Inlägg från: Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende)

Hatar tjejer mörka män?

Anonym (Härinnesson) skrev 2024-07-17 21:27:39 följande:

Nejdå, jag har en gammal ne... Afrika-killkompis.

Mörk som i mörkt hår och bruna ögon, men fortfarande vit i hyn menade jag. Inte mörkmörk.
    Anonym (Klöä) skrev 2024-07-17 21:29:40 följande:

Nej varför skulle du flytta? 
    Om du gör det ska det vara att flytta till något, inte fly från något. 
    Satsa på att lära känna lite nytt folk i staden du flyttat till istället. Lovar att inget är fel med ditt utseende eller att majoriteten  här tycker det.

Folk i yngre tonåren, mest tjejer, kunde också viska hora när jag gick förbi eller kritisera klädstil eller annat. Det beror inte på en själv utan på att många tonåringar är som dem är. Fega och vill passa in bland sina kompisar till priset av att de tom. kan bete sig svinaktigt mot andra. Löjligt men sant.
    Nu är du vuxen och folk kommer att bete sig bättre förhoppningsvis i och med mognad.

Jag ser det för vad det är. 
    Stannar jag här kommer jag att förbli som jag är nu d.v.s. ensam, utan vänner och utan flickvän. Blev ganska nyligen blockad av en kille som jag trodde var min vän. Av ingen anledning alls dessutom.
    Han är inte den första som gör det heller.
    Här i Sverige är dina vänner oftast de som man blev vän med i sin ungdom. Allt socialt liv suger balle i det här landet när man blir vuxen. Det plus att mitt utseende verkar ogillas bland den kvinnliga befolkningen också. Iallafall där jag har bott tidigare. 
    Anonym (Kultur) skrev 2024-07-17 22:12:44 följande:

Är dina föräldrar med i någon kulturförening där du kan träffa vanliga tjejer som har rötter i samma land.
    De ungdomar jag känner med Sydamerikanska rötter är om man ska jämföra över medel snygga.
    Glöm inte att insidan tränger igenom, är du bitter, ouppskattad eller högfärdig är du inte attraktiv.

Gå till en barberare som får fixa ögonbrynen och kanske dina lockar (kvinnor gillar män med lockigt hår)

Vet inte var du bor, men här finns ingen sån förening.
    Varför skulle jag fixa ögonbrynen för?
    Vad har mina föräldrar att göra med mig?
    Nej, det verkar vara så att mina drag inte uppskattas här, vilket jag inte kan göra något åt.
    Anonym (WHAT!!) skrev 2024-07-18 12:04:02 följande:
    Skojar du???
    I vilken håla bor du??? Kom till Stockholm, vidga dina perspektiv, res i världen och inse att du troligen är SNYGG.

Det låter som du är jättesöt och jag personligen gillar latinos. 

Du blir mobbad av elaka personer. Och handen på hjärtat, vill du verkligen vara kvar i den håla där du befinner dig. Världen är större, ut med dig i den!

KRAM
    Sorry, men bor redan i en universitetsstad där det kryllar av stockholmare. Nej, det är inte Stockholm.

All mobbning som jag beskrev var för några år sen. Är fortfarande väldigt ung, så minns det som att det hade varit igår.

Nu sitter jag dock och funderar på att bara flytta tillbaka till Spanien. 
    Mitt ansikte är inte tillåtet att vistas här, utifrån vad jag har upplevt.
    Core skrev 2024-07-18 11:54:44 följande:

Det här påminner mig om en artikel som det vart lite stormigt kring när jag var 17 år och bygglärling. en svart kille utsattes för rasism på bygget, han fick åka i skuffen, äldre män terroriserade honom med att de skulle ligga med hans flickvän, han fick bara vara springpojke och göra allt skitgöra. Företaget fick otroligt med skit.

Grejen var bara att det fick vi andra också utstå som lärlingar, lärlingsprygling har varit en grej i alla år, men som ljushyad skattades det åt det och man skulle acceptera att det var en del av utbildningen bara.

Sen så innebär inte det att rasism inte finns, men det är bara en till kanal för människor med ett behov att sprida sitt mörker. 

När jag lämnade branschen för några år sedan hade det blivit betydligt bättre, men det finns fläckvis kvar.

Med det sagt finns det garanterat mängder med ljushyade killar som har liknande erfarenheter, bara att det inte finns rasistiska kommentarer kopplat till det. Så gör det inte till en ras sak, utan inse att många är idioter, bygg en integritet som ingen kommer åt, var inte ett offer för omständigheter och andras illvilja, oavsett hudfärg

Du har nog inte förstått att jag också är ljushyad, bara det att jag har mörkare hår och mindre av ett albinolikt utseende än andra.  

Jag gör det till en rasgrej, eftersom många tjejer verkar göra det till en rasgrej.

Bad aldrig att se ut som en grek när jag växte upp, men ok.
    Anonym (WHAT!!) skrev 2024-07-18 12:04:02 följande:
    Skojar du???
    I vilken håla bor du??? Kom till Stockholm, vidga dina perspektiv, res i världen och inse att du troligen är SNYGG.

Det låter som du är jättesöt och jag personligen gillar latinos. 

Du blir mobbad av elaka personer. Och handen på hjärtat, vill du verkligen vara kvar i den håla där du befinner dig. Världen är större, ut med dig i den!

KRAM
    Jag bodde i Småland när det här hände. 
    Till och med andra invandrare exempelvis juggar och araber var likadana mot mig. 
    Xenia skrev 2024-07-18 16:27:23 följande:
    Finns det inga föreningar för dem som kommer från dina föräldrars hemland? Hursomhelst så finns det massor av invandrare som härstammar från Sydamerika, så det borde ju finnas där du bor nu, du kan inte vara den enda.

Det beror på om dina ögonbryn är uppseendeväckande tjocka.

Har du inget med dina föräldrar att göra, det är väl konstigt. Har de inte påverkat dig och har de inte stöttat dig? Har de inte lärt dig spanska? Är du inte ett dugg intresserad av deras kultur?

Jag tycker iofs att det kan vara en god idé att studera i Spanien en tid. Din släkt kommer ju ursprungligen därifrån, så all orsak att lära dig om spansk kultur. Förutom att du ser ut som vemsomhelst där.
    Ja, jag snackar spanska flytande. Svenska och engelska också. 
    Sen vet jag inte vilken kultur det är du tänker på, eftersom det skiljer sig åt från land till land i Sydamerika och från region till region inom de länderna också. 

Ja, mina ögonbryn är tjocka, men det är det enda jag får komplimanger för.

Föddes nog med fel fenotyp för att attrahera tjejer.
    Core skrev 2024-07-18 17:09:01 följande:
    Skitsamma vilken hudton, det jag ville komma åt var rasgrejen. Skulle tro att minst lika många med nordiskt utseende, om inte fler, är i samma Situation.

Är du karismatisk, social och enkel? Många applicerar sina problem endast på utseendet, när det ofta grundar sig i annat.
    Efter att ha blivit mobbad hela mitt liv, för att sedan flytta till en universitetetsstad där det har varit lika svårt att skaffa vänner, så är svaret nej. 
    Jag är bitter, men av en anledning.
    Jag hatar mig själv och mitt liv.
    Vet att många andra är i en sämre situation än mig, men det suger ändå att vara jag.
    Känner att jag kommer att dö ensam väldigt ofta. Utan familj, vänner och flickvän. 
    Skriv inte något om att jag ska söka en psykolog. Har redan gjort det, men mitt problem är externt. Det hjälper inte.
    Core skrev 2024-07-18 17:09:01 följande:
    Skitsamma vilken hudton, det jag ville komma åt var rasgrejen. Skulle tro att minst lika många med nordiskt utseende, om inte fler, är i samma Situation.

Är du karismatisk, social och enkel? Många applicerar sina problem endast på utseendet, när det ofta grundar sig i annat.
    Nej, är inte karismatisk längre. 

Ta det lugnt. Jag är bara 19, men jag börjar tro att mitt liv inte är värt att leva helt ärligt.
    Riktigt sur på min mamma som inte gjorde abort.
    Ja, jag är seriös.
    Anonym (Rty) skrev 2024-07-18 23:54:58 följande:

Jag tror du är kliniskt deprimerad.

Jag har redan fått det bekräftat.

Har redan tackat ja till den där distansutbildningen också.
    Önska mig lycka till!
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?