Inlägg från: Anonym (Nina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nina)

Hatar tjejer mörka män?

Jag är en tjej som alltid föredragit mörka killar, t ex asiater och sydamerikaner. Det har stuckit något fruktansvärt i ögonen på vissa människor, och självklart är det pga rasism. En blond, blåögd kvinna ska såklart enligt dem vara ihop med en blond, blåögd man, annars är det "rasblandning". Att vetenskapen helt och hållet har förkastat rasbiologi sedan sådär åttio år tillbaka verkar de inte vara medvetna om...

Tonåringar kan vara hemska mot varandra. Ta inte åt dig. Du ska inte ändra ditt utseende för någon annans skull, utan hitta din egen stil som du trivs med.

• Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 18:51:12 följande:
    Det andra du nämner. Mobbingen har gjort mig ganska bitter och fått mig att se tjejer som en stor homogen grupp av rasister, mobbare och ytliga varelser. 

Jag vill inte vara på det viset längre. Har jobbat på mig själv den senaste tiden för att få bort tankarna, men det går långsamt.
    Låt det ta tid. Fokusera på dig själv och strunta i tjejer ett tag, är mitt råd. Att det går långsamt är bättre än att inget alls händer. Och du är fortfarande ung, du har tid kvar att utvecklas och att träffa nya människor. Finns det någon hobby du har som du kan fokusera på, eller något annat område du kan jobba med? Något du skulle vilja lära dig som du aldrig testat förr?
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-19 19:18:44 följande:
    Jag testade det faktiskt det här halvåret. Då var det mma som jag började med. Jättekul, men nu får det bli något annat. Tänker mig salsa eller bachata.
    Jättebra 🤗 lycka till och hoppas att du trivs med dina nya intressen!
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-20 01:18:06 följande:
    Kram
    Kram Solig
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-20 15:43:17 följande:
    Tack.
    Lyckades återförena mig med en barndomsvän igår och han påstår att jag är killsnygg.

Ska försöka ta till mig det han sa.

Hade inte träffat honom på tre år. Länge sen jag hade så kul.
    Så roligt 😊 lita på vad han säger! 
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-20 22:28:23 följande:
    Så det är inte kört för mig, eftersom jag har mörkt hår och bruna ögon?

Ska googla.

En till grej:

Om jag inte har tjejer springandes fram till mig, innebär det att jag är ful?
    Tjejer brukar inte komma springande fram till män oavsett utseende, så nej, det säger inte så mycket.

Vad gäller klädstil: alla har olika smak och det som är snyggt på ena personen kanske inte alls passar på en annan. Det handlar om hur du bär upp kläderna och om du känner dig bekväm i dem. Fundera ut vilka kläder som får dig att känna dig fin och bekväm, och bygg en stil efter det. Uteslut kläder du inte känner dig bekväm i, även om det kanske finns tjejer som gillar den stilen. Du klär dig inte för att behaga tjejer, utan för att du själv känner dig snygg i kläderna.
  • Anonym (Nina)

Går inte att citera just nu, men om du TS ser ut som du beskriver (en blandning mellan Jon Kortajarena och Cameron Alborzian), så finns det absolut kvinnor som skulle tycka du är skitsnygg 😊 sen måste jag erkänna att detta är nog första gången jag hört talas om Erling Haaland som kvinnoideal (inget ont om honom dock, jag har mest bara hört killar prata om honom).

Att tjejer tittar på dig kan mycket väl vara ett tecken att de tycker du är attraktiv. Jag tycker att det verkar som om du övertänker en del.
    Att tjejer inte tar kontakt med dig betyder inte att du är ful, utan att det ofta är tjejerna som vill att killen ska ta kontakt.
    Att tjejerna avslutar kontakten med dig behöver inte betyda att du är ful. Kanske var det tjejerna som bara ville "leka" lite och få uppmärksamhet och när du gett dem den uppmärksamhet de ville ha så slutar de höra av sig. Jag vet tyvärr att det är ett ganska vanligt beteende hos unga människor. Det är ingenting du ska ta personligt. Ägna mer tid åt dina vänner istället för random människor på t ex Snapchat.

• Anonym (Nina)

Ok, jag förstår. Men fokusera på dina intressen och de du trivs med i din omgivning.

Situationerna du beskriver låter inte alls roliga, om det är så att du upplevde dem som obehagliga. Men jag kan erkänna att jag och flera av mina vänner hade det riktigt jobbigt under gymnasietiden med alla elaka kommentarer och rykten man fick utstå. Det var extra jobbigt med tanke på att när jag gick högstadiet fick jag jämt höra "det blir bättre bara du börjar gymnasiet", så var det inte alls. Det var om något ännu värre när det var i princip vuxna människor som kom med dessa elakheter. Jag vantrivdes så mycket på gymnasiet att jag hoppade av och började folkhögskola istället, men jag tog tyvärr med mig det dåliga självförtroendet från gymnasiet och trodde att alla snackade skit bakom min rygg och att alla tyckte att jag och mina vänner var blåsta bimbos och fjortisar och allt annat vi fått höra.

Men oavsett om folk snackade skit bakom min rygg eller inte så var det inte rätt att det skulle få förstöra min skoltid. Det kommer ju tyvärr alltid finnas idioter, och att de beter sig som de gör säger ju faktiskt mycket mer om dem själva än vad det gör om dig eller mig.

Men nu vet ju jag inte vad tjejerna i fråga menade när de tittade och viskade om dig. Kanske var det för att de var intresserade av dig? Du får rätta mig om jag är helt fel ute 😊

Sen, är det verkligen så att alla tjejer hatar dig? Varför tror du det?

"Söt" är ett ord som tjejer ofta använder för att beskriva en kille de tycker är fin. I alla fall i min umgängeskrets.

• Anonym (Nina)

Tack 🙏🏼????

Ja men då tycker jag definitivt att det verkar som om tjejerna hade någon typ av intresse av dig!

Om du blev behandlad som om du inte fanns, vilket jag ofta kunde känna under gymnasiet, så kan det kanske ha varit så att tjejerna i din klass inte är så sociala. De kanske har sina gäng där de vägrar släppa in någon annan. De kanske har fullt upp med sitt eget och inte ödslar någon tid på att lära känna så många nya människor. Eller är jag helt fel ute om jag resonerar så?
    Jag vet att det är lite klyschigt att skylla på att de kanske kände sig hotade, men ofta är det så enkelt. Att de hade förutfattade meningar om dig innan de ens lärt känna dig.

I min umgängeskrets beskriver vi killar vi är intresserade av som "fina" eller "söta". Det är lite mer mening i de orden än att bara säga t ex "snygg", lite mer intimt.

• Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-21 16:09:55 följande:
    Ooof
    Har ironiskt nog blivit frågad om jag är tysk.
    Min halvtyska polare förstår nog ditt lidande. Han har också mörkt hår och bruna ögon.

Ja, men personligheten blir bara relevant om man får chansen att prata med tjejer. 
    Blir det så att de vänder sig om så fort de ser en, så nope.

Skojar du? 
    En tydligt markerad käklinje, utpoppande kindben och mörka ögonbryn som nästan nuddar avlånga ögon är alla tecken på hög dimorfism d.v.s. ett ansikte med hög testosteron som kvinnor attraheras till automatiskt.

Med andra ord, motsatsen till alla k-pop snubbar som liknar tjejer.
    I och för sig så är det till största delen kpop-snubbar som alla mina yngre vänner och kvinnliga släktingar trånar efter. Om inte det så är det killar som Tom Holland, Harry Styles eller Timothee Chalamet. Självklart finns det kvinnor som föredrar riktigt maskulina killar, men det är inte en universell regel.

När jag var i tonåren var t ex Legolas från Sagan om Ringen-filmerna extremt populär bland tjejer, och likaså massor av pojkbands-medlemmar, vilka byggde hela sin karriär på att vara pojkaktiga och gulliga.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-21 19:25:22 följande:
    Då är det nog någorlunda kört för mig.

År efter år märker jag av att min ansiktstruktur blir mer maskulin.
    Harry Styles och Timothee Chalamet är prettyboys som lika gärna hade kunnat vara tjejer.
    Holland är en normie som blir carriad av sin status. 
    Hur gamla är dina släktingar som gillar Timothee Woman Chalamet? 12?

Nu råkar det också vara så att jag inte heller är en skådespelare, så rent statusmässigt är det kört för mig, då till och med dina släktingar verkar kräva att deras killar ska vara kända skådespelare.

Med maskulint så menade jag chads. Hypermaskulint som The Rock och Vin Diesel är inte så populära. 
    Prettyboys d.v.s. killar som ser ut som tjejer är en ursäkt för tjejer som påstår att de inte är lesbiska.
    Chads är en blandning av hypermaskulint och feminint. Något mitt emellan. 

Ska jag se ut som en tjej för att attrahera tjejer, så väljer jag nog att hellre vara singel. Då vet jag att samhället har blivit dekadent på riktigt.
    Mina släktingar och deras vänner, som jag använde som exempel, är 18-23.

Och anledningen till att jag gav sångare och skådespelare som exempel är för att det är universellt kända människor. Om man inte känner till dem är de lätta att googla på. Jag har aldrig påstått att någon kräver att killar ska vara kända skådespelare för att duga.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-22 01:31:16 följande:
    Nej, men du gav exempel på vilka det är de gillar och det är bara kändisar.
    Hade du frågat en kille så hade han säkert nämnt en tjej i skolan eller liknande, men med tjejer så måste man ha samma status som 0,01 procent av befolkningen.

Tom Holland hade inte varit ett skit utan sin status. 1.7 m lång och mediokert ansikte.
    Hade jag frågat mina kvinnliga släktingar och vänner hade de i första hand svarat att deras pojkvänner eller någon kille på skolan/gymmet/jobbet var deras drömkille. Men hade jag skrivit i den här tråden "min kusin 'Ella' säger att 'Wilmer' i hennes klass är snyggast" hade ingen kunnat göra särskilt mycket av den informationen eftersom ingen vet vem jag pratar om.
  • Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-24 17:26:20 följande:
    Ja, men hur träffar man ens tjejer?
    Speciellt jag som bara träffar killar vart jag än går p.g.a. mina intressen.
    Hur är det tänkt att jag ska göra?

Jag vet att befolkningen inte består av 99% män och 1% kvinnor, men däremot så väljer just 99% kvinnor de top 1% av männen.

Jag har tidigare nämnt att jag ser bra ut enligt grabbar iallafall.
    Jag ser ut som en blandning mellan Jon Kortajarena och Cameron Alborzian. Jag tror att jag nämnde det tidigare, men någon där nämnde också att den ena av dem ser ut som en apa.

Skulle inte förvåna mig om det är så att kvinnor oavsett etnicitet bara attraheras till väldigt ljusa snubbar som Lucky Blue Smith.

Känns verkligen kört.

Visst nämnde du dans tidigare i tråden? Det känns ju som ett bra sätt att träffa tjejer, och då tänker jag i första hand att bara umgås som vänner och få en ny synvinkel. Det här med förhållanden kan vara krångligt för vem som helst (senast igår satt jag i ett långt samtal med en killkompis som ville göra slut med sin flickvän sedan ett år tillbaka). Jag träffade min kille av en ren slump och blev först nära vän med honom innan jag insåg att jag hade starkare känslor än så för honom. Jag hade liksom helt och hållet prioriterat bort att träffa kärleken eftersom jag hade fullt upp med träning och studier vid den tidpunkten.

Att likna någon vid en apa var omoget av den personen, tycker jag.
    Men om du ser dig omkring så upptäcker du nog att det finns massor av mörka killar som har flickvän, och även mörka killar som är singlar men har tjejer som är intresserade av dem.
    Majoriteten av jordens befolkning är mörkhårig och brunögd och det är inte på något sätt oattraktiva drag, tvärtom

• Anonym (Nina)

Ts, jag beklagar att du har träffat så många otrevliga människor och att deras kommentarer har sårat dig. Vad de gjorde mot dig är inte okej.
    Dock tycker jag inte att du ska lägga någon större vikt vid vad folk har sagt när du var 12-16, jag antar (rätta mig om jag har fel) att de som fällde kommentarerna också var i den åldern. Barn i den åldern kan verkligen vara vidrigt elaka, det minns jag både från när jag själv var i den åldern, och jag har en släkting i högstadieåldern. Man häpnar när man hör hur otrevliga hennes klasskamrater kan vara mot varandra. Å andra sidan är flickan själv inne i det värsta tonårsupproret någonsin just nu, och jag får samla allt mitt tålamod för att inte bli förbannad när jag hör hur spydig hon är mot sina föräldrar, syskon och mor - och farföräldrar. Det gäller att inte ta åt sig i sådana situationer.

Sen finns det såklart vuxna som är riktigt elaka också för att de njuter av det eller för att de helt enkelt saknar social kompetens och inte fattar att de gör andra människor illa med sin elaka attityd.

Men det du skriver om att "alla tjejer hatar alla som har lite mörkare hår", nej, det kan jag verkligen inte hålla med om. Jag vet jättemånga tjejer som faktiskt har en preferens för mörka killar, mig själv inkluderat. Jag har jättemånga killkompisar dessutom, som är mörka, och de verkar konstant ha tjejer på gång.

• Anonym (Nina)
    Anonym (Kille som har börjat hata sitt utseende) skrev 2024-07-25 19:58:15 följande:
    Tack för att du är empatisk.
    Betyder mycket för mig nu när jag inte känner att livet är värt att leva längre. Jag är fullkomligt seriös med det jag skriver just nu.
    Hoppas bara att du åtminstone är 100 % ärlig. Menar inte att du inte skulle vara det, bara att jag har svårt att lita på folk.
    Hade en kille som jag trodde var nära vän till mig.

Slutade med att han bara utnyttjade mig för plugg, vi bråkade och resten av året i gymnasiet hade jag ingen att prata med.
    Tack Hjärta
    Jag lovar dig att jag är 100% ärlig i precis allt jag har skrivit.
    Jag är ledsen att läsa att du har blivit illa bemött och inte känner att livet är värt att leva, jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa om ens pyttelite. Men lita på mig när jag säger att jag önskar dig lycka i framtiden och hittar människor som ser dina bra sidor och älskar dig för den du är.

{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?