• Xenia

Vad tycker ni är curlande föräldrar?

Att aldrig skälla ut eller kritisera sitt barn utan i stället skälla ut läraren. Eller polisen. Det är aldrig fel vad barnet gör, det är fel vad andra gör.

"Nästan var tionde elev i årskurs nio har stulit något det senaste året, enligt en undersökning från Brottsförebyggande rådet.
    Men när polisen i Borås kallar de påkomna ungdomarna och deras föräldrar till förhör, blir det ofta polisen som får ta emot föräldrarnas utskällning.

Unga som snattar är enligt Svensk handel en vanlig sekvens i butikernas övervakningskameror. Ofta handlar det inte om några stora summor, men när de blir påkomna och sedan kallas till förhör med sina föräldrar kan ilskan snarare riktas mot polisen.

? De säger saker som ?varför utreder ni stölder för 40 kronor? Var det nödvändigt att kalla hit oss? Jag var ju tvungen att lämna mitt jobb?. 
    www.tv4.se/artikel/PuGh8y99zR1iZO9qAqF9p/barnen-snattar-da-skaeller-foeraeldrarna-ut-polisen

Föräldarna lär alltså barnen att det är ok att vara kriminell. Föräldrarna står alltid på barnets sida, vad det än gör. Det tycker jag är usel uppfostran och curling i kubik.

Svar på tråden Vad tycker ni är curlande föräldrar?