Hur kan man rösta på SD?
I fallet med personen från Iran har jag respekt för hennes upplevelse och kan förstå resonemanget även om jag inte tror att SD är lösningen.
I det andra fallet så undrar jag hut man kommer till slutsatsen att "stökiga ungdomsgäng" kommer försvinna om SD får mer makt? Finns det någon som bevisat med forskning att stökiga ungdomsgäng inte hade funnits om SD ledde landet? Eller hur drog din vän den paralellen?
Det är det här jag är så intresserad av, vad är det som SD:s politik presenterar som folk tror ska kunna lösa ett enda av våra stora samhällsutmaningar? Vad I deras retorik, framtoning ochvilka av deras politiska förslag tror människor kommer förbättra samhället och pö vilket sätt?
En människa som inte är i Sverige kan inte skjuta, spränga, förnedringsråna unga killar eller våldta unga tjejer i Sverige. Var det tillräckligt pedagogiskt?
Och Sd är det enda etablerade partiet som konsekvent har försökt minska/stoppa invandringen ända sedan de startades. Om Sd hade fått genomföra sin politik de senaste 25 år sedan, skulle Sverige vara tryggt. Med bara mindre störningar, typ svenska tonåringar som trimmar sina mopeder, stjäl folköl i livsmedelsaffären, släpper ut luften i cykeldäck och sådant. D.v.s. som det var i Sverige runt 1970, innan massinvandringen drog igång.