Inlägg från: Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende)

Hatar tjejer mörka män?

Anonym (.) skrev 2024-07-20 21:57:36 följande:
    Det finns en mängd olika stilar som kan "se bra ut", finns inget facit.

Det gäller liksom att man klär sig i något man själv tycker om, och som sagt en av de viktigaste aspekterna är att lukta gott och ta hand om sin hygien.
    Det kommer man långt på.

Vet inte vad Stockholmsstil syftar på...
    Någon dum tiktoktrend isåfall.
    Samma sak med broccolifrisyren.
    Jag som har lockigt hår skulle aldrig snagga mig vid sidorna.
    Anonym (.) skrev 2024-07-20 22:07:55 följande:

Kolla upp "Old Money Style" på Youtube. Ser bra ut på de flesta. Men ett tips, att vara någorlunda vältränad (INTE "bulkiga" muskler, utan slanka muskler) ser bra ut på de flesta människor.

Men, sedan vill jag lägga till, att hur man för sig, alltså ens personlighet bidrar väldigt mycket till huruvida man anses vara attraktiv.

Så det är inte kört för mig, eftersom jag har mörkt hår och bruna ögon?

Ska googla.

En till grej:

Om jag inte har tjejer springandes fram till mig, innebär det att jag är ful?
    Anonym (Nina) skrev 2024-07-20 22:43:37 följande:
    Tjejer brukar inte komma springande fram till män oavsett utseende, så nej, det säger inte så mycket.

Vad gäller klädstil: alla har olika smak och det som är snyggt på ena personen kanske inte alls passar på en annan. Det handlar om hur du bär upp kläderna och om du känner dig bekväm i dem. Fundera ut vilka kläder som får dig att känna dig fin och bekväm, och bygg en stil efter det. Uteslut kläder du inte känner dig bekväm i, även om det kanske finns tjejer som gillar den stilen. Du klär dig inte för att behaga tjejer, utan för att du själv känner dig snygg i kläderna.
    Inte?
    Jag har sett tjejer stirra på mig och börja viska efter att de har sett mig. Är det tecken på att jag ser bättre ut än vad jag tror?

På tal om utseendet. Jag ser ungefär ut som en blandning mellan Jon Kortajarena och Cameron Alborzian, men med lockigt hår och lite kortare ansikte. Är det ett utseende som kan attrahera tjejer?
    AndreaBD skrev 2024-07-20 22:58:47 följande:

Jag är visserligen kvinna och betydligt äldre än du, men jag känner igen problemet. Jag har också mörkt hår och mörka ögon, och när jag efter en längre relation blev singel igen märkte jag att en del män bara verkar "se" tjejer med svenskt utseende. Det finns också några som gillar exotiskt, men då var det svarta eller asiatiska tjejer som de var ute efter. Bara lite latino-utseende - det verkar inte vara tillräckligt exotiskt. 

Och jag har alltid gillat latino-män, indianer, italienare, m.m. En favorit var skådespelaren Antonio Banderas. Men eftersom jag lever i Sverige, så blev det ändå vanliga svenska män. Eftersom utseendet inte är det viktigaste. Tjejer måste ändå gilla dig för din personlighet. Och det är ändå bättre att träffa någon genom t.ex. gemensamma intressen eller vänner.

Tjejerna "hatar" inte dig, de är bara mer vana vid killar med mera svenskt utseende. Men det är inget hinder i längden. Det gäller att inte ge upp och att vara trevlig.

Har du utländskt påbrå?

Ja, men att de är mer vana borde väl inte heller betyda att jag ska bli blockad så fort de ser mitt ansikte och att jag blir kallad för du vet vad också.
    Hade jag kunnat återfödas som kvinnoidealet Erling Haaland, så hade jag gjort det.

Min käklinje är lika vass som en kniv. Verkar tyvärr ändå inte hjälpa.
    Anonym (Nina) skrev 2024-07-21 00:08:57 följande:

Går inte att citera just nu, men om du TS ser ut som du beskriver (en blandning mellan Jon Kortajarena och Cameron Alborzian), så finns det absolut kvinnor som skulle tycka du är skitsnygg 😊 sen måste jag erkänna att detta är nog första gången jag hört talas om Erling Haaland som kvinnoideal (inget ont om honom dock, jag har mest bara hört killar prata om honom).

Att tjejer tittar på dig kan mycket väl vara ett tecken att de tycker du är attraktiv. Jag tycker att det verkar som om du övertänker en del.
    Att tjejer inte tar kontakt med dig betyder inte att du är ful, utan att det ofta är tjejerna som vill att killen ska ta kontakt.
    Att tjejerna avslutar kontakten med dig behöver inte betyda att du är ful. Kanske var det tjejerna som bara ville "leka" lite och få uppmärksamhet och när du gett dem den uppmärksamhet de ville ha så slutar de höra av sig. Jag vet tyvärr att det är ett ganska vanligt beteende hos unga människor. Det är ingenting du ska ta personligt. Ägna mer tid åt dina vänner istället för random människor på t ex Snapchat.

Problemet är att jag knappt har vänner.
    Inte bara har jag komplex för mitt utseende. Jag är inte neurotypisk. Är väldigt naturligt introvert, så har liksom aldrig varit klassens pajas och de gångerna jag har försökt att vara lite mer öppen har jag bara fått konstiga blickar. Nästan som att ingen förväntar sig att jag ska göra något.

På tal om en annan grej.
    När jag gick i tvåan på gymnasiet skulle jag till ett klassrum en dag och där stod 4 fyra stycken tjejer (ett år yngre). 
    När den ena av de såg mig sa hon "tjejer.. ehhh", en annan frågade henne "Vad är det?"  och den tredje sa "jag vet, OMG den där killen". 
    Jag vände mig om, för jag fattade inte ett skit och där var det ingen annan kille, utan bara jag.

I mitt huvud var det att jag stack ut på ett negativt sätt, då jag hade blivit retad redan året innan när jag fortfarande hade glasögon och tandställning. 
    Inför tvåan så hade jag dock varken tandställning och glasögon. Samtidigt hände det här i början av tvåan också.

Kan det ha varit så att jag missuppfattade sammanhanget?
    Riktigt bisarrt med fyra tjejer som står och stirrar på en.

En annan händelse var från när jag satt i matsalen. 
    Återigen så var det en grupp tjejer som alltid vände sig om för att titta på mig. Visste att det var mig de ville titta på också. Hörde att någon sa söt i något tillfälle. Har aldrig förstått vad det betyder.

Tredje händelsen var också i gymnasiet och matsalen. Återigen en grupp tjejer. Dock sex-sju stycken tjejer som har ett år äldre. Så fort de såg mig var det en som knuffade till tjejen bredvid för att hon skulle se mig.

Har aldrig förstått om alla de här tjejerna bara ville skratta åt mitt utseende eller om jag faktiskt såg/ser bra ut.

Det är något som har gjort mig rejält fundersam nu när absolut ingen tjej verkar bry sig om någon kille på campus och speciellt inte i mig. Vet inte om det spelar någon roll att jag är två år yngre än alla andra, för i min klass är det som att alla tjejer hatar mig och samma sak med de andra tjejerna på campus.

Därför jag återigen känner mig ful.
    Anonym (Nina) skrev 2024-07-21 01:35:28 följande:

Ok, jag förstår. Men fokusera på dina intressen och de du trivs med i din omgivning.

Situationerna du beskriver låter inte alls roliga, om det är så att du upplevde dem som obehagliga. Men jag kan erkänna att jag och flera av mina vänner hade det riktigt jobbigt under gymnasietiden med alla elaka kommentarer och rykten man fick utstå. Det var extra jobbigt med tanke på att när jag gick högstadiet fick jag jämt höra "det blir bättre bara du börjar gymnasiet", så var det inte alls. Det var om något ännu värre när det var i princip vuxna människor som kom med dessa elakheter. Jag vantrivdes så mycket på gymnasiet att jag hoppade av och började folkhögskola istället, men jag tog tyvärr med mig det dåliga självförtroendet från gymnasiet och trodde att alla snackade skit bakom min rygg och att alla tyckte att jag och mina vänner var blåsta bimbos och fjortisar och allt annat vi fått höra.

Men oavsett om folk snackade skit bakom min rygg eller inte så var det inte rätt att det skulle få förstöra min skoltid. Det kommer ju tyvärr alltid finnas idioter, och att de beter sig som de gör säger ju faktiskt mycket mer om dem själva än vad det gör om dig eller mig.

Men nu vet ju jag inte vad tjejerna i fråga menade när de tittade och viskade om dig. Kanske var det för att de var intresserade av dig? Du får rätta mig om jag är helt fel ute 😊

Sen, är det verkligen så att alla tjejer hatar dig? Varför tror du det?

"Söt" är ett ord som tjejer ofta använder för att beskriva en kille de tycker är fin. I alla fall i min umgängeskrets.

Beklagar att du var med om så dåliga grejer.

Jag vet inte själv vad de där tjejerna menande. Som sagt, antingen stirrade de eller så började att viska "kskkskks Söt Söt Söt skksks" och le när de såg mig.

Där jag pluggar eller pluggade (tackade ja till distansgrejen), så kände jag att de verkligen gjorde det.
    Det trodde jag eftersom jag blev dissad ett fåtal gånger och behandlad som att jag inte fanns.

Vad betyder fin då? 
    Jag har fått höra att det betyder något annat. Osäker nu.
    Anonym (Nina) skrev 2024-07-21 02:33:12 följande:

Tack 🙏🏼????

Ja men då tycker jag definitivt att det verkar som om tjejerna hade någon typ av intresse av dig!

Om du blev behandlad som om du inte fanns, vilket jag ofta kunde känna under gymnasiet, så kan det kanske ha varit så att tjejerna i din klass inte är så sociala. De kanske har sina gäng där de vägrar släppa in någon annan. De kanske har fullt upp med sitt eget och inte ödslar någon tid på att lära känna så många nya människor. Eller är jag helt fel ute om jag resonerar så?
    Jag vet att det är lite klyschigt att skylla på att de kanske kände sig hotade, men ofta är det så enkelt. Att de hade förutfattade meningar om dig innan de ens lärt känna dig.

I min umgängeskrets beskriver vi killar vi är intresserade av som "fina" eller "söta". Det är lite mer mening i de orden än att bara säga t ex "snygg", lite mer intimt.

Det kan vara så. En till grej är att majoriteten av de i min klass det hår året var stockholmare och därför hängde de också bara med andra stockholmare d.v.s. killar och tjejer.

Jag passade inte alls in bland dem, men det kan vara som du säger då.
    567890 skrev 2024-07-21 10:50:09 följande:
    Problemet är att jag knappt har vänner.
    Inte bara har jag komplex för mitt utseende. Jag är inte neurotypisk. Är väldigt naturligt introvert, så har liksom aldrig varit klassens pajas och de gångerna jag har försökt att vara lite mer öppen har jag bara fått konstiga blickar. Nästan som att ingen förväntar sig att jag ska göra något.

Om du skaffar en flickvän nu kommer hon att undra över varför du inte har något socialt liv och varför du är så bitter, hon kommer inte vilja vara den som ska rädda ditt liv och ditt mående. Och ja, dina tankar skulle finnas kvar även om du skaffade flickvän.

Fokusera först på att hitta vänner som gör dig glad, intressen där du får energi och börja sen dejta. Om ditt mående var bättre skulle du inte tro att det handlar om hudfärg eller rasism om du blev ratad utan bara för att hon inte blev attraherad (vilket är helt normalt).
    Jag har aldrig blivit ratad. 
    Har aldrig frågat chans.
    Har bara blivit kallad för n-ordet när det enda som skiljer mig från resten är att jag inte är blond och blåögd. Inte ens hudfärgen är annorlunda.
    Pixxel skrev 2024-07-21 15:21:48 följande:

Dom flesta människor vill ha en partner med liknande utseende eftersom man vill ha barn som påminner om en själv.

Det ligger i vårt DNA.

Det har jag full förståelse för. Likadant i mitt fel, men nu råkar jag både vara född och uppvuxen, samt bo här, så då vill jag kunna dejta som alla andra. Hade jag kunnat dra till vilket sydeuropeiskt land, så hade jag gjort det. 
    Nu kommer jag äntligen att få chansen.

Alla får ha preferenser, men att jag ska bli kallad för n-ordet och liknande är mer än bara preferenser. 
    Säg vad du vill , men det är rasse.
    Speciellt när jag inte ens får chansen att prata med tjejer, eftersom de slänger ut sig sånn här skit.
    567890 skrev 2024-07-21 15:19:40 följande:
    Har du några intressen? Jobbar du? Träffar du några människor i ditt liv överhuvudtaget?

Genomgående för de som skriver/tycker som du gör har ett väldigt litet socialt nätverk och är sällan sugna på att göra något åt det, de vill hellre bara lägga hela sitt liv och mående i en flickväns knä. Dina problem är mycket större än att du tror att du blir ratad pga ditt utseende.
    Jag har alldeles för många intressen. Dock nästan bara typiska "killintressen".
    Nej, jag pluggar. Fast nu hade jag bestämt mig för att plugga utomlands på distans. Orkar inte med fler trångsynta tjejer. Jag drar.

Nej, ser inte hur det kan vara svårare än att det handlar om mitt utseende. 
    Har redan en hel del modelldrag.

Enda som gör att jag blir behandlad som skit av ett helt kön är att jag är mörkare än Erling Haaland.
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?