Anonym (Nina) skrev 2024-07-21 00:08:57 följande:
Går inte att citera just nu, men om du TS ser ut som du beskriver (en blandning mellan Jon Kortajarena och Cameron Alborzian), så finns det absolut kvinnor som skulle tycka du är skitsnygg 😊 sen måste jag erkänna att detta är nog första gången jag hört talas om Erling Haaland som kvinnoideal (inget ont om honom dock, jag har mest bara hört killar prata om honom).
Att tjejer tittar på dig kan mycket väl vara ett tecken att de tycker du är attraktiv. Jag tycker att det verkar som om du övertänker en del.
Att tjejer inte tar kontakt med dig betyder inte att du är ful, utan att det ofta är tjejerna som vill att killen ska ta kontakt.
Att tjejerna avslutar kontakten med dig behöver inte betyda att du är ful. Kanske var det tjejerna som bara ville "leka" lite och få uppmärksamhet och när du gett dem den uppmärksamhet de ville ha så slutar de höra av sig. Jag vet tyvärr att det är ett ganska vanligt beteende hos unga människor. Det är ingenting du ska ta personligt. Ägna mer tid åt dina vänner istället för random människor på t ex Snapchat.
Problemet är att jag knappt har vänner.
Inte bara har jag komplex för mitt utseende. Jag är inte neurotypisk. Är väldigt naturligt introvert, så har liksom aldrig varit klassens pajas och de gångerna jag har försökt att vara lite mer öppen har jag bara fått konstiga blickar. Nästan som att ingen förväntar sig att jag ska göra något.
På tal om en annan grej.
När jag gick i tvåan på gymnasiet skulle jag till ett klassrum en dag och där stod 4 fyra stycken tjejer (ett år yngre).
När den ena av de såg mig sa hon "tjejer.. ehhh", en annan frågade henne "Vad är det?" och den tredje sa "jag vet, OMG den där killen".
Jag vände mig om, för jag fattade inte ett skit och där var det ingen annan kille, utan bara jag.
I mitt huvud var det att jag stack ut på ett negativt sätt, då jag hade blivit retad redan året innan när jag fortfarande hade glasögon och tandställning.
Inför tvåan så hade jag dock varken tandställning och glasögon. Samtidigt hände det här i början av tvåan också.
Kan det ha varit så att jag missuppfattade sammanhanget?
Riktigt bisarrt med fyra tjejer som står och stirrar på en.
En annan händelse var från när jag satt i matsalen.
Återigen så var det en grupp tjejer som alltid vände sig om för att titta på mig. Visste att det var mig de ville titta på också. Hörde att någon sa söt i något tillfälle. Har aldrig förstått vad det betyder.
Tredje händelsen var också i gymnasiet och matsalen. Återigen en grupp tjejer. Dock sex-sju stycken tjejer som har ett år äldre. Så fort de såg mig var det en som knuffade till tjejen bredvid för att hon skulle se mig.
Har aldrig förstått om alla de här tjejerna bara ville skratta åt mitt utseende eller om jag faktiskt såg/ser bra ut.
Det är något som har gjort mig rejält fundersam nu när absolut ingen tjej verkar bry sig om någon kille på campus och speciellt inte i mig. Vet inte om det spelar någon roll att jag är två år yngre än alla andra, för i min klass är det som att alla tjejer hatar mig och samma sak med de andra tjejerna på campus.
Därför jag återigen känner mig ful.