• Anonym (.)

Hatar tjejer mörka män?

Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 14:10:18 följande:
    Så du menar alltså att det inte handlar om mitt ursprung?

Tror faktiskt att jag känner igen mig med den där grabben.
    Jag gjorde misstaget av att adda random tjejer på snapchat och be dem att gradera mig utseendemässigt. Fick bra respons från många, medan andra bara blockade mig så fort de såg mitt ansikte.
    Att be någon man inte känner gradera en utseendemässigt låter inte som en bra strategi för att väcka intresse. Tror nog mest den frågan i sig låg till grunden för att du blev blockad, åtminstone till störst del.
  • Anonym (.)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 14:48:10 följande:
    Yeah en nisch 
    Resten ger en inte ens chansen trots att man har mycket att erbjuda.
    Vi kan bilda klubb, jag blir inte heller vald. 

Men jag tror verkligen på att försöka maximera sina chanser genom det man har naturligt.
    T.ex. ta hand om sitt utseende (alltså genom att ha en snygg stil som man trivs med), sin hygien, tänka på hur andra uppfattar ens personlighet osv.
  • Anonym (.)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 15:29:17 följande:
    Jag kan inget om kläder. 
    Har dock funderat på att gå runt i en svart skinnjacka. Jag tycker att jag skulle se cool ut i det och det borde nog passa min dark med look.
    Du måste inte "kunna något". Det är väl bara att prova olika stilar och om du är osäker på om du passar i kläderna, fråga en vän/släkting eller butikspersonalen vad de tycker.

Självklart kan en skinnjacka se bra ut, men det viktiga är helheten. Lukta gott, ta hand om hygienen OCH klä sig snyggt.
  • Anonym (.)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-20 21:53:20 följande:
    Vilken stil brukar se bra ut på killar?

När jag frågade runt på snapchat fick jag en massa svar om att "stockholmstil" är det snyggaste. Stämmer det?
    Det finns en mängd olika stilar som kan "se bra ut", finns inget facit.

Det gäller liksom att man klär sig i något man själv tycker om, och som sagt en av de viktigaste aspekterna är att lukta gott och ta hand om sin hygien.
    Det kommer man långt på.

Vet inte vad Stockholmsstil syftar på...
  • Anonym (.)

Kolla upp "Old Money Style" på Youtube. Ser bra ut på de flesta. Men ett tips, att vara någorlunda vältränad (INTE "bulkiga" muskler, utan slanka muskler) ser bra ut på de flesta människor.

Men, sedan vill jag lägga till, att hur man för sig, alltså ens personlighet bidrar väldigt mycket till huruvida man anses vara attraktiv.

• Anonym (.)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-20 22:28:23 följande:
    Så det är inte kört för mig, eftersom jag har mörkt hår och bruna ögon?

Ska googla.

En till grej:

Om jag inte har tjejer springandes fram till mig, innebär det att jag är ful?
    Vad du hakar upp dig på saker som är helt oväsentliga. NÄR har mörkt hår och bruna ögon ansetts fel? 
    Det har nästan noll med hur attraktiv man anses.

Bruna ögon och brunt hår är oftast vackert. 
    Tjejer "springer" inte fram till killar de anser attraktiva generellt, om det inte gäller kändisar.
    Och varför anses många kändisar attraktiva? För att de (oftast) har talang inom något, klär sig snyggt osv.
  • Anonym (.)

Nu är det så att alla har olika smak.
    Vet inte varför du helt plötsligt nämner K-pop... dessa män är ju uppenbarligen populära, bland många kvinnor (i olika åldrar).

Att du anser att män i K-pop ser ut som tjejer betyder ingenting.
    De flesta vuxna människor vet att män och kvinnor ser ut på olika sätt, även om en man skulle ha smink som är mer "feminint", eller en kvinna ha smink som ser mer maskulint ut, så ändrar inte det faktumet att man inte blir ett annat kön beroende på vilket kön man har.

Asiatisk kultur har länge värderat mer "vackert" utseende, även hos män.
    Men nu är det också så att den gemene koreanska mannen inte använder mycket smink till vardags. Att pop-artister har mer extrema utseenden än gemene man är väl helt i sin ordning.

• Anonym (.)
    Anonym (.) skrev 2024-07-21 18:04:20 följande:

De flesta vuxna människor vet att män och kvinnor ser ut på olika sätt, även om en man skulle ha smink som är mer "feminint", eller en kvinna ha smink som ser mer maskulint ut, så ändrar inte det faktumet att man inte blir ett annat kön beroende på vilket smink man har*

REDIGERAT.
  • Anonym (.)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-24 21:10:42 följande:
    Som sagt, jag har knappt snackat med tjejer i mitt liv, så jag är rädd för att de ska säga att jag är för mörk, trots att jag är vit som ett spöke majoriteten av året.

Men varför skulle de "säga" det?
    Antingen har de en preferens på hudton och då kommer det inte gå att få till en flirtande kommunikation helt enkelt. De skulle ju inte säga rakt ut att "ditt utseende tilltalar mig inte".

Med det sagt, så finns det mängder av tjejer/kvinnor som antingen har en preferens där just ditt utseende ingår, och tjejer/kvinnor som mer faller för personlighet och andra aspekter än just utseende.

Jag tror inte din oro för just hudfärg/"icke-svenskhet" är befogad, alls. Det är annat som spelar roll för att attraktion ska uppstå.

Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?