Inlägg från: Anonym (Stina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stina)

Hur kan man rösta på SD?

Anonym (J) skrev 2024-07-18 12:14:58 följande:
    Hur kan man rösta på SD?

Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er? 

Hade en arbetskompis förut som sa att det var en självklarhet för henne att rösta på dem och hon är själv invandrare från Iran. Ett av hennes argument var våra andra kollegor (män) som uttryckt sig om att kvinnorna i Iran hade det bra, de kunde inte förstå det uppror som då pågick när kvinnorna där riskerade sina liv när brände sina slöjor. Hon argumenterade för att vad hade dessa män att göra i Sverige  egentligen med den kvinnosynen? Och jag kan verkligen förstå henne och hålla ?med. 

En annan vän berättade att hon var trött på stora jäkla gäng när hon gick till lekparken med son treåring och inte kände sig trygg. Senare sprängdes också porten bredvid där hon bor och det är ju inte direkt Johan och Kalle som ligger bakom. Så konstigt är det egentligen inte. Eller vad tycker du?

• Anonym (Stina)

Skjuter du nån så riskerar du väl utvisning, det är väl det enkla svaret? Hur det än är, hade vi inte haft en sådan kraftig invandring så hade det inte sett ut som det gör med gängskjutningar och liknande.

Ibland får man ju knappt vara svensk längre, min barn erbjöds inte att konfirmera sig t ex när de gick i åttan, vad kan det bero på? Det vore ju kränkande mot muslimer eller vadå? Ha lucia eller sjunga nationalsången får barnen inte heller göra. Lite märkligt är det hur mycket vi som inte invandrat ska anpassa oss efter andra kulturer? Vår egna finns ju knappt längre.

• Anonym (Stina)
    Cathariiina skrev 2024-07-19 15:57:55 följande:
    Nu är jag inte Stina, men jag tror att hon menar att eleverna inte fick någon upplysning om detta i skolan. På min tid gick prästen, som sedan skulle ha konfirmationsgrupperna, runt i klasserna på högstadiet och berättade om konfirmationsundervisningen, och man fick med sig ansökningsblanketter. Men inte i mina kids's skolor mera på 2010-talet, troligen just för att muslimska ungar hade kunnat bli kränkta av att se en kristen präst...
    Precis det jag menar, tycker bara det är trist att vår kultur och traditioner försvinner mer och mer.
Svar på tråden Hur kan man rösta på SD?