Inlägg från: Anonym (Lotty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lotty)

Ingen riktig pappaledighet pga att jag blivit arbetslös

coffeeaddict slash workoutaholic skrev 2024-07-19 08:02:54 följande:

Jag skulle ha sökt en kurs på högskolan till hösten, en ?struntkurs? som jag inte behöver och som har platser kvar för sen anmälan. 

Sedan kan man sitta antingen på högskolan eller på biblioteket och plugga, åtminstone förmiddagarna, typ 8-12. Under tiden kan man söka nya jobb. 

Klarar man sig utan CSN så ansöker man inte om det, och har heller inget krav på att klara kursen. 

Men då förlorar de ju jättemycket i inkomst alternativt blir skuldsatta. 
  • Anonym (Lotty)

Det här får ni nog bara tugga i er. Saker blir inte alltid som man har tänkt. Det låter helt orimligt att du ska tvingas från hemmet bara för att han är besviken och gnällig. Det får han hantera och komma över. Försök se de delar av det som är positiva istället. 

• Anonym (Lotty)
    coffeeaddict slash workoutaholic skrev 2024-07-19 09:08:03 följande:
    På vilket sätt förlorar de jättemycket i inkomst om hon finns till arbetslivets förfogande men har en sysselsättning medan hon aktivt söker arbete? Får hon jobb så jobbar hon så klart. 
    Jag trodde inte att man kunde plugga och ha a-kassa samtidigt. Men det går kanske? 
  • Anonym (Lotty)
    coffeeaddict slash workoutaholic skrev 2024-07-19 09:27:59 följande:

Ja tror att det går om man inte samtidigt har CSN. Då behöver det inte rapporteras in, det är ju bara ett tidsfördriv i väntan på jobb. 

Kan såklart ha fel, de alternativ TS funderar över tar jag för givet att hon kollar upp ordentligt först, jag tipsar ju bara om hur man skulle kunna göra (utifrån frågeställningen). 

Ok, ja, i så fall är det ju en riktigt bra idé. Bra att bättra på meriterna och slipper en lucka i CV också. 

Svar på tråden Ingen riktig pappaledighet pga att jag blivit arbetslös