Inlägg från: Anonym (Kenta33) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kenta33)

Stor brist på attraktiva män.

Anonym (lätt som en plätt) skrev 2024-07-22 11:29:27 följande:
    Har du tänkt på att eftersom män tjatar så mycket om pengar hela tiden så lär ni själva kvinnor att det är det som är viktigt?

Om fler män försökte marknadsföra sig med något annat än plånboken, och erbjuda andra fördelar, hade kanske fler och andra typer av kvinnor nappat.

Min man tycker t.ex. inte att pengar är jätteviktigt. Han har själv sagt att han är nöjd bara månadsekonomin går runt och om någon ska följa upp den så måste det bli jag för han bryr sig inte.

Och det är väl lätt att säga för en vars familj alltid haft pengar, så man kan låna och hjälpa varann om det skulle behövas. Jag som inte haft det så tycker lön och budget är viktigare. 

Så- hur många är uppväxta med ensamstående mammor som har kämpat med ekonomin i alla år, och har lärt sig den hårda vägen att pengar spelar roll för att kunna leva ett bra eller ens okej liv?

Jag tror det har viss betydelse för vad man söker i en partner. Eftersom jag själv är en stark försörjare kunde jag välja min man och uppskatta hans andra egenskaper, men en kvinna med sämre förutsättningar hade nog inte känt att han var hennes toppval.

Sluta tramsa nu. 

Ansvaret ligger helt hos er kvinnor. Alla de män som försöker locka med annat än cash välja bort av ER.

Forskningen är helt entydig här. Det är fakta och inget du kan argumentera mot.

• Anonym (Kenta33)
    Anonym (g) skrev 2024-07-22 16:29:41 följande:
    Bullshit igen. Finns massor av högavlönade kvinnor inte så många förre än män längre. Men de väljer bara män med samma, eller helst, högre inkomster.

jag skulle kunna visa dig 10 exempel bara i mitt bostadsområde där mannen tjänar väldigt mycket men är tillsammans med en outbildad dagisfröken, en enkel administratör, en butiksarbetare etc. Tvärtom har jag ALDRIG stött på i hela mitt liv

Nej, Den enda som bullshittar här är du.

Som tidigare påpekats så håller sig både män och kvinnor vanligen till sin egen krets. Det gäller både för vänskap, med partner och övriga typer av relationer.

Nej, det tror jag knappast att du kan. Och undantag finns alltid. Dessa räknas inte om man ser till den stora massan och hur majoriteten gör. 
    Bara öppna taxeringskalendern. Hittar tonvis med män som tjänar 1-3 msek per år med kvinnor som tjänar 300-400. Hur Är en dagisfröken och vd i samma krets?

tvärtom ser jag INGA
  • Anonym (Kenta33)
    Anonym (g) skrev 2024-07-22 16:51:48 följande:
    Nej, det är det inte.

Och det tillhör knappast normen att en dagispersonal skulle bilda familj med en VD. Spelar ingen roll sen vilket kön det är på någon av dem.

Man håller sig vanligen till folk av samma klasstillhörighet som en själv. De man har mest gemensamt med. 
    Kvinnor gifter upp sig ekonomiskt. Forskningen är entydig. Du får inga fler svar förrän du postar relevant bevis för motsatsen.

https://kvartal.se/artiklar/vem-ska-en-kvinnlig-akademiker-gifta-sig-med/

• Anonym (Kenta33)
    Anonym (lätt som en plätt) skrev 2024-07-22 17:55:31 följande:
    Du är alltså oförmögen att resonera kring varför det är så?

Okej, det är noterat.
    Kvinnan vill bli omhändertagen och försörjd av mannen så hon kan bära och ta hand om barnen på bästa sätt. Den mest framgångsrika mannen är den lämpligaste för henne. och med stark menar jag inte muskelstyrka. Den är helt meningslös 2024.

Mannen å sin sida vill få fram friska, vackra och starka barn. Den kvinna som har ett utseende som signalerar att hon kan he honom detta blir attraktiv.

Väldigt simpelt och rätt meningslöst att ens diskutera eftersom forskningen är glasklar på området.
  • Anonym (Kenta33)
    Anonym (X) skrev 2024-07-22 23:03:36 följande:
    Och ändå så skaffar både fula och fattiga familj och barn. 

Självklart. Alla har ett driv att skaffa familj. De väljer den bästa de kan få tag i, även om de inte är så attraktiva.

Det gör även din och min partner. Ingen av dem hade varit tillsammans med någon av oss om de kunde få VEM de ville.

Ta Mikael Persbrandt tex, det spelar ingen roll att han, enligt egen utsago, legat med tonvis av prostituterade som gift, knarkar som en galning, misshandlat osv. Så länge han är framgångsrik står kvinnorna på rad.

Hur attraktiv är tex Per Holknekt Fysiskt? Ett vrak som människa men de vackra damerna föll som käglor så länge han var framgångsrik.

Däremot kommer inte Babben vara tillsammans med vackra män hur framgångsrik hon än är.

• Anonym (Kenta33)
    Anonym (Kille 28) skrev 2024-07-23 09:59:46 följande:

Fråga till TS och övriga. när det gäller att bättra sitt utseende.

jag tänker fixa mina tänder räta upp och bleka då om alltid varit lite sneda.

samtidigt har jag börjat få lite vikar i håret och blivit lite tunnhårig på vissa ställen men det går att dölja hyfsat.

vad skulle ni rekommendera att satsa på? rätta till tänderna för ett fint leende eller göra hårtransplantation?

Lägg tid och kraft på din karriär inte skönhetsoperationer om du vill ha kvinnor.

?women will always choose 6 cars over a sixpack, so get to work?

Elon Musk. en av världens absolut mest intelligenta månniskor
  • Anonym (Kenta33)
    711freddan skrev 2024-07-23 12:00:38 följande:

Looser är man om man har allt men sen den som du trodde älskar dig lämnar dig. Det är då man ser hur mycket kärleken exen var värd. är det dig eller dina tillgångar hon vill ha? 

gissar att du förmodligen inte ser tillräckligt bra ut själv för att locka en kvinna med annat än din bankbok men där är man looser om nåt.

Hur mår du freddan? Varför går du till personangrepp?

Klart att utseende och personlighet har betydelse. Men framgång är alltid det viktigaste för kvinnor.

Kolla nedan exempel. Helt vanliga killar med väldigt vanligt utseende och ursnygga flickvänner. Varje gång det är såhär stor diff mellan utseende i paren så vet man att mannen har en plånbok. Du ser ALDRIG en sådan här snygg tjej med en kille med helt average utseende samtidigt som han typ kör truck, är polis, lärare etc

https://www.acq5.com/post/emily-ferguson-engaged-to-william-karlsson-i-said-yes/

https://www.eonline.com/ca/news/922087/nhl-star-erik-karlsson-and-wife-melinda-lose-baby-a-month-before-due-date

https://www.expressen.se/sport/hockey/nhl/fick-gravidbesked-hos-fotmassoren/

https://nojeslivet.newsner.com/nyheter/paul-tillys-lycka-med-19-ar-yngre-karleken-isabella-bekraftar-nya-steget-i-relationen-maste-nypa-mig/?amp=1

• Anonym (Kenta33)
    711freddan skrev 2024-07-23 13:02:20 följande:

Vad spelar det för roll om kvinnan inte älskar dig? Du vill väl att hon ska älska dig och inte din framgång.

gör framgång och pengar dig fysiskt attraktiv? nej. 

så till alla som har average utseend: träna sköt kosten och ni kommer bli mer attraktiv, jobba på er personlighet. Är du snygg och har en bra personlighet som gör en kvinna kär i dig spelar framgång ingen roll sålänge du kan försörja dig själv 

Vad är skillnaden mellan att en kvinna älskar dig för din förmåga att skapa framgång än ditt sexpack? Du kan förlora ditt sexpack betydligt lättare än din framgång. 

Framgång avgör allt. En kille med fotomodellutseende som jobbar på posten har inte en chans mot en kille med medelutseende som är nhl-proffs och tjänar 100 msek om året.

Lägg tiden på karriären inte i gymnet eller framför spegeln är rådet alla män borde få.
  • Anonym (Kenta33)
    711freddan skrev 2024-07-23 13:02:20 följande:

Vad spelar det för roll om kvinnan inte älskar dig? Du vill väl att hon ska älska dig och inte din framgång.

gör framgång och pengar dig fysiskt attraktiv? nej. 

så till alla som har average utseend: träna sköt kosten och ni kommer bli mer attraktiv, jobba på er personlighet. Är du snygg och har en bra personlighet som gör en kvinna kär i dig spelar framgång ingen roll sålänge du kan försörja dig själv 

Varför är kärlek mer legitim om den baseras på utseende än framgång? 

Varför är det mer äkta kärlek att bli kär i en fotomodell pga hans utseende än pga en persons förmåga att skapa framgång?

Framgång är den överlägset viktigaste parametern för kvinnor när de väljer man. Har man framgången kan de har överseende med det mesta.

Utseende är den överlägset viktigaste parametern för män när de väljer kvinnor. Har de utseendet kan mannen ha överseende med det mesta.

• Anonym (Kenta33)
    711freddan skrev 2024-07-23 17:07:45 följande:

du kan sitta där lönnfet med dina 100 miljoner medan din fru springer iväg och knullar en vältränad man som
    hon inte kan motstå. gillar du den tanken så visst. 

men framgång gör ingen kvinna varken kåt eller kär

Hahaha personangrepp igen. Kvinnor går inte igång på muskler primärt hur mycket du än vill det. 

Svar på tråden Stor brist på attraktiva män.