• Xenia

Hatar tjejer mörka män?

Vad bor du i för inskränkt mobbande håla? Flytta till en storstad eller universitetsstad.

Alla har olika preferenser.

Själv gillade jag både blonda och blåögda och mörka och brunögda. Men alltför tjocka ögonbryn kan se hotfullt ut.

• Xenia
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-17 23:11:11 följande:
    Vet inte var du bor, men här finns ingen sån förening.
    Varför skulle jag fixa ögonbrynen för?
    Vad har mina föräldrar att göra med mig?
    Nej, det verkar vara så att mina drag inte uppskattas här, vilket jag inte kan göra något åt.
    Finns det inga föreningar för dem som kommer från dina föräldrars hemland? Hursomhelst så finns det massor av invandrare som härstammar från Sydamerika, så det borde ju finnas där du bor nu, du kan inte vara den enda.

Det beror på om dina ögonbryn är uppseendeväckande tjocka.

Har du inget med dina föräldrar att göra, det är väl konstigt. Har de inte påverkat dig och har de inte stöttat dig? Har de inte lärt dig spanska? Är du inte ett dugg intresserad av deras kultur?

Jag tycker iofs att det kan vara en god idé att studera i Spanien en tid. Din släkt kommer ju ursprungligen därifrån, så all orsak att lära dig om spansk kultur. Förutom att du ser ut som vemsomhelst där.
  • Xenia

Har man lidit svårt av mobbning så påverkas man av detta. Man kanske är misstänksam och lättretad, anar förolämpningar hela tiden. Då blir man inte omtyckt och får det bekräftat "det är något fel på mig".

Alternativt så blir man inställsam och klängig, det är inte heller bra.

Dessutom har man internaliserat vad mobbarna sagt och fått dåligt självförtroende. Det framgår ju av din signatur, att du börjat hata ditt utseende. Om du gör det, låter du verkligen mobbaridioterna vinna.

Vid det här laget är inte problemet längre externt utan internt. Det är ju där en psykolog kunde hjälpa till, t ex med att lära dig hantera automatiska negativa tankar.

Men visst, jag önskar dig lycka till i Spanien.

• Xenia
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 02:04:36 följande:
    Efter att ha testat tinder och fått 12 matchningar på 12h som inte ledde till ett skit, kan jag nog bekräfta att det är något fel på mitt ansikte.

Använde ett fejkkonto med realistiska bilder på en supermodell vid namn Chico Lachowski och fick exakt lika många matchningar ändå. Samma stats.

Verkar som att inte ens supermodeller räcker för att kunna attrahera tjejer, om det inte är så att man har rätt fenotyp.

Ser konstant blonda överviktiga killar på gatan med sina flickvänner av olika etniciteter, men själv får man bara en massa rynka på pannan - typen av reaktioner.
    Vet du inte att tjejer alltid får fler anbud än killar? Det där säger ingenting. Tror du att Chico Lacowski har svårt att få tjejer om han vill? (Om det nu är tjejer han är intresserad av) Kanske tjejerna genomskådade att det var fejk.

Alltså akta dig för att bli en bitter incel. Det där snacket om "fenotyp" låter typiskt så.

Det finns säkert en massa mörkhåriga killar med flickvänner också, ser du inte dem?

Du säger att du har svårt att få vänner också, det visar att problemet inte ligger i ditt utseende. 
  • Xenia
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 02:44:55 följande:
    Jag ser aldrig mörkhåriga killar med tjejer. 
    Det är alltid de mest albinolika killarna med platinablont hår och blå ögon som har flickvän.
    Trollar du eller?

Du har ett synnerligen selektivt seende om du inte ser alla mörkhåriga och brunögda killar med tjejer och fruar, en del brunetter och en del blondiner. Det är din hjärna som spelar dig spratt, den letar aktivt efter de blonda killarna och ser bara dem.
  • Xenia

Svart skinnjacka kan vara snyggt men inte på sommaren! Jag blir svettig bara av att se det. Hellre jeansjacka eller ingen jacka alls.

Sen är jag iofs lite trött på svart, som om unga människor inte vågar sig på något annat. Duger inte en brun skinnjacka? Men svart kanske ser tuffare ut. Cool

• Xenia

Och svaret på din fråga i rubriken är "Nej, tjejer hatar inte mörka män, tvärtom."

De byhåletjejer du träffat på är bara otroligt inskränkta.

Du riskerar två missförstånd-

- att du tror att det är något fel på ditt utseende
    - att du tror att alla tjejer ogillar mörka män

Det första vet jag förstås inget om, men det är iaf inget fel att vara mörkhårig och brunögd. Det andra vet jag är fel.

Folk tänker för mycket på utseendet. Är man inte missbildad (eller har en otroligt ful och missklädsam frsyr) så är det inte utseendet som man främst bör fixa utan sin personlighet. År du glad, social, öppen, lättsam eller har du pga mobbningen blivit arg, bitter, misstänksam och sluten?

• Xenia
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 19:18:44 följande:
    Jag testade det faktiskt det här halvåret. Då var det mma som jag började med. Jättekul, men nu får det bli något annat. Tänker mig salsa eller bachata.
    Låter ju jättebra. Just dans gör ju att du automatiskt träffar tjejer och det vore nog bra för dig. Inte precis för att hitta flickvän utan för att bli av med uppfattningen att tjejer hatar mörka killar.
  • Xenia
    "Med maskulint så menade jag chads. Hypermaskulint som The Rock och Vin Diesel är inte så populära. 
    Prettyboys d.v.s. killar som ser ut som tjejer är en ursäkt för tjejer som påstår att de inte är lesbiska.
    Chads är en blandning av hypermaskulint och feminint. Något mitt emellan. 

Ska jag se ut som en tjej för att attrahera tjejer, så väljer jag nog att hellre vara singel. Då vet jag att samhället har blivit dekadent på riktigt."

Nu tycker jag då låter väldigt fördomsfull. Det finns inte bara en sorts utseende som duger. Och man ser inte ut som en tjej bara för att man ser pojkaktig ut. Och man är inte lesbisk för att man gillar pojkaktiga "söta" killar. Du klagar på andras fördomar men titta på dig själv, du har också fördomar.

Sluta läsa incelforum, det gör inte att du får en trevligare personlighet, tvärtom.

För att återgå till ögonbryn, kolla på rollfiguren Ferit Korhan i den turkiska serien "Golden Boy". 
    tr.pinterest.com/pin/ferit-korhan--126593439519458135/

Han ser bra ut och har tjocka ögonbryn. Men nu gillar jag inte rollfiguren. (Han vill kontrollera både fru och älskarinna. Han blir ofta arg och hotfull. Kvinnor skäller han ut och män slår han.) Detta påverkar så att jag automatiskt tycker att hans ögonbryn ser hotfulla ut. Men hade han spelat en annan roll, så hade jag inte reagerat.
  • Xenia

Blir man arg så rynkar man ögonbrynen och är de tjocka ser man då extra hotfull ut. Rollfiguren Ferit är ofta arg.

Pratar du om artister så är de ofta sminkade. Även de som ser tuffare ut. Om du tror att bara kvinnliga kändisar sminkar sig, så lever du i det förflutna. Utan smink så ser de killarna bara pojkaktiga ut.

Kallas man någon för "neger" som skällsord, ja då är man rasist.

Det är därför som du behöver umgås med tjejer mer på ett vänskapligt sätt. Antingen har du haft maximal otur med de tjejer du träffat eller så gör du något fel, om du alltid har trubbel med tjejer.

Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-22 01:28:30 följande:
    Makes no sense att just hans ögonbryn ska vara hotfulla, men måste erkänna att mina ögonbryn nästan är så tjocka. 

De där som du kallar för pojkaktiga är mer än bara pojkaktiga. Det är sminkade snubbar och nej, det är inte att vara fördomsfull. De är feminina.

Att vara rasist är att vara fördomsfull mot en viss grupp av människor.
    Blir jag då kallad för n-ordet eller liknande för inget förutom mitt utseende, ja då är den personen nog rasse
    Har knappt haft trubbel med killar. Bara med tjejer.
    Därför som jag också knappt vågar snacka med tjejer längre..
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?