Inlägg från: Anonym (Erfaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfaren)

    Blivande pappor söp till

    Jag tycker inte det är för mycket begärt att den blivande pappan är nykter de sista 5-6 veckorna innan förlossningen, för att säkert vara körbar och nykter när bebisen kommer oavsett om det går fort eller blir mer utdraget. Tänker att det är en ganska lite uppoffring i jämförelse med mammans nio månader med nykterhet, undvikande av viss kost, kanske illamående och andra krämpor under graviditet och blivande förlossning?
     Med det sagt skulle jag inte säga något till andra par om hur de gör, men jag skulle reagera i tysthet precis som du ts.

  • Anonym (Erfaren)

    Men förbjud karln för all del..För att dricka, jobba, gå utanför huset, för att åka bil, buss, flyg, osv för tänk om något händer så han inte hinner hem innan du föder..
    Ett tips om det inträffar..Ring en taxi och åk in själv..Det är ju ingen nyhet eller sjukdom att vara gravid och föda.
    Varför beter sig en del som om det vore en sjukdom och måste förbjuda karln att göra saker bara för annars så mår dom dåligt om karln gör sånt som dom själv inte kan göra.  


    Skulle citerat texten ovan, men det funkade inte så kopierade istället. 


    Iallafall, jag hade inga problem med att pappan gick utanför huset, jobbade, åkte kortare sträckor etc, men dricka alkohol är ju faktiskt inte nödvändigt och då tycker jag man kan avstå det i några veckor för att öka oddsen att köra in, stötta mamman och vara klar och pigg och ta hand om bebisen när den kommer. De flesta pappor jag känner har gjort det självmant, så mamman har varken behövt kräva eller förbjuda något.

Svar på tråden Blivande pappor söp till