Hur tolkar ni detta?
Jobbar väldigt nära en kollega som jag har en bra relation med. Nu när vi båda skulle gå på semester avslutade hon med att skriva ?hör av dig när du vill?. Hur skulle ni tolka det?
Jobbar väldigt nära en kollega som jag har en bra relation med. Nu när vi båda skulle gå på semester avslutade hon med att skriva ?hör av dig när du vill?. Hur skulle ni tolka det?
Ok, så hon vill ta er jobbfling till nästa nivå. Är du redo att vara med en otrogen kvinna? Vara hennes lilla leksak vid sidan om?
Är du intresserad av henne?
Vill du höra av dig?
Brukar ni höras bara på "jobbtelefon" eller liknande i vanliga fall?
Ja så kan det mycket möjligt vara. Jag och hon ser det nog från olika perspektiv iom åldersskillnaden. Hon är 18 år äldre än mig.
Jag vill höra av mig men känns också konstigt att höra av sig även som kollega eller vän.
Skrev till henne igår om en jobbgrej och fick svar 30 sekunder efter.
Kära TS,
det bästa du kan göra med detta är att ... inte tolka, och, framför allt, inte lyssna på oss om hur vi tolkar detta. :)
Frånsett moraliska funderingar, är det naturligt att du hoppas på att hon visar intresse på lite djupare plan än kollegor. Det fixar sig om ni har kommunikation - utan att tolka in en massa saker i det. Du kan messa henne precis som ni brukar prata - samma ämnesval, samma sätt att uttrycka dig. Osäkerheten kommer att ge sig.
Kommunikation är fin. Jag har flera minnen av kollegor som absolut inte var intresserade av mig som kärlekskamrat, men som mycket gärna höll kontakten under semestertid. Ibland smärtsamt, när jag var intresserad av mer, men i allmänhet mycket varmt och fint.
Tänk med värme, inte med spänning och gör det som känns rätt - inte det som du önskar :)