• Anonym (B)

Aktuellt telefonnummmer?

Det kan betyda att numret inte är i bruk, antingen avslutat eller aldrig påbörjat, eller att det inte är registrerat offentligt.

Det finns inget sätt att säga vad det betyder. Min gissning är att om du har fått ett okänt nummer som ringt men du kan inte hitta någon med det numret så tillhör det antingen ett företag/call center eller oregisterat privat.

Varför undrar du?

• Anonym (B)
    Anonym (Hello) skrev 2024-07-15 21:22:14 följande:
    Tack för svar. Nej men alltså, detta var ett nummer jag sms:ade till för längre tillbaka, alltså jag vet vem det tillhörde då. Men det är säkert 6-7 år sedan så därför vet jag inte om personen fortfarande har det numret. Vill komma i kontakt med denne....
    Då kan det vara så att det aldrig varit registrerat. Mitt förslag är att skicka sms till numret och se om du får svar. Du kan också försöka nå personen via brev eller se om hen har sociala konton via Fb, IG och liknande.
  • Anonym (B)

Om ni bor i samma stad kan du så klart också bara åka förbi och knacka på.

• Anonym (B)
    Anonym (Hello) skrev 2024-07-15 21:28:13 följande:
    Nej, inget FB eller eller andra sociala medier. Tänkte mer att om jag sms:ar och så är det nån annan som har det numret nu, kan bli lite konstigt då. Brev har jag också tänkt ja. 
    Aha, nä så går det inte till. Numren förbrukas. Antingen är numret avstängt/används inte mer eller så kommer du till rätt person. Brev låter som ett säkrare kort. Du kan ju ringa annars?
Svar på tråden Aktuellt telefonnummmer?