Stor brist på attraktiva män.
Om fler män försökte marknadsföra sig med något annat än plånboken, och erbjuda andra fördelar, hade kanske fler och andra typer av kvinnor nappat.
Min man tycker t.ex. inte att pengar är jätteviktigt. Han har själv sagt att han är nöjd bara månadsekonomin går runt och om någon ska följa upp den så måste det bli jag för han bryr sig inte.
Och det är väl lätt att säga för en vars familj alltid haft pengar, så man kan låna och hjälpa varann om det skulle behövas. Jag som inte haft det så tycker lön och budget är viktigare.
Så- hur många är uppväxta med ensamstående mammor som har kämpat med ekonomin i alla år, och har lärt sig den hårda vägen att pengar spelar roll för att kunna leva ett bra eller ens okej liv?
Jag tror det har viss betydelse för vad man söker i en partner. Eftersom jag själv är en stark försörjare kunde jag välja min man och uppskatta hans andra egenskaper, men en kvinna med sämre förutsättningar hade nog inte känt att han var hennes toppval.
Sluta tramsa nu.
Ansvaret ligger helt hos er kvinnor. Alla de män som försöker locka med annat än cash välja bort av ER.
Forskningen är helt entydig här. Det är fakta och inget du kan argumentera mot.