fulländat och det finns saker i Amerika som är värt beundran, men känslan är att Staterna blir allt sjukare.

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?