Inlägg från: Anonym (Uti) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uti)

Hatar tjejer mörka män?

Hata någon är något helt annat än finna någon attraktiv/ oattraktiv.

• Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 14:06:39 följande:
    Mm, men att behandla någon illa för sitt utseende, ser jag nog ändå som hat
    Det har fortfarande ingenting med attraktion att göra.
    Det är två helt orelaterade saker. 
  • Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 15:52:28 följande:
    Ta det lugnt. 
    Kommer nog att tvingas dra.
    Bara så att du vet, så snackar jag nästan aldrig mer er kvinnor p.g.a. jag är rädd att ni ska vara som du är mot mig.
    Jag är varken mena eller från Afrika ifall det är det som oroar dig, men det verkar nog inte spela någon roll för dig.
    Dessutom är jag allmänt skötsam. Har aldrig hamnat i trubbel eller varit i finkan så att säga. Pluggar till ingenjör för tillfället.
    "Er kvinnor" jag börjar få en bild av problemet. 
  • Anonym (Uti)

Testa byt ut "kvinnor" mot "mörka män" i din mening:

"Bara så att du vet, så snackar jag nästan aldrig med mörka män p.g.a. jag är rädd att ni ska vara som du är mot mig."

så kanske du får en inblick i ditt problem.

Om du nu har tänkt dig att "kvinnor" ska kunna bli attraherade av dig så kan behöver du isf kunna prata med dom. Det här är ett du-problem. Rasism är en helt annan sak än attraktion och kan komma från både män och kvinnor. Preferenser är också en annan sak.

• Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 17:04:32 följande:
    Ja, men det känns som att jag inte är tillåten att få prata med dem p.g.a. hur jag ser ut.

Ja, preferenser är en annan sak, men att bli ewwww:ad och allmänt behandlad som skit för något man inte kan förändra är inte ok. Eller hur?

Känns liksom allmänt svårt att prata med folk i det här landet överhuvudtaget.
    Vad kostar det att säga hej tillbaka om man redan har sagt hej?

Som sagt, funderar starkt på att flytta tillbaka. Fru eller herr dra har nog rätt. Jag borde nog dra.
    Kvinnor hatar inte dig. Rasister oavsett kön gör det. Attraktion och rasism är helt olika saker. Du kan antagligen få nobben av en tjej som inte blir attraherad av dig. Det är inte hat eller rasism.

Din första mening är verkligen ett du-problem.

Kvinnor skulle däremot kunna hata dig om det visar sig att du är misogyn som ditt tidigare uttalande "er kvinnor" påvisade. Uppfattar att du homogeniserar kvinnor, lägger på dina egna fördomar, vilket också är misogynt. Jämför med att någon tillskriver dig exakta egenskaper, avhumaniserar dig för att du är mörkhyad.
  • Anonym (Uti)

Alla har någon gång råkat ut för andra som snackar skit bakom ens rygg. Du väljer själv hur du ska hantera det. Låter det som en bra lösning att undvika andra människor då?

• Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 17:57:27 följande:
    När det kommer till tjejer så vet jag inte. 
    Har sett alldeles för många klipp av kvinnor på tiktok som har blivit approachade av "creeps" i gym och utanför gym etc. 
    Finns en enkel lösning på det.
    -var inte ett creep.
  • Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 18:13:54 följande:
    Ok, men blackpill har fått mig att tro att ful = creep och snygg = flörta.

Det är en ideologi som går ut på att utseendet är allt.
    Råkade av misstag finna den när jag var 15 och nu kan jag inte släppa den. Istället grubblar jag på om det är mitt utseende det är fel på.

Du pratar om incelideologi. 
    Kanske söka hjälp via vården då.

• Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 18:26:44 följande:
    Jag behöver inte söka hjälp. Har redan gjort det, men det funkar inte, eftersom mitt problem är externt.
    Det är vanligt bland incels att uppfatta problemet som något externt. Är du inte mottaglig för hjälpen som finns så kommer inte det att fungera.
  • Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 18:41:31 följande:
    Men hur ska en psykolog kunna ändra min fenotyp, så att jag slipper bli hatad av tjejer då?

Kalla mig inte incel. Du känner inte mig.
    Du berättar själv att du är en anhängare av black pill ideologin, vilket gör dig till incel.

Du har inte förstått något om du tror att vården ska ändra på din fenotyp.

Du kan faktiskt välja att göra en ansträngning (du behöver uppenbarligen hjälp att förstå ditt egentliga problem) eller fortsätta gräva ner sig i black pill ideologi.

Det borde vara en no-brainer.
  • Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 18:52:02 följande:
    Vad är mitt egentligen problem då?
    Nej, att hålla med om att blackpill är sanningen gör mig inte till en incel.
    Kolla bara på Richard Ramirez och Jeremy Meeks. Båda hade nog varit incels i Sverige, men du fattar nog grejen. 
    Ena var seriemördare och den andra mördade nästan ett barn.

Utseende är allt.

Skulle jag berätta ditt egentliga problem så skulle du inte vara mottaglig för det. Du har utsatt dig själv för en form av hjärntvättning.

The "black pill" generally refers to a set of beliefs mostly held by incel communities, which include biological determinismfatalism, and defeatism for unattractivepeople.[10] These beliefs are supported by continued reference on incel forums to scientific studies in fields such as psychology, sociology, and evolutionary biology.[121][failed verification] Believers are referred to as being "blackpilled".[122] The black pill has been described by Voxcorrespondent Zack Beauchamp as "a profoundly sexist ideology that ... amounts to a fundamental rejection of women's sexual emancipation, labeling women shallow, cruel creatures who will choose only the most attractive men if given the choice".

• Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 19:21:56 följande:
    1. Men hur kan du inte bli blackpillad efter det som hände med Ramirez och Meeks?

2. Tror du att det blir bättre om jag flyttar utomlands , eller blir det som att fly från problemet?

Ditt synsätt är begränsat. Skulle jag förklara hur ditt egentliga problem ser ut så skulle det krävas en stor ansträngning från ditt håll. Just nu så har du inte kapacitet att förstå ens. 

Dina två "frågor" är symptom på det. Frågorna bygger på en felaktig grund där du själv är fråntagen från ditt bekymmer.

nr 1 handlar om andra människor.
    nr 2 handlar om att det är fel på samhället. 

Det finns olika psykologiska faktorer som gör att du tänker på det här sättet.

• Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 19:51:29 följande:
    De psykologiska faktorerna har jag redan skrivit sedan tidigare.

Nej, det skulle inte krävas en stor ansträngning. Jag förstår till fullo allt du har skrivit. Att inte ta till mig och att förstå är två helt olika grejer. Det vet du väl va?
    Jag kan förstå vad du skriver, men det innebär inte nödvändigtvis att jag håller med dig.

Nej, fråga nummer två handlar inte om att det är fel på samhället, även om det stämmer. 
    Undrade bara om du ser det som ett bättre alternativ är att stanna kvar i det här landet, där jag inte har någon att vända mig till.

Du skulle kunna vända dig till vården och bidra med en ansträngning att försöka ändra ditt synsätt.

-Det handlar bara om dig, förändringen du behöver göra handlar om dig, ingenting annat, inte samhället, kvinnor eller någonting annat. Ju snabbare du inser det, desto snabbare kommer du att få en mer positiv tillvaro. 

• Anonym (Uti)

Varför skulle jag kommentera din idé om att flytta? Då skulle jag bekräfta din snedvridna uppfattning oavsett vad jag än skriver. Förstår du?

Plocka inte bort dig själv från din egen situation. Ansträng dig att återta problemet. DITT bekymmer beror inte på någon annan än dig själv. 

-inte samhället, kvinnor, andra män, geografiskt läge eller vad andra anser om ditt yttre.-

• Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 21:07:29 följande:
    Vad är det för snedvriden uppfattning?

Att din situation beror på andra saker än dig själv. Du har kapaciteten att förändra ditt snedvridna tankesätt som du ägnat åtskilliga timmar att studera incel-ideologi åt. Återta ansvaret.

• Anonym (Uti)
    Anonym (dra) skrev 2024-07-18 21:23:17 följande:
    Jag bryr mig inte om du är ingenjör. Du ber om sympatier från svenskar trots att det är vi som trängs ut för att så många som dig vill ta del av vad vi har att erbjuda. Vi drunknar snart.

Det finns inte en svensk tjej till varje invandrarkille, men du bryr dig inte. Du vill bara ta för dig.
    Tjejer är inte någon pryl som är tänkt att fördelas bland män.
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?