Inlägg från: Anonym (Mannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen)

Stor brist på attraktiva män.

Anonym (Och kvinnor) skrev 2024-07-26 22:18:48 följande:
    Men känslan är typ aldrig fel så länge det handlar om kvinnor som gynnas av det. 
    En man skulle inte kunna skylla på naturen när kvinnor missgynnas 
    Vad menar du?

Om känslan leder henne till en duktig man som är bra för henne och som gynnar henne, så har känslan ledit henne rätt.

Om känslan leder henne till en psykopat som misshandlar henne och missgynnar henne, så har känslan ledit henne fel.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (J) skrev 2024-07-26 23:37:34 följande:
    Jo fast många kvinnor anser att psykopater är lite roligare än alla andra så då har hon hittat rätt. 
    Psykopater är skickliga på att lura den känslan ja. Eftersom de kan spela mannen kvinnan vill ha utan skrupler.
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-27 00:30:00 följande:
    Det jag försöker säga är att detta inte gäller kvinnor som grupp.
    Så varför generalisera?
    Vad har du för källa på att det inte gäller kvinnor som grupp?

Som många påpekat i tråden vet vi att kvinnor på gruppnivå väljer män med samma eller högre ekonomisk status som de själva. Det är därför det generaliseras.

Sedan kan man i och för sig alltid hävda att det beror på att egenskaper som skapar resurser också attraherar kvinnor rent genetiskt. Såsom att vara ambitiös, driftig, socialt kompetent, lång, ha goda ledaregenskaper mm.mm..

Och att kvinnor på gruppnivå inte aktivt söker sådana män utan hamnar med dem för att det attraherar dem omedvetet.
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-27 11:41:14 följande:
    Jag kan ju bara tala för mig själv och kvinnorna i min bekantskapskrets.
    Och ingen av oss är ihop med någon höginkomsttagare eller män som tjänar mycket mer än oss.
    Och hur många av alla män som lever i förhållanden tror du är höginkomsttagare eller tjänar mycket mer än kvinnan de lever med?
    Beror väl på vad man menar med mycket. Men enligt siffrorna jag postade tidigare är det standard att kvinnan tjänar 3/4 av mannens lön när de flyttar ihop och att deras löneskillnader sedan ökar.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-27 14:18:31 följande:
    Beror väl på vad man menar med mycket. Men enligt siffrorna jag postade tidigare är det standard att kvinnan tjänar 3/4 av mannens lön när de flyttar ihop och att deras löneskillnader sedan ökar.
    Och det är enligt svenska hushåll.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (X) skrev 2024-07-27 14:44:34 följande:

Är inte så konstigt eftersom mannen i regel är äldre samt att manliga yrken har högre löneläge än kvinnoyrken. 

Inte lätt för t ex en undersköterska att hitta en man med ännu lägre lön. 

Kvinnor väljer äldre män för att de har högre status och lön.
  • Anonym (Mannen)

Hittade ett intressant inlägg i en annan tråd. Något liknande hade aldrig hänt om könen vore de omvända.

""Anonym (Stargazer) skrev 2024-07-27 17:08:50 följande:

Jag hade en väninna en gång som tog ett stort lån tilsammans med sin sambo för att köpa en lägenhet. Hon hade ärvt en hel del pengar och han hade ingenting annat än sin lön. Hon kunde sitta och äta hummerstjärtar och dricka champagne på lördagkvällarna medan han fick äta blopudding som han sköljde ner lättöl, och det här pågick  flera år.

Fun fact: de delade på hushållsarbetet 50/50."

Kvinnor klarar inte av att vara huvudsakliga försörjare. Så enkelt är det.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Tillbaka kaka) skrev 2024-07-27 17:38:00 följande:
    Var hon så snål hela tiden redan från början? Han kanske behöver fundera på vilken typ av kvinnor han dras till. Det finns kvinnor som är väldigt givmild och omtänksam som aldrig skulle göra så mot sin man, men ni män har ju en förmåga att värdera utseende över allt annat och då får ni skylla er själva lite tänker jag. Han får väl göra slut, ingen tvingade honom att flytta in med henne. 
    Det var inte jag som skrev ursprungsinlägget. 

Det är dock ett bra exempel på hur rollerna mellan män och kvinnor ser ut. Mannen förväntas att betala minst lika mycket som kvinnan. 

Och med den synen är det inte så konstigt när det i slutändan blir så att kvinnorna väljer män som tjänar lika bra eller bättre än de själva. För hur kul är situationen som nämns ovan.

Tjänar mannen mer så äter båda hummer och dricker champagne.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Tillbaka kaka) skrev 2024-07-27 18:07:44 följande:
    Du missade hela poängen. Kvinnor får skit av män som anser att kvinnorna har för höga krav på män. Lever kvinnor med män som inte är snälla säger män att kvinnan får skylla sig själv som inte väljer bättre män. Samtidigt som män anser att kvinnor skiljer sig eller gör slut för lättvindigt. Så här låter det ofta när en kvinna skriver om att hon är olycklig i sin relation. 
    Det där är inte män. Utan några bittra killar som letar ursäkter för att ingen bra kvinna vill ha dem.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Tillbaka kaka) skrev 2024-07-27 18:07:44 följande:
    Du missade hela poängen. Kvinnor får skit av män som anser att kvinnorna har för höga krav på män. Lever kvinnor med män som inte är snälla säger män att kvinnan får skylla sig själv som inte väljer bättre män. Samtidigt som män anser att kvinnor skiljer sig eller gör slut för lättvindigt. Så här låter det ofta när en kvinna skriver om att hon är olycklig i sin relation. 

Så, mannen i ditt exempel får väl skylla sig själv med den logiken. Han får välja bättre kvinnor eller sluta vara missnöjd med den kvinna han själv har valt. Eller så får han skärpa sig och börja tjäna mer pengar. Han kan absolut inte lasta kvinnan för att han inte känner sig prioriterad och älskad i relationen. 

Men på riktigt anser jag att den som tjänar mest ska betala mer och det gäller oavsett kön. Min mamma tjänar mer än dubbelt så mycket som min pappa och självklart sitter inte hon och äter hummer medan han får äta snabbnudlar. 
    Det var inte mannen i fråga som skrev inlägget heller utan någon bekant med dem.

Du har rätt i att det bara är en själv som kan beskyllas för sin egen situation. Det finns många bra attraktiva kvinnor därute. Det finns många bra attraktiva män därute. Om man inte hittar någon är det man själv som är problemet.
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-29 15:38:15 följande:
    Så kan du svara på frågan nu.
    Varför ska män skita i kvinnor med lägre status?
    Av samma skäl som kvinnor bör undvika män med lägre status. Det är att ge sig själv onödiga problem.
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-29 18:51:02 följande:
    Varför skulle det innebära mer problem?
    Alla människor är väl olika individer och man kan vara en bra eller dålig människa oavsett status.
    För att man bildar par med någon som är uppenbart sämre än en själv.

Ja, en person kan väga upp det men statusen i sig är definitivt ett problem. Så då behöver man fundera över om den här personen har så bra egenskaper i övrigt att det väger upp mot det.

En bra grundinställning är att aldrig romantiskt närma sig någon som har låg status. 
  • Anonym (Mannen)
    molly50 skrev 2024-07-29 19:54:44 följande:
    Vi får enas om att vara oeniga här,helt enkelt.
    För mig är i alla fall personligheten viktigare än statusen.
    Det är den gör mig också.

Däremot är statusen en del av personligheten.
  • Anonym (Mannen)
    ClumsySmurf skrev 2024-07-29 21:47:17 följande:
    Ordet status säger inget om vad det handlar om.

Antar att du menar ekonomisk/resurskraftig, bra egenskaper i övrigt är ju också något som ger status, saknar man dem är det stor risk att man misslyckas socialt.
    Status är så mycket mer än de ekonomiska  resurserna. Den sociala biten är definitivt en del av det.

Det är enorm skillnad i status på en entreprenör som byggt upp en stor förmögenhet och någon som just vunnit motsvarande summor på lotto. 
  • Anonym (Mannen)
    ClumsySmurf skrev 2024-07-30 00:29:28 följande:

det jag menar.

Ju rikare du är ju rikare förväntar du dej att mannen ska vara,
    ju rikare mannen är ju fattigare kvinna har han råd med.
    Det ligger mycket sanning i detta påstående.

Man märker det även på kvinnorna i tråden som uttalar sig. De kräver inte att mannen är mångmiljonär men han ska ha råd och ekonomisk vilja att leva deras liv. Det stämmer också med min erfarenhet och även om man ser på de studier som gjorts i ämnet.

Oavsett hur man än vrider och vänder på det så är väldigt omanligt att inte ha pengar och att kunna betala för sig. Mannen som uppfattades som återhållsam och snål av Tomorrow och som hon därför tappade attraktionen för, hade inte uppfattats så i ett annat sammanhang med en kvinna med lägre status. 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-30 10:25:45 följande:
    Det ligger mycket sanning i detta påstående.

Man märker det även på kvinnorna i tråden som uttalar sig. De kräver inte att mannen är mångmiljonär men han ska ha råd och ekonomisk vilja att leva deras liv. Det stämmer också med min erfarenhet och även om man ser på de studier som gjorts i ämnet.

Oavsett hur man än vrider och vänder på det så är väldigt omanligt att inte ha pengar och att kunna betala för sig. Mannen som uppfattades som återhållsam och snål av Tomorrow och som hon därför tappade attraktionen för, hade inte uppfattats så i ett annat sammanhang med en kvinna med lägre status. 
    En kvinna som gjort samma val som tomorrow's date hade inte heller fått de negativa konsekvenserna på samma sätt. Mannen hade inte förlorat attraktionen eftersom det inte är okvinnligt att inte kunna betala för sig. Det är väl snarare så att om situationen vore den omvända så hade kvinnan förlorat attraktionen om han satt henne i den situationen utan att se till så att hon kom in.
Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.